Jómódú kereskedőcsalád fia volt a görög André Embiricos, akinek így könnyebben indult versenyzői karrierje is. Az 1930-as évek végén a Bentley-től rendelt magának új autót, mely jócskán meghaladta a saját korát és merőben eltért az addig gyártott típusoktól. Az autó ugyan a 4¼ Litre alapjait használta, de karosszériáját a tehetséges dizájner, Georges Paulin tervezte. A projektben része volt a Pourtout karosszériaműhelynek is. A Corniche már a tervezési fázisban is rádöbbentette a Bentley mérnökeit, hogy ha versenyképesek akarnak maradni, akkor hasonlóan innovatív, áramvonalas autókat kell a jövőben készíteni.

80 év után támadt fel az áramvonalas Bentley Corniche 1
80 év után támadt fel az áramvonalas Bentley Corniche 2

80 év után támadt fel az áramvonalas Bentley Corniche

80 év után támadt fel az áramvonalas Bentley Corniche

80 év után támadt fel az áramvonalas Bentley Corniche 16
80 év után támadt fel az áramvonalas Bentley Corniche 17
80 év után támadt fel az áramvonalas Bentley Corniche 18
80 év után támadt fel az áramvonalas Bentley Corniche 19
80 év után támadt fel az áramvonalas Bentley Corniche 20
80 év után támadt fel az áramvonalas Bentley Corniche 21
80 év után támadt fel az áramvonalas Bentley Corniche 22
80 év után támadt fel az áramvonalas Bentley Corniche 23
80 év után támadt fel az áramvonalas Bentley Corniche 24
80 év után támadt fel az áramvonalas Bentley Corniche 25
80 év után támadt fel az áramvonalas Bentley Corniche 26
80 év után támadt fel az áramvonalas Bentley Corniche 27
80 év után támadt fel az áramvonalas Bentley Corniche 28
Fotó megosztása:

Könnyebb alváz készült a Corniche számára a szabványosnál vékonyabb acélból és a sorhatos motort is áthangolták, hozzá overdrive-os váltót párosítottak. Az autó karosszériáját végül a párizsi Carrosserie Vanvooren készítette el. 1939 májusában készült el az autó, melynek aerodinamikus karosszériája sokat segített abban, hogy a Brooklands versenypályán tartott teszt alkalmával jóval 100 km/óra feletti sebességet érjenek el. Ekkor ismerték fel, hogy a Bentley hagyományos, függőleges hűtőmaszkja akadályozza a magasabb végsebesség elérését, ezért lett a Corniche orra jóval simább.

80 év után támadt fel az áramvonalas Bentley Corniche 29

Újdonságnak számított az is, hogy a szekrényajtók között nincs B oszlop, valamint a sárvédőívek elnyújtott csepp alakja is. Már kezdett hasonló trend kialakulni az autóiparban a ’30-as évekre, de még kevesen alkalmazták. A sikeres angliai nyitás után az autó Franciaországba utazott, hogy közúton is tesztelhessék. 1939 júliusában azonban egy busszal ütközött, emiatt visszakerült a Vanvoorenhez. Augusztus 8-án vette át újra az autót sofőrje, aki Chateauroux-ba indult, a Bentley raktárába. Az úton azonban kifordult a Corniche elé egy autó, a pilóta pedig fának ütközött és az oldalára borult a frissen elkészült Bentley-vel.

80 év után támadt fel az áramvonalas Bentley Corniche 30

Mivel a második baleset súlyos károkat okozott, a Bentley pedig azt tervezte, hogy Earls Court után a Párizsi Autószalonon is kiállítják a Corniche-t, gyorsan szétszerelték. Az alvázat visszaküldték Crewe-ba, a karosszériát pedig egy francia műhelybe vitték. Miután kész lett, Dieppe-ben várta a további szállítást. Ekkor azonban jött a második világháború, a települést bombázás érte, így megsemmisült a karosszéria.

80 év után támadt fel az áramvonalas Bentley Corniche 31

Valamikor az 1970-es években adtak túl a maradványokon, de 2001-ben a Bentley volt igazgatója, az autótörténész Ken Lea elhatározta, hogy talpra kell állítani a Corniche-t. Derbyben működött is a projekt, több önkéntes gyűjtött adatokat, információkat az autóról, de a pénz elfogyott, így lassulni kezdett a tempó. Végül a Bentley újra magához vette és az egykori tervező, George Paulin családja is az eredeti vázlatokkal és rajzokkal segítette a munkát.

80 év után támadt fel az áramvonalas Bentley Corniche 32

Jóval gördülékenyebben ment a munka a ház karosszériaépítőjénél, a Mullinernél, ahol sokan munkaidő után dolgoztak a Corniche helyreállításán. A lemezeket korabeli technikával, kézzel készítették és mindent a lehető legkorhűbb formában igyekeztek reprodukálni. Persze sok alkatrészt számítógéppel terveztek meg újra, hogy pontosan kivitelezhetőek legyenek.

80 év után támadt fel az áramvonalas Bentley Corniche 33

Órákat dolgoztak a festéklaborban mire újra tudták alkotni az eredeti Imperial Maroon és Heather Grey árnyalatokat. A kárpitozáshoz Nyugat-Angliából származó Connolly Vaumol bőrt használtak, ahogyan azt tették már a ’30-as években is. Rengeteg alkatrészt a semmiből készítettek el, a faberakásokat gőzöléssel formázták a beltérhez.

80 év után támadt fel az áramvonalas Bentley Corniche 34

Elképesztő mértékű munkát fektettek az 1939-ben megsemmisült karosszéria újraalkotásába és a Bentley Corniche gyártásába. 2019. július 10-én ünnepelte 100. születésnapját a Bentley, amire igazán remek ajándék ez az autó.