A hatalmas V8-asokat többnyire a gyorsulási versenyek világában látni – minden másra egyszerűen túlméretezettek. Egy profi drifter viszont úgy véli, épp egy igazi nyolchengeres szörnyeteg jelentheti a sport jövőjét, ezért belefogott egy eszement építésbe: BMW M2 driftautójába egy elképesztő, 10,3 literes V8-ast épít, amelynek hangja is hátborzongató.

Adam LZ a múlt héten tette közzé YouTube-csatornáján azt a videót, amelyben bemutatja a karbonkarosszériás M2-eséhez készülő hajtásláncot. Ellátogatott Steve Morrishoz, a Steve Morris Engines alapítójához, hogy első kézből ismerje meg a motort, és megnézzék, mit tud a blokk a próbapadon.



Morris ilyen motorokkal kel és fekszik, ismeri minden trükkjét a nagy teljesítményű, szívó V8-asoknak. A motor alapjait a Chevrolet technikája adja, de gyakorlatilag az öntvényen túl minden saját fejlesztés. Könnyített vezérműtengely, RaceTech dugattyúk, AFR hengerfejek, mart olajteknő, száraz karteres kenés, egyedi szívórendszer és még sok egyéb finomság került bele.
A könnyű belső alkatrészek kulcsfontosságúak Adam számára: olyan motort akart, amely gyorsan pörög fel, magas fordulatszámot is elvisel – a drifteléshez ezek elengedhetetlen tulajdonságok. A próbapadon a motor lélegzetelállító, 1125 lóerőre és 1262 Nm nyomatékra volt képes 7000-es fordulaton, méghozzá turbófeltöltő nélkül.
Ennek a motornak a legfontosabb erénye azonban az alacsony fordulatszámon leadott nyomaték. Míg Adam eddigi turbós erőforrásai nem voltak meggyőzőek alacsony fordulaton, ez a V8 már alapjárattól kezdve hatalmas erőt ad le: a próbapadon 3000-es fordulaton bőven 949 Nm fölötti értéket produkált.
Most már „csak” annyi a feladat, hogy az óriási motor ténylegesen bekerüljön és működjön a BMW M2-esben.

