Ahogy azt viccesen megjegyzik a rajongók, egy “zöldséges” Mercedes, vagyis a 123-as egymillió kilométernél még épp bejáratós. Valóban, a típus tartóssága mesébe illő, amit ez a Kaliforniában nyüstölt Mercedes-Benz 300TD Turbo is jól mutat. 

Így néz ki egy elpusztíthatatlan Mercedes egymillió kilométer után 1Így néz ki egy elpusztíthatatlan Mercedes egymillió kilométer után 2

Mázlija a hely száraz és hómentes időjárása, így a korrózió messziről elkerülte. Ellenben az erős napsugárzás nyomai látszanak a fényezésen, és főleg a beltéren: a műszerfal repedezett, akár egy kiszáradt tómeder, de az összeszerelés minőségét jól mutatja, hogy minden a helyén, csak a kopás nyomai látszanak. 

Így néz ki egy elpusztíthatatlan Mercedes egymillió kilométer után 3Így néz ki egy elpusztíthatatlan Mercedes egymillió kilométer után 4Így néz ki egy elpusztíthatatlan Mercedes egymillió kilométer után 5Így néz ki egy elpusztíthatatlan Mercedes egymillió kilométer után 6

Orrában 125 lóerőt teljesít az OM617-es kódú 3 literes, öthengeres turbódízel, ami most esett át a folyadékok, szűrők teljes cseréjén. Néhol már szivárog az olaj, de egy ilyen korú géptől ez épp elnézhető, a tulaj pedig azt is megjegyezte, hogy kétszer kell izzítani a blokkot, hogy simán induljon. 

Eredeti színe Champagne Metallic, de a csillogásból már kevés maradt, inkább büszkén bemattultnak lehet nevezni a lemezeket borító réteget. Ennyi kilométerrel a legtöbb autót eladhatatlannak tartják, de egy ilyen öreg S123 esetén, a futást igazoló gyári plecsnivel, inkább hozzátesz az élményhez. (Azért S, mert a kombik kódjele S123, a limuziné W123. A kupé a C123, a hosszított 123-as a V123, a felépítményezéshez gyártott verzió az F123.) Ezért is lehet, hogy az ütött-kopott, automata váltós kaliforniai darabért 2,5 millió forintnak megfelelő összeget fizetett valaki a Bringatrailer.com oldalán.

Így néz ki egy elpusztíthatatlan Mercedes egymillió kilométer után 7Így néz ki egy elpusztíthatatlan Mercedes egymillió kilométer után 8Így néz ki egy elpusztíthatatlan Mercedes egymillió kilométer után 9

W123 – a legenda

1976-tól egy évtizeden át maradt gyártásban a W123-as Mercedes. Eredetileg a 114-es leváltására szánták, annak több mechanikai megoldását is megtartva. A típus végül a Mercedes-Benz történetének legsikeresebb, legnagyobb darabszámban eladott modellje lett, összesen 2,7 millió talált gazdára.

A W123-as volt az első Mercedes, melyből sorozatgyártású kombikivitel is készült, a világ több pontján is gyártották: Németországban Sindelfingenben, Stuttgartban és Brémában, de Dél-Afrikában, Kínában és Thaiföldön is.

Így néz ki egy elpusztíthatatlan Mercedes egymillió kilométer után 10