Minimum 5 000 utcai autót kellett gyártania a BMW-nek ahhoz, hogy indulhassanak a DTM-ben (Deutsche Tourenwagen Meisterschaft), vagyis a Német Túraautó Bajnokságban. Ehhez a BMW Motorsport részlege a második generációs 3-asból, tehát az E30-asból készítette el az első M3-at. Az autót az 1985-ös Frankfurti Autószalonon mutatták be és 1986 márciusától kezdték gyártani.

Az 1988-as BMW M3, amit nem féltek használni 1
Az 1988-as BMW M3, amit nem féltek használni 2

Az 1988-as BMW M3, amit nem féltek használni

Az 1988-as BMW M3, amit nem féltek használni

Az 1988-as BMW M3, amit nem féltek használni 23
Az 1988-as BMW M3, amit nem féltek használni 24
Az 1988-as BMW M3, amit nem féltek használni 25
Az 1988-as BMW M3, amit nem féltek használni 26
Az 1988-as BMW M3, amit nem féltek használni 27
Az 1988-as BMW M3, amit nem féltek használni 28
Az 1988-as BMW M3, amit nem féltek használni 29
Az 1988-as BMW M3, amit nem féltek használni 30
Az 1988-as BMW M3, amit nem féltek használni 31
Az 1988-as BMW M3, amit nem féltek használni 32
Az 1988-as BMW M3, amit nem féltek használni 33
Az 1988-as BMW M3, amit nem féltek használni 34
Az 1988-as BMW M3, amit nem féltek használni 35
Az 1988-as BMW M3, amit nem féltek használni 36
Az 1988-as BMW M3, amit nem féltek használni 37
Az 1988-as BMW M3, amit nem féltek használni 38
Az 1988-as BMW M3, amit nem féltek használni 39
Az 1988-as BMW M3, amit nem féltek használni 40
Az 1988-as BMW M3, amit nem féltek használni 41
Az 1988-as BMW M3, amit nem féltek használni 42
Fotó megosztása:

1988-ban jelent meg belőle az Evolution II, melynek vékonyabb üvegből készültek az oldalablakai és a hátsó szélvédő, valamint könnyebb csomagtérfedelet, mélyebbre nyúló első splittert és átdolgozott hátsó szárnyat kapott.  A ködlámpák helyére a fékek hűtésére szolgáló nyílások kerültek. Három színben kínálták, ezek közül ez a Macao kék árnyalat.

Az 1988-as BMW M3, amit nem féltek használni 43

Átdolgozták benne a Bosch motorvezérlő rendszert, új dugattyúkat kapott, könnyebb lendkereket és hatékonyabb a levegőbevezető rendszer is, így növekedett meg a teljesítmény. Az 500 darabos széria S14-es kódú, hengerenkénti pillangószelepes, 2,3 literes négyhengerese már 220 lóerős. A váltó maradt a Getrag 5 sebességes váltója (melyben balra lent van az első fokozat), csak a végáttétel lett alacsonyabb.

Az 1988-as BMW M3, amit nem féltek használni 44

202 165 km van most a The Marketen kínált autóban, ami pályafutását német tulajdonosnál kezdte, aztán a 90-es években került át Angliába. Úgy 4 800 km-rel ezelőtt újították fel a motorját, máskülönben eredeti állapotú. Néhol rozsdás, pár helyen kavicsok nyoma is látható rajta, de legalább lehet vele menni egypár kört, mielőtt tökéletesre restaurálva a vitrinbe kerülne.

Az 1988-as BMW M3, amit nem féltek használni 45