Pillanatok alatt elkapkodták a Bugatti valaha volt legbrutálisabb, kifejezetten versenypályára szánt szupersportautóját, a Bolide-ot. Összesen 40 darab készült az évekkel ezelőtt bemutatott modellből, viszont a tulajdonosok hiába fizették ki a 1,5 milliárd forintnak megfelelő összeget, hivatalos keretek között csak nemrég ismerkedhettek meg közelről a Nemzetközi Automobil Szövetség (FIA) által is homologizált technikával.

A 8,0 literes, W16-os motor 1600 lóerős teljesítményt és 1600 Nm-es nyomatékot ad le. Ennek tudatában pedig egyáltalán nem meglepő, hogy a szerencsés Bolide-tulajdonosok nem a bivalyerős Bugattival, hanem az annál nagyságrendekkel szelídebb masinának számító Porsche 911 GT3 RS-sel kezdték el feltérképezni a néhai Forma-1-es Francia Nagydíj helyszínéül szolgáló Paul Ricard versenypályát.

A képre kattintva galéria nyílik:

15 fotó
500 lóerővel gyakoroltak a Bugatti-tulajok 6

Fotó: Bugatti

A tanulóautónak befogott Porsche – amit korábban a Vezess is kipróbálhatott – a 4,0 literes, hathengeres boxermotorja 525 lóerőt és 465 Nm-t mutat fel. Természetesen nem arról van szó, hogy a stuttgartiak gyenge technikát építettek volna, épp ellenkezőleg: a 992-es generáció legbrutálisabb tagjaként már-már közeli rokonságban áll a versenyautókkal.

Akik részt vettek a franciaországi pályaeseményen, a Porschével profi oktató oldalán tették meg az első tapogatózó köröket, majd a Bolide volánja mögé ülve már neves versenyzők instruálták őket. A délutáni programban a korábbi DTM-bajnok Bruno Spengler, valamint Andy Wallace, a Bugatti hivatalos pilótái voltak a segítségükre – derült ki a Bugatti sajtóközleményéből.

500 lóerővel gyakoroltak a Bugatti-tulajok 8

Fotó: Bugatti

Olyan is akad persze, aki nem bírt várni a jeles alkalomig, ezért inkább egy másik Forma-1-es pályát bérelt ki magának. A Bolide első éles köreiről itt írt a Vezess: