Beindult a tesztek szezonja a Nürburgringen, és ahogy azt megszokhattuk, a Porsche sem maradhat ki a mókából. Ezúttal a 911 Turbo és Turbo S frissített változatát viszik pályára, minimális álcázással, így most először kaphatunk élesebb képet a 992.2-es kiadásról. Egy részlet azonban különösen szemet szúrt – egy matrica.

A hátsó ablakon látható, látszólag ártalmatlan sárga matrica azt sejteti, hogy a Turbo immár hibrid lehet. Ha visszanézzük a korábbi felvételeket a 992.2-es generáció tesztjeiről a Nordschleifén, a hibrid Carrera GTS prototípusokon ugyanez a matrica szerepelt – a nem hibrid modelleken viszont nem.

Ez a sárga matrica kötelező a Nürburgringen tesztelt hibrideken, és arra szolgál, hogy baleset esetén a mentőegységek tudják: nagyfeszültségű elektromos rendszerrel van dolguk. A hang is árulkodó, a turbós süvítés halkabb, mint valaha, gyakorlatilag egy porszívó zajszintjét hozza az új kivitel.

Farában valószínűleg a Carrera GTS-ben bemutatott motor felpaprikázott verziója kap helyet. A T-Hybrid névre keresztelt hajtáslánc egy új fejlesztésű, 3,6 literes, hathengeres bokszermotorból, egy villanymotorból, valamint egy villamosított turbófeltöltőből áll.

Ebben a hathengeres maximális teljesítmény 485 lóerő, a nyomatéki csúcs 570 Nm. Ehhez jön még a sebességváltóba integrált, 40 kW-os (54 LE), 150 Nm-es villanymotor ereje. A rendszerteljesítmény 541 lóerő, 610 Nm; ez 61 lóerővel több, mint az eddigi Carrera GTS azonos értéke.

A Turbo és Turbo S modellek esetében biztosan nőni fog ez a teljesítmény. Bár jelenleg csak pletykák keringenek arról, hogy marad a dupla turbós megoldás, a hivatalos megerősítés még várat magára.

A kifutó, hibrid hajtástól mentes Turbo 572 lóerőt tudott, a Turbo S pedig 640-et – ezek jelentik az új modellek kiindulópontját. Nem lepődnénk meg, ha a Turbo S már a 700 lóerős határt is átlépné, vagy legalábbis megközelítené azt.

A külső megjelenés terén nincsenek nagy meglepetések. A Turbo modellek továbbra is a megszokott széles karosszériával érkeznek, és megmarad az ikonikus, kinyitható légterelő, amely már a 991-es széria óta a típus védjegye. Hátul marad a klasszikus, négykipufogós  elrendezés, ami látványosan különbözik a Carrera GTS ikerkipufogójától.

Valószínűleg nem kell sokat várnunk, hogy kiderüljön, pontosan mit tervez a Porsche. Egy dolog biztos: bármilyen hangot is ad ki, pokolian gyors lesz.