Kevésbé ugrik be Svájcról, hogy lenne saját autómárkájuk, pedig egy időben volt. A 70-es években Peter Monteverdi alapította meg az ország első autógyárát, pontosabban inkább manufaktúráját, és a Monteverdi modelljei elsősorban a népszerű olasz luxus gran turismók és négyajtós limuzinokra adtak választ. Aztán ott volt a Safari, ami mostani szemmel nézve leginkább 40 évvel előzte meg a korát.

Luxusterepjáró az időszámítás előttről 1
Luxusterepjáró az időszámítás előttről 2

Luxusterepjáró az időszámítás előttről

Luxusterepjáró az időszámítás előttről

Luxusterepjáró az időszámítás előttről 24
Luxusterepjáró az időszámítás előttről 25
Luxusterepjáró az időszámítás előttről 26
Luxusterepjáró az időszámítás előttről 27
Luxusterepjáró az időszámítás előttről 28
Luxusterepjáró az időszámítás előttről 29
Luxusterepjáró az időszámítás előttről 30
Luxusterepjáró az időszámítás előttről 31
Luxusterepjáró az időszámítás előttről 32
Luxusterepjáró az időszámítás előttről 33
Luxusterepjáró az időszámítás előttről 34
Luxusterepjáró az időszámítás előttről 35
Luxusterepjáró az időszámítás előttről 36
Luxusterepjáró az időszámítás előttről 37
Luxusterepjáró az időszámítás előttről 38
Luxusterepjáró az időszámítás előttről 39
Luxusterepjáró az időszámítás előttről 40
Luxusterepjáró az időszámítás előttről 41
Luxusterepjáró az időszámítás előttről 42
Luxusterepjáró az időszámítás előttről 43
Luxusterepjáró az időszámítás előttről 44
Fotó megosztása:

A 70-es években már a Land Rovernek és a Jeepnek is volt nagy méretű, akár családi használatra is alkalmas kényelmes terepjárója, ám egyiket se nevezhetjük túl exkluzívnak. A Monteverdi viszont olyan modellel lépett a piacra és a tehetős vevők elé, ami kézzel készült, V8-as benzinmotor hajtotta és automata váltója mellé kapcsolható összkerékhajtást adott.

Luxusterepjáró az időszámítás előttről 45

Akárcsak a Monteverdi kupék és a limuzin modell, úgy a háromajtós Safari is teljesen kézzel készül. A forma nagyon hasonlít a korabeli Land Roverre, persze kockából nehéz lett volna mást faragni. Az utastér kidolgozása és anyagai, de főleg variálhatósága emelte ki a Monteverdi Safarit a korabeli terepjárók közül.

Luxusterepjáró az időszámítás előttről 46

A hegyekkel tarkított Svájcban teljesen indokoltnak tűnt Peter Monteverdi számára, hogy a tehetős vevők szinte bárhová eljussanak, és a Maseratijukból, vagy épp Monteverdi kupéjukból ne egy Land Roverbe kelljen átülniük, hogy bejárhassák a birtokot. Erre szolgált volna a Safari, és annak ötajtós változata is, amiből sajnos csak egy prototípus épült.

Luxusterepjáró az időszámítás előttről 47

A négyajtós Safariban viszont a legjobb minőségű bőrhuzatok mellett még televízió is helyet kapott, így arra mondható leginkább, hogy a Rolls-Royce Cullinan és a Bentley Bentayga jogos elődje lehetne. A Monteverdi Safarit 5,2 literes, 152 lóerős V8-assal, 5,7 literes, 165 lóerős V8-assal és 305 lóerős, 7,2 literes V8-assal is meg lehetett rendelni, ez elérte a 200 km/h-s végsebességet is. 1977-1982-ig készült, épp ameddig az alapjait adó International Harvester Scout is.