Németország a sebességkorlátozástól mentes autópályák utolsó még álló bástyája, de ez nem jelenti azt, hogy ész nélkül lehet náluk száguldozni. A német autópályák – amelyek hosszúság szerint a világon a negyedik helyen állnak (az USA, Kína és Spanyolország után) – egyedi megközelítést alkalmaznak a sebességkorlátozás terén. Bár egyes szakaszokon nincs általános sebességhatár, létezik egy úgynevezett „ajánlott sebesség”, ami 130 km/óra.
Azok a sofőrök, akik ezt túllépik, baleset esetén biztosítási problémákkal szembesülhetnek – még akkor is, ha formálisan nem sértették meg a szabályokat.
Viszont ahol sebességkorlátozás van érvényben – különösen forgalmas vagy környezetvédelmi okokból szabályozott autópálya-szakaszokon –, ott szigorúan veszik a gyorshajtást, a 2025-ös bírságok pedig nagyban hasonlítanak a hazai büntetési tételhez.
A megengedett sebességhatárt átlépve a következő büntetési tételekre számíthatunk attól függően, hogy lakott területen belül vagy kívül sikerült összehozni egy gyorshajtást.
| Sebességtúllépés (km/h) | Bírság (lakott területen belül, Ft) | Bírság (lakott területen kívül, Ft) |
|---|---|---|
| 10 km/h-ig | 12 150 Ft | 8 100 Ft |
| 11–15 km/h | 20 250 Ft | 16 200 Ft |
| 16–20 km/h | 28 350 Ft | 24 300 Ft |
| 21–25 km/h | 46 575 Ft | 40 500 Ft |
| 26–30 km/h | 72 900 Ft | 60 750 Ft |
| 31–40 km/h | 105 300 Ft | 81 000 Ft |
| 41–50 km/h | 162 000 Ft | 129 600 Ft |
| 51–60 km/h | 226 800 Ft | 194 400 Ft |
| 61–70 km/h | 283 500 Ft | 243 000 Ft |
| 70 km/h felett | 324 000 Ft | 283 500 Ft |
Ezen felül fontos tudni, hogy gyorshajtás miatt a jogosítvány is bevonásra kerülhet 1-től akár 3 hónapra, még viszonylag kisebb szabálysértések esetén is. Általában a visszaesőket tiltják el, vagy azokat, akik 26 km/órával lépik át a megengedett legnagyobb sebességet. Ez utóbbi eset a sokasodó 30-as korlátozások korában nem is annyira elképzelhetetlen, hiszen az átlagos városi tempóval 50 km/óra körül haladva egy ilyen táblát elnézve már a veszélyzónába kerülünk.
Ebből is látszik, hogy Németországban is szigorúak a gyorshajtókkal szemben – és ugyanazokat a mérési pontatlanságokat kiküszöbölendő összeget vonják le a mért értékből, mint Ausztriában: 100 km/óráig 3 km/órát, 100 felett pedig 3 százalékot.


