Pietro Frua már 17 évesen bekerült a torinói Stabilimenti Farina karosszériaműhelyhez, ahol pár évvel később már igazgatói pozícióba került. A második világháború sem állította meg, ebben az időszakban gyerekeknek tervezett különböző járműveket, de konyhafelszerelések is köthetőek a nevéhez. A 60-as évek elején pedig a legkisebb német gyártó, a Glas modellpalettáján dolgozott. A Glast viszont hamar felvásárolta a BMW.

Hogy Pietro Frua bebizonyítsa, hogy így is helye van a vállalatnál, elkezdett olyan autókat tervezni, amivel meggyőzheti maradásáról a vezetést. Az egyik ilyen a BMW  E9-es alapjait használó 2800 GTS lett. Az élénkzöld színű autó 1969 szeptemberében mutatkozott be a Frankfurti Autószalonon. Aztán következett Párizs, Genf és végül Barcelona. Az elegáns vonalú, 2+2-es kupéra ezek után már nem volt szükség, ezért Spanyolországban el is adták.

Le se tagadhatná a BMW 2800 GTS, hogy olasz mester rajzolta 2

Bordó színűre festették és napfénytetőt vágtak bele, aztán a BMW klasszikus autókkal foglalkozó részlege valamivel 2000 után fedezte fel ismét az autót. Ekkor már lecsaptak rá, hogy aztán 2017-ben nekiálljanak a helyreállításnak. Két éven át tartott a munka, aminek során az autó visszakapta eredeti színét és a barna belteret, valamint eltüntették a napfénytetőt is.

Le se tagadhatná a BMW 2800 GTS, hogy olasz mester rajzolta 3

2800 CS-ből származó, teljes felújításon átesett 168 lóerős, 2,8 literes sorhatos motor került az autóba. Mivel a korszak Maserati és Monteverdi modelljei is Frua keze alól származtak, ezért a forma közeli rokonságot mutat ezekkel az autókkal is.

Forrás: az internet csodálatos világa
Kapcsolódó címkék: BMW bmw 2800 gts frua kupé pietro frua