Ferruccio Covini, az olasz Covini Engineering vezére még 1974-ben találta ki, hogy a hatkerekű (pontosabban elöl dupla tengelyű) sportautó életképes koncepció. Akkoriban nagy divatja volt ennek a megoldásnak, a Tyrell évekig próbálkozott hatkerekű konstrukcióval a Forma-1-ben, a legendás P34-es ráadásul futamot is nyert, és tizennégy alkalommal ért fel a pódiumra az 1970-es évek közepén. 

Tehát az elmélet és a gyakorlat is adott volt, de akkoriban még az utcai autóknál nem sikerült megvalósítani a terveket. 

Miért lett volna jobb négy kerék elöl? Az elgondolás szerint így jobb a tapadás, és nedves útburkolaton is jobban kezelhető marad az autó. Nem mellesleg egy defekt esetén még mindig bőven marad kerék, amivel csere nélkül tovább lehet menni. 

A sportautók között ez az olasz gép volt az utolsó forradalmi ötlet 1

Az első modern prototípus 2005-ből (fotó: Wikimedia Commons – Thomas Vogt)

A nyolcvanas években ismét elővették a tervet. Akkor már hidropneumatikus felfüggesztést terveztek a négy első kerékhez, hogy optimalizálják a súlyelosztást különböző terhelési körülmények között. A magas fejlesztési költségek és egyéb körülmények miatt viszont a projekt ismét megmaradt a kísérlet szintjén. 

Ez a terv azonban nem hagyta nyugodni az olaszokat: 2004-ben bemutatták a prototípust. Ezt 2005-ben egy kissé módosított változat követte a Genfi Autószalonon. Ekkor a közönség már egy gyártásra érett autót látott, működőképes műszaki komponensekkel. 

A korabeli Vezess-beszámoló szerint: “a C6W jelzést viselő hatkerekű sportautó 300 km/órás sebességre képes, a középre beépített V8-as, 4,2 literes, 380 lóerős Audi-motornak köszönhetően. A hajtott hátsó kerekek összesen 450 newtonméteres nyomatékot képesek az útra vinni.

A C6W független kerékfelfüggesztést kapott, dupla háromszög lengőkarral és fekvő helyzetű rugóstagokkal, amelyek egy kukucskálón keresztül az utastérből is láthatóak. A csupán 1150 kilogrammos, karbonkarosszériás sportautó 4,18 méter hosszú, 1 centi híján 2 méter széles és mindössze 108 centiméter magas.”

Az autó különlegessége a kerékméret: hátul 20 colos felniken feszülnek a 345/25 méretű abroncsok, előre viszont 16 colos kerekek kerültek 205/40 abroncsmérettel. 

Akkoriban évi 6-8 legyártott példányt ígértek, de maga a sorozatgyártás azóta sem indult be. A Covini néha feltűnik a felfrissített prototípussal, 2019-ben például a Torinói Autószalonon mutatták be az aktuális C6W-t, a képek alapján van már nyitott verzió, és több darab elkészült. 

A sportautók között ez az olasz gép volt az utolsó forradalmi ötlet 2

Fotó: Andrew Basterfield – Wikimedia Commons

A gyártó honlapján megosztott utolsó hírek 2020 előttiek, ekkor évi kétdarabos gyártást képzeltek el a jövőre nézve, de úgy tűnik, a hatkerekű olasz szuperautó azóta is megmaradt egy érdekes víziónak.