Egy különleges, ritka autó akkor ér többet típustársainál, ha érdekes sztori is tartozik hozzá. A képeken látható Porsche 959-esre maximálisan igaz ez az állítás, az 1987-es darab eredetileg Komfort kivitelben készült ezüstmetál fényezéssel és kéttónusú fekete bőr-bézs kasmírbelsővel. Csakhogy időközben átalakult, és olyan gép lett belőle, amiből nincs még egy a világon. A kor leggyorsabb utcai autója, a Porsche 959 csak zárt karosszériával készült.
A Porsche első tulajdonosa Jürgen Lässig autóversenyző volt, aki 1987-ben a Le Mans-i 24 órás versenyen másodikként futott be, majd később, 1995-ben megnyerte a Daytona 24 órás futamot. Egy évvel később az autó balesetet szenvedett az autópályán, ezt követően Lässig megvált a kocsitól – ekkor még csak pár ezer kilométer volt a futásteljesítmény.




Az új tulajdonos a Porsche-versenyző és karosszériaépítő Karl-Heinz „Charlie” Feustel lett, akinek volt egy álma: egy Porsche 959 „Speedster”-t akart építeni. A kabrióvá alakítás egy igazi szerelemprojektként indult, amely több mint 4000 munkaórát vett igénybe – erről 1990-ben a Sports Car International magazin is beszámolt.
A cél az volt, hogy a módosítások teljesen gyárinak tűnjenek. Az átalakított 959 Speedster végül Grand Prix White (versenyfehér) színű fényezést és kék bőrbelsőt kapott.
Ez az egyedülálló Porsche aztán turnéra indult, kiállították az 1989-es frankfurti és esseni autókiállításokon. Feustel ekkor eladásra kínálta az autót, állítólag 1,2 millió dolláros áron – ami akkori árfolyamon kb. 432 millió forint volt. Ha figyelembe vesszük az inflációt, ez ma kb. 1,12 milliárd forintnak felelne meg.
És valaki meg is vette. Bár az eladási árat nem hozták nyilvánosságra, annyit tudni, hogy egy német gyűjtő vásárolta meg, aki egészen 2008-ig birtokolta, amikor a jelenlegi tulajdonos megszerezte.
Az autó most újra piacra került, és bár a kikiáltási ár valamivel alacsonyabb, mint amit Feustel az alkotásáért kért annak idején, de így sem épp olcsó darab, még a Porsche 959-esek között sem.
A Porsche 959 Speedster a következő hónapban az RM Sotheby’s milánói aukcióján kerül kalapács alá. A csomag része egy levehető keménytető, elektromosan működtethető ponyvatető, cserélhető „Speedster” szélvédő, teljes dokumentáció. Az autó mindössze 8304 kilométert futott, ára 1,1–1,5 millió euró között van meghatározva, ami kb. 429–585 millió forintnak felel meg – ami méltó összeg egy ilyen aprólékosan megépített különlegességért.

