Mókás kókányolt projekt áldozatául esett egy Skoda Felicia Csehországban. A népszerű, olcsó típus teljesen ledobta régi karosszériáját, és alig felismerhető formában született újra. Alacsony futó tetővonal, teljesen kipucolt utastér, nyitott motortér, rövid kipufogó, és a szokásos elnagyolt megvalósítás. 

Az eladó árat sem határozott meg, ami valahol érthető, egy ilyen autóra nehéz konkrét összeget megadni. 

Skoda Felicia – a cseh népautó a kilencvenes évekből

Először az ötajtós ferdehátú került a piacra, amelyet a következő évben a kombi változat követett. A piaci igényeknek megfelelően Pick up és Van Plus néven a Feliciából áruszállító változat is készült. Ezt a modellt 1995 augusztusától gyártották. A modellciklus ötödik évében az autó átesett egy kisebb ráncfelvarráson, amellyel megújult orr-részt kapott a kocsi, ekkor tűnt fel az Octaviától örökölt téglalap alakú hűtőmaszk.

Világviszonylatban több mint 1,4 millió Felicia talált gazdára, amelyek közül Magyarországon 21 836 darabot értékesítettek. A legkelendőbb típus az 54 lóerős, 1,3 literes motorral szerelt változat volt, mind a ferdehátú, mind a kombi esetében. A gyártás 2001 júniusában fejeződött be végleg, és egy névváltásnak köszönhetően egyelőre eltűnt a Felicia típusnév, átadva helyét az azóta több generációt megélő Fabiának.

Jó ötlet volt igazi patkányt faragni egy olcsó, átlagos Skodából? 1Jó ötlet volt igazi patkányt faragni egy olcsó, átlagos Skodából? 2Jó ötlet volt igazi patkányt faragni egy olcsó, átlagos Skodából? 3Jó ötlet volt igazi patkányt faragni egy olcsó, átlagos Skodából? 4Jó ötlet volt igazi patkányt faragni egy olcsó, átlagos Skodából? 5