Tökéletesen tükrözi a neve azt, amiről híres lett a Viper. Amerika egyik legismertebb izomautója, mely leginkább a szupersportautók között szerepelhetett volna, nem volt épp kezes bárány. Bődületes erejével csak azok tudtak igazán bánni, akik kellő alázattal álltak elé, és ők sem mindig. Éppen ezért kevés, ami egyben is maradt és lehetséges, hogy ez a példány sem azért futott csak 5390 kilométert, mert jó üzletnek tűnt megtartani, hanem a félelem miatt.

Pokolbéli csábító ez a rikító Viper 1
Pokolbéli csábító ez a rikító Viper 2

Pokolbéli csábító ez a rikító Viper

Pokolbéli csábító ez a rikító Viper

Pokolbéli csábító ez a rikító Viper 24
Pokolbéli csábító ez a rikító Viper 25
Pokolbéli csábító ez a rikító Viper 26
Pokolbéli csábító ez a rikító Viper 27
Pokolbéli csábító ez a rikító Viper 28
Pokolbéli csábító ez a rikító Viper 29
Pokolbéli csábító ez a rikító Viper 30
Pokolbéli csábító ez a rikító Viper 31
Pokolbéli csábító ez a rikító Viper 32
Pokolbéli csábító ez a rikító Viper 33
Pokolbéli csábító ez a rikító Viper 34
Pokolbéli csábító ez a rikító Viper 35
Pokolbéli csábító ez a rikító Viper 36
Pokolbéli csábító ez a rikító Viper 37
Pokolbéli csábító ez a rikító Viper 38
Pokolbéli csábító ez a rikító Viper 39
Pokolbéli csábító ez a rikító Viper 40
Pokolbéli csábító ez a rikító Viper 41
Pokolbéli csábító ez a rikító Viper 42
Pokolbéli csábító ez a rikító Viper 43
Pokolbéli csábító ez a rikító Viper 44
Fotó megosztása:

 

Egy rendes autóőrült persze semmitől nem retteg, a Viper mégis a legbiztosabb sofőrökre is képes volt ráijeszteni. Akárcsak korábban a Shelby Cobra, és nagyjából az is volt a terv, hogy ahhoz hasonló, de modern izomautót készítsenek. A “Team Viper” fejlesztőcsapatnak egy szupersportautók között is ütőképes autó volt a feladatuk, erre 70 millió dolláros keretet kaptak.

Pokolbéli csábító ez a rikító Viper 45

Pokolbéli csábító ez a rikító Viper 46

Mivel a Lamborghini ekkor, 1988-ban még a Chrysler kezében volt, a Viper fejlesztőinek komoly segítséget nyújtottak. Segítettek kifejleszteni a Viper új V10-es motorját, amivel szinte minden korabeli izomautónál magasabb ligában játszott. 1989-ben mutatták be az első prototípust még V8-as motorral, de 1991-ben Carroll Shelby már egy V10-es prototípussal vezette fel az Indianapolis 500 versenyzőit.

Pokolbéli csábító ez a rikító Viper 47

Pokolbéli csábító ez a rikító Viper 48

Komoly munkát végzett a dizájn részleg, a műszaki tartalomhoz képest viszont talán túl csinosra is sikerült a Viper karosszériája. Elkövettek néhány igazán érdekes lépést is. A V10-es kipufogóit oldalt vezették ki a küszöbökön, a Roadster pedig elcsomagolható vászontetőt kapott és az oldalablakokat teljesen kihagyták. Ha kellett, műanyag ablakokat lehetett felcipzárazni.

Pokolbéli csábító ez a rikító Viper 49

 

Pokolbéli csábító ez a rikító Viper 501996-ban a frissítéssel levehető keménytetőt és hagyományosan lehúzható üvegablakokat kapott a Roadster is, a kipufogóját pedig hátrafelé vezették ki. 8,0 literes V10-es motorja az RT/10 kivitelben első körben 415, majd a gyártás vége felé már 450 lóerőre volt képes, mindezt hatfokozatú kézi váltón keresztül a hátsó kerekeken teljesíti a fotókon látható autó is, kipörgésgátló nélkül. Csak a motor 323 kilót nyom a csinos karosszéria belsejében.

Pokolbéli csábító ez a rikító Viper 51

A frissítés utáni RT/10-esből 545 darab készült és csak 178 darab kapta ezt a rikító Race Yello sárga árnyalatot. Ez a tökéletes állapotú, utolsó éves, vagyis 2002-es példány Floridában keresi új gazdáját, és a pálmafák tövében nem is mutathatna tökéletesebben egy ilyen sárga Viper a 18 colos krómozott felnijein.

Pokolbéli csábító ez a rikító Viper 52