A thaiföldi Heng Thammarat kiskorában amerikai katonáknak integetett a bangkoki utcákon. A Jeep M151-es beleégett a tudatába, de aztán később, amikor milliomos lett, mégis inkább japán sportkocsikat (főleg Nissan Skyline-okat) kezdett gyűjteni, egy-egy Lamborghinivel megfűszerezve.

Aztán egy szép napot meglátott egy fűbe ültetett Jeep M38A1-est (a mai modern civil Wranglerek ősatyját), és tudta, hogy neki is kell egy ilyen. Az építést szerencsére hozzáértőre bízta, aki nem csak felhajtott neki egyet a viszonylag ritka katonai terepjáróból (az autó szép példányai 12-18 ezer dollárba is belekerülnek az USA-ban, Thaiföldön viszont háromszor, négyszer többet kell fizetni az autókért), de aztán darabjaira is szedte.

Ez a „terepjáró” egy vakondtúráson is fennakadna 1
Ez a „terepjáró” egy vakondtúráson is fennakadna 2

Ez a „terepjáró” egy vakondtúráson is fennakadna

Ez a „terepjáró” egy vakondtúráson is fennakadna

Ez a „terepjáró” egy vakondtúráson is fennakadna 13
Ez a „terepjáró” egy vakondtúráson is fennakadna 14
Ez a „terepjáró” egy vakondtúráson is fennakadna 15
Ez a „terepjáró” egy vakondtúráson is fennakadna 16
Ez a „terepjáró” egy vakondtúráson is fennakadna 17
Ez a „terepjáró” egy vakondtúráson is fennakadna 18
Ez a „terepjáró” egy vakondtúráson is fennakadna 19
Ez a „terepjáró” egy vakondtúráson is fennakadna 20
Ez a „terepjáró” egy vakondtúráson is fennakadna 21
Ez a „terepjáró” egy vakondtúráson is fennakadna 22
Fotó megosztása:

Ezt jó pár hónap fúrás, faragás, vágás és hegesztés követte, hogy végül kiszélesítve, megnyújtva és iszonyatosan leültetve, öncélú örömszerzőként szülessen újjá az egykori sokcélú jármű. A tetőt 80 mm-rel lejjebb költöztették, de így is el lehet férni az autóban, mert a gyári ülések helyére az UH-1-es katonai helikopterből származó, fém háttámlájú (!) üléseket építettek be.

Ez a „terepjáró” egy vakondtúráson is fennakadna 23

Mivel a végeredmény sokkal inkább hot rod volt, mint terepjáró, az eredeti, vérszegény négyhengeres benzinmotornak át kellett adnia a helyét egy röfögő V8-asnak. Ezen a ponton Heng úr meghozta a projekt első és egyetlen racionális döntését: holmi amerikai vas helyett az első generációs Lexus LS400 legendásan megbízható, négyliteres szívómotorját szerelte be.

Ez a „terepjáró” egy vakondtúráson is fennakadna 24

Az 1UZ-FE blokk az eredeti automata váltón, majd egy Land Cruiser kardántengelyen keresztül hajtja a hátsó kerekeket. Alighanem ennek a döntésnek köszönhető, hogy a vaspatkány, ahogy autóját szeretetteljesen elnevezte, majdhogynem napi használatban van. A gyerekkori álom megvalósításában felcserélődtek a szerepek: ezúttal Heng Thammarat vigyorog az amerikai Jeepben, és neki integetnek a thaiföldi lurkók az út széléről.

Ez a „terepjáró” egy vakondtúráson is fennakadna 25