Óriási hangerővel szólalt meg a fejünkben a Van Halen “Jump” című számának fantasztikus kezdődallama, ahogy ennek a CRX-nek a fotóit feldobta az internet minőségibb oldala. Máris odaképzeltük magunkat a volánja mögé, megvan a hang és az érzés, ahogy kedvenc válogatáskazettánkat belökjük a lejátszó száján és száraz hangzással sorra pörögnek az olyan frissen felvett klasszikusok, mint a “Self Control”, a “Sunglasses at night”, meg persze Jacko Thrillere. Figyelem, instant időutazás következik!

Még bőven vannak, akik emlékeznek arra, milyen volt az első generációs CRX újonnan, vagy pár évesen. Sokunknak már csak a lerúgott példányok képei ugranak be, ma pedig nehezebb találni belőle, mint tűt a szénakazalban. De most itt van ez a tökéletes példány, aminek az összeállítása sem lehetne jobb, az állapota meg pláne.

Vissza a 80-as évekbe, tőgázzal és azonnal 2

Nem megőrzött, de tökéletesen felújított autóról van szó. Előző tulajdonosa pár évvel ezelőtt csináltatott meg rajta mindent. Teljes új fényezést kapott, a piros szívdöglesztően áll az 1984-es CRX-nek. Hozzá rendbe szedték az eredeti sötétszürke műanyag elemeket, felújították a négylukú alufelniket és az utastérben, ami nem volt rossz állapotban, szintén mindent kondicionáltak.

Vissza a 80-as évekbe, tőgázzal és azonnal 3

Csupán 106 000 kilométert futott, ami szép teljesítmény, tekintve a legtöbb CRX végzetét. Igaz, nem a legerősebb verzióról van szó, de ebben az autóban már a 100 lóerős 1,5-ös motor is igazán sportosnak számított. Dupla vezérműtengellyel, hengerenként három szeleppel ez a motor mindössze 825 kilogrammot mozgat. Súly/lóerő arányban tehát nem rossz és éppen ezért rengetegen hajtották a végletekig, vagy a végzetükig.

Vissza a 80-as évekbe, tőgázzal és azonnal 4

A Hondánál úgy gondolták, lenne igény egy könnyű sportkupéra, a receptet már akkor is tökéletesen tudták. Nem kell nagy motor, csak könnyű karosszéria, és épp volt hozzá egyszerű alap is. 1983-ban mutatkozott be a ’84-es modellévre az első CRX a Civic padlólemezére építve és annak motorjait használva. Nevét is innen örökölve: Civic Revolution X. Ma igazi kincs egy ilyen autó. Ezért mondjuk épp Írországig kell utazni, de talán még Japánban sem találnánk most szebbet.

Vissza a 80-as évekbe, tőgázzal és azonnal 5