Amikor egy klasszikus KGST-autót látunk meg az ország, tágabban nézve pedig a kontinens útjain, szívünk – kinek ezért, kinek azért – egy kicsit mindig hevesebben ver. Itt van például a Fiat 126p/Polski Fiat/Kispolszki esete, melynek még egy ralivilágbajnok is tud örülni.

Egy ilyen történet akkor válhat még különlegesebbé, ha egy jól megőrzött, szinte makulátlan példány bukkan fel valamelyik internetes piactéren. Így járt a képeken látható lengyelországi példány is, melynek majdnem összejött az amerikai álom is.

Megér egy patent, teljesen gyári Kispolszki 1,5 milliót? 2
Megér egy patent, teljesen gyári Kispolszki 1,5 milliót? 3

Megér egy patent, teljesen gyári Kispolszki 1,5 milliót?

Megér egy patent, teljesen gyári Kispolszki 1,5 milliót?

Megér egy patent, teljesen gyári Kispolszki 1,5 milliót? 13
Megér egy patent, teljesen gyári Kispolszki 1,5 milliót? 14
Megér egy patent, teljesen gyári Kispolszki 1,5 milliót? 15
Megér egy patent, teljesen gyári Kispolszki 1,5 milliót? 16
Megér egy patent, teljesen gyári Kispolszki 1,5 milliót? 17
Megér egy patent, teljesen gyári Kispolszki 1,5 milliót? 18
Megér egy patent, teljesen gyári Kispolszki 1,5 milliót? 19
Megér egy patent, teljesen gyári Kispolszki 1,5 milliót? 20
Megér egy patent, teljesen gyári Kispolszki 1,5 milliót? 21
Fotó megosztása:

Megér egy patent, teljesen gyári Kispolszki 1,5 milliót? 22

Gazdája az Egyesült Államokban él, de nem utaztatta át a tengerentúlra négykerekűjét még 2013 októberében, amikor megvette az autót. Épp ezzel indokolja, hogy most megválna a 2000-ben, azaz a gyártás utolsó évében készült Kispolszkiból, melybe 22 év alatt szűk 22 ezer kilométert tettek, de az utóbbi 8,5 évben csak 850-et a már említett ok miatt. Az autón minden alkatrész megegyezik azzal, mely még a gyártósoron a kocsiba került, köztük a Safari 5-ös rádió is.

Megér egy patent, teljesen gyári Kispolszki 1,5 milliót? 23

 

 

Akit a képek nem győztek meg eléggé, videón is megszemlélhetik, hogy a piros Kispolszkin minden rendeltetésszerűen működik és nem rozsdás. Tulajdonosa mindezt figyelembe véve gondos gyűjtőnek adná legszívesebben tovább autóját, aki állandóan gondját viselhetné a kivételes állapotban megőrzött autónak. Ezt jelzi az 5000 dolláros (1,6 millió forintos) árcédula is.

Megér egy patent, teljesen gyári Kispolszki 1,5 milliót? 24

 

Fiat 126p

A Fiat 500-as utódjaként 1972-ben bemutatott 126-os licencelt lengyelországi gyártása 1973-ban indult. A Polski Fiat 126, vagy közismert becenevén a Kispolszki, 1985-re nyerte el legismertebb formáját a jellegzetes széles, fekete műanyag dekorcsíkokkal, műanyag rostélyokkal az oldalsó és hátsó szellőzőnyílásokon, modernebb műszerfalával. A farmotoros kisautóból 3 318 674 készült Lengyelországban, plusz még 1,3 millió az olaszoknál.

Adnál ennyi pénzt erre a Kispolszkira?
Igen
35% (379)
Nem
65% (710)