Szerencsésebbek még emlékezhetnek azokra az időkre, amikor a legenda, Walter Röhrl még aktívan kente a legfrissebb versenytechnikának. Fiatalabbaknak is élő legenda a volt ralipilóta, aki Fiattal, Opellel Lanciával és Audival is komoly helyezéseket ért el a rali-világbajnokságban és számos egyéb motorsportszakágban is. Idén ünnepelte 74. születésnapját a német versenyző, különleges meglepetésben részesült.

40 éves versenyautójával verethetett Walter Röhrl 1
40 éves versenyautójával verethetett Walter Röhrl 2

40 éves versenyautójával verethetett Walter Röhrl

40 éves versenyautójával verethetett Walter Röhrl

40 éves versenyautójával verethetett Walter Röhrl 20
40 éves versenyautójával verethetett Walter Röhrl 21
40 éves versenyautójával verethetett Walter Röhrl 22
40 éves versenyautójával verethetett Walter Röhrl 23
40 éves versenyautójával verethetett Walter Röhrl 24
40 éves versenyautójával verethetett Walter Röhrl 25
40 éves versenyautójával verethetett Walter Röhrl 26
40 éves versenyautójával verethetett Walter Röhrl 27
40 éves versenyautójával verethetett Walter Röhrl 28
40 éves versenyautójával verethetett Walter Röhrl 29
40 éves versenyautójával verethetett Walter Röhrl 30
40 éves versenyautójával verethetett Walter Röhrl 31
40 éves versenyautójával verethetett Walter Röhrl 32
40 éves versenyautójával verethetett Walter Röhrl 33
40 éves versenyautójával verethetett Walter Röhrl 34
40 éves versenyautójával verethetett Walter Röhrl 35
40 éves versenyautójával verethetett Walter Röhrl 36
Fotó megosztása:

Amikor 1980-ban megszerezte első rali-világbajnoki címét, rövid időre visszavonult, hogy a Porsche fejlesztőcsapatát segítse. Nem tartott sokáig, 1981 májusában, vagyis szinte pontosan 40 évvel ezelőtt újra rajthoz állt Christian Geistdoerfer navigátorral, méghozzá egy frissen fejlesztett turbómotoros Porsche 924 Carrera GTS-sel. Azzal, amit most újra vezethetett.

40 éves versenyautójával verethetett Walter Röhrl 37

40 éves versenyautójával verethetett Walter Röhrl 38

Születésnapja reggelén lepte meg a Porsche Múzeum és az autó eredeti fejlesztéséért felelős Roland Kussmaul, hogy Walter Röhrl újra találkozhasson egykori versenyautójával. Nem is csak a találkozás volt benne a meglepetésben, hiszen az autót teljes mértékben felkészítették egy újabb csapatásra, immáron 40 évesen ismét a fák között száguldhatott, a legenda pedig nem igazán vette el a gázt a muzeális értékű veteránban.

40 éves versenyautójával verethetett Walter Röhrl 39

40 éves versenyautójával verethetett Walter Röhrl 40

Akárcsak eredetileg, most is egy teljes csapat készítette fel a GTS-t. Roland Kussmaul személyesen irányította az autó üzembe helyezését, majd ő maga vitte el az első körre a Porsche tesztpályáján. Miután a GTS majdnem 40 éve állt, alaposan át kellett vizsgálni. Általánosan jó állapotban tartották, hiszen a Porsche Múzeum kiállítási darabjaként szerepel, de évek óta nem volt beindítva a motorja.

Összesen 50 homologizált GTS versenyautó épült, addig az volt a Porsche legdrágábban fejlesztett modellje. Ezeken túl kilenc prototípust is építettek, melyek közül Röhrl versenyautója volt az ötödik. Motorja 247 lóerős volt a kezdetekkor, de egyre több erőt hoztak ki belőle a szezon előrehaladtával, volt, hogy elérte a 271 lóerőt is.

40 éves versenyautójával verethetett Walter Röhrl 41

Saját maguk is meglepődtek, hogy a Porsche 2,0 literes turbómotorja mennyire jó állapotú. A belső alkatrészekhez nem kellett nyúlni, a hűtőrendszer és a KKK 26 turbó is tökéletes állapotban volt. Kicserélték a gyertyákat, feszítőket és szíjakat, feltöltötték olajjal és  hűtővízzel, teljesen új versenykuplungot kapott, új féktárcsákat és fékbetéteket, valamint a fékolajat is lecserélték.

Végezetül friss gyártású, de az 1980-as években használt mintázatú, 255/55 R15-ös Pirelli-abroncsokat kapott, hogy minden a lehető legbiztosabb legyen, amikor a legenda kézhez kapja az autót. Születésnapja reggelén érte a lehetőség, hogy 40 év után újra visszaülhessen a Porsche volánja mögé, és verethessen vele egy kiadósat a fák között. Valahogy így akarunk ünnepelni majd mi is 70 fölött.

40 éves versenyautójával verethetett Walter Röhrl 42