„A Dacia Spring az egyik legolcsóbb elektromos autó az európai piacon, egy porcikája sem kívánja a forszírozott kanyarokat és a nagy tempót. Ezt bizonyítja a km77.com által elvégzett kikerülési (jávorszarvas) teszt, amin elég látványosan gyengén szerepelt a típus.
Az első próbánál már kidomborodott, hogy a 165/65 R15 méretű Linglong Eco Master gumikkal nem sok esélye van az autónak az úton maradásra. 77 km/órával megkezdve a manővert kicsúszott, és az egész karosszéria annyira megdőlt, hogy a terheletlen oldalon elemelkedtek a kerekek. Ez azért is furcsa, mert az akkumulátor miatt elég alacsonyan van a tömegközéppont.
A videó készítői felidézték az előző Dacia Spring teljesítményét, ami csúszkált ugyan, de a kerekei nem emelkedtek meg. Végül biztonságosan 70 km/órával tudta megcsinálni a kikerülést a Dacia Spring.
Spanyolországban a Dacia Spring alapváltozata 45 lóerős motorral 17 890 eurós (azaz 7 210 670 forintos) indulóáron kerül forgalomba, míg a 65 lóerős motorral szerelt csúcsmodell vásárlóinak 18 890 eurótól (vagyis 7 613 670 forinttól) kezdődő vételárat kell fizetniük. Mindkét változatot 26,8 kilowattórás akkumulátorral szerelik, így a hatótávolság mindkét esetben megközelíti a 230 kilométert.




Dacia Spring
A Dacia Spring 1622 mm széles, 1516 mm magas és 2423 mm a tengelytávolsága, vagyis még mindig egy kisautó. Találtak viszont még néhány litert a csomagtartóban, már 308 literes, ami egészen jó, tekintve a külső méreteit.
A végsebesség 125 km/h-ban van korlátozva, ami a videó tanulsága alapján teljesen érthető döntés. Az autó feltölthető hagyományos háztartási konnektorról (AC, 2,3 kW), amivel a teljes töltés közel 14 órát vesz igénybe, míg egy 7,4 kW-os fali töltővel ez az idő 5 óra alá csökken.
Nagy újdonság a V2L funkció, vagyis a saját töltő csatlakozóján keresztül táplálhatóak elektromos eszközök, például akár kávégép is üzemeltethető a Springről.

