2011 januárjában mutatkozott be a Pagani Huayra, majd hat évvel a kupé után elkészítették a roadster változatot is. Az alapok azonosak, de a formaterv merőben más megoldásokat kívánt, hiszen tető hiányában – kivehető panel van az utastér felett – az ajtók sem felfelé, hanem a hagyományos módon nyílnak. Horacio Pagani látványosat alkotott és aktív aerodinamikája miatt Wayra Tata szélistenről nevezte el az autót, ami talán pont a Huayra Roadsterrel lesz igazán kerek.

Wayra Tatát egyébként kétfejű emberi alakként ábrázolták, akin fejétől lábáig kígyók tekeregnek. A hurrikán- és forgószelek, valamint a termékenységet elhozó esőzés is hozzá kapcsolódik.

A Huayra Roadster már sokkal inkább szobor, mint autó 1
A Huayra Roadster már sokkal inkább szobor, mint autó 2

A Huayra Roadster már sokkal inkább szobor, mint autó

A Huayra Roadster már sokkal inkább szobor, mint autó

A Huayra Roadster már sokkal inkább szobor, mint autó 19
A Huayra Roadster már sokkal inkább szobor, mint autó 20
A Huayra Roadster már sokkal inkább szobor, mint autó 21
A Huayra Roadster már sokkal inkább szobor, mint autó 22
A Huayra Roadster már sokkal inkább szobor, mint autó 23
A Huayra Roadster már sokkal inkább szobor, mint autó 24
A Huayra Roadster már sokkal inkább szobor, mint autó 25
A Huayra Roadster már sokkal inkább szobor, mint autó 26
A Huayra Roadster már sokkal inkább szobor, mint autó 27
A Huayra Roadster már sokkal inkább szobor, mint autó 28
A Huayra Roadster már sokkal inkább szobor, mint autó 29
A Huayra Roadster már sokkal inkább szobor, mint autó 30
A Huayra Roadster már sokkal inkább szobor, mint autó 31
A Huayra Roadster már sokkal inkább szobor, mint autó 32
A Huayra Roadster már sokkal inkább szobor, mint autó 33
A Huayra Roadster már sokkal inkább szobor, mint autó 34
Fotó megosztása:

Kifejezetten a Huayra számára fejlesztette a Mercedes-AMG az M158-as kódú, 60 fokos hengerszögű, V12-es biturbó motort, ami a Huayra kabinja mögé kerül és önmagában is egy igazi műalkotásnak néz ki a rengeteg arany színű és karbon elemmel. Ahogyan a legtöbb ilyen elképesztően gyors autó, ez is száraz karteres, hogy nagy tempójú kanyarban is legyen kenés a motorban. További előnye, hogy laposabb így az egész blokk. 6200-as fordulaton adja le 764 lóerős teljesítményét, 1000 Nm nyomatékát 2400-tól adja le.

Hogy a lehető leggyorsabbak legyenek a váltások, az Xtrac hétsebességes, szekvenciális váltója került bele, aminek súlya mindössze 96 kg. A fékeket pedig a Brembo szállítja.

A Huayra Roadster már sokkal inkább szobor, mint autó 35

Kevesebb mint 3 másodperc alatt gyorsul a Huayra Roadster 100-ra és 370 km/óra a végsebessége. Mindössze 100 darabot készítenek belőle és mind teljesen egyedi, a megrendelő ízléséhez igazított példány.

Ilyet árulnak most a Miller Motorcarsnál 2 millió dollárért, tehát bőven több mint 600 millió forintért. Egészen elképesztő részletei mellett különlegessége a lakkozott karbon karosszéria. Szinte már közelebb áll egy szoborhoz, mint egy szupersportautóhoz.

A Huayra Roadster már sokkal inkább szobor, mint autó 36