Ferruccio Lamborghini eleve azért kezdett autókat gyártani, hogy megmutassa Enzo Ferrarinak, jobban is lehet ezt csinálni nála. Mielőtt 1966-ban bemutatták volna a Miurát a Genfi Autószalonon, valami nagy ötletre volt szükség, amire biztosan nem számítanak Maranellóban. Ezért is váltottak a középmotoros elrendezésre, mellyel a Miura lett az első szupersportautó. Valamivel több mint 760 darab készült és ezek közül is akadnak különlegesebbek, mint például ez itt.

Lamborghinis bibliák és szakértők szerint ez egy kivételesen remek példány, ráadásul a 3171-es alvázszámú darab, melyhez még mindig az 1415-ös motor tartozik. Ez volt a nyolcvanadik Miura, ami elkészült. Az autót 1967 októberének közepén fejezték be és a Voitures Paris Monceau francia kereskedőnek szállították le. Eredetileg fehér színben és fekete belsővel rendelték meg.

Ezért szeretik a gyűjtők a korai Miurákat 2

1980 körül került Angliába az autó, aztán a Birminghamben élő John Britton vette meg, aki elkezdte felújítani az autót. Ekkor fényezték át narancssárga színűre, a belteret pedig kék bőrrel kárpitozták újra. A küszöböt arany színűre festették, akárcsak a Campagnolo könnyűfém kerekeket. A Nicol Transmissions dolgozott a hajtásláncon, így a motor többek között új szelepeket és kovácsolt dugattyúkat kapott. A felújítást a következő tulajdonos, Mark Baxtrem is folytatta.

Ezért szeretik a gyűjtők a korai Miurákat 3

Nuccio Bertone özvegye, Lili Bertone is találkozott az autóval az Auto Barcelona Concours d’Elegance-on. Ez a Lamborghini Miura P400-as azonban nem a jól dokumentált története miatt igazán különleges. A gyűjtők azért licitálnak majd rá hevesen, mert ez a korai példány könnyebb, mint a többi. Ezeknek az alváza ugyanis vékonyabb anyagból készült.

Ezért szeretik a gyűjtők a korai Miurákat 4

Forrás: RM Sotheby's