Ebrahim Mohammed Kanoo a Bahreini Királyság egyetlen Toyota és Lexus márkakereskedője, aki szabadidejében szintén autós témájú hobbijának hódol. Nem csak autókat épít a helyi gyorsulási versenyekre, de az ő kezdeményezése volt az is, hogy 2004-ben, a Forma-1-es pálya avatóünnepségén rendezzék meg az első bahreini gyorsulási versenyt. Saját csapata, az EKanoo Racing ma már nem csak a világ negyedik legnagyobb népsűrűségű országában ismert, hanem világszinten is remek eredményeket hoz sok ezer lóerős autóival, melyek természetesen Toyota vagy Lexus modellek stílusjegyeit viselik magukon.

Több világcsúcsot is bezsebelt a csapat legkülönfélébb kategóriákban, így például az ő nevükhöz köthető a világ leggyorsabb független hátsó felfüggesztéssel rendelkező Toyota Supra. Ezt követte a GT86-os, melyből kidobta a négyhengeres boxermotort és sorhatos turbómotort szerelt a helyére, hatalmas csigákkal, mely már 5,77 másodperc alatt futotta le a negyedmérföldes távot. A korábbi Suprának ehhez 6,23 másodperc szükségeltetett.

Versenyautókat épít Bahrein egyetlen Lexus kereskedője 1
Versenyautókat épít Bahrein egyetlen Lexus kereskedője 2

Versenyautókat épít Bahrein egyetlen Lexus kereskedője

Versenyautókat épít Bahrein egyetlen Lexus kereskedője

Versenyautókat épít Bahrein egyetlen Lexus kereskedője 10
Versenyautókat épít Bahrein egyetlen Lexus kereskedője 11
Versenyautókat épít Bahrein egyetlen Lexus kereskedője 12
Versenyautókat épít Bahrein egyetlen Lexus kereskedője 13
Versenyautókat épít Bahrein egyetlen Lexus kereskedője 14
Versenyautókat épít Bahrein egyetlen Lexus kereskedője 15
Versenyautókat épít Bahrein egyetlen Lexus kereskedője 16
Fotó megosztása:

Versenyautókat épít Bahrein egyetlen Lexus kereskedője 17

A legfrissebb versenygép azonban mindenben túltesz a brutális GT86-oson. A nyomokban Lexus RC F-re hasonlító autó vékonyka karosszériája alatt 8,85 literes, V8-as motor található, amire két darab 94 milliméteres turbófeltöltő került. Ezzel a teljesítménye nagyjából 4000 lóerő, ami a könnyű géppel párosítva hajmeresztő gyorsulást produkál. 5,50 másodperccel már negyedmérföldes rekordot döntött az autó, azóta pedig reszeltek a gépen egy picikét, mely meglátszik az idején is: 5,437 az új rekord. A táv végére 442 km/órás sebességgel halad át a célvonalon.

A gyorsulási versenyeken szerzett tapasztalatokat azonban nem tartják meg maradéktalanul a versenypálya keretei között, néhány utcai modellt is kezelésbe vesznek a tulajdonosok kérésének megfelelően. Lexus LC570-es terepjárójuk motorját 6,8 literesre fúrták fel és a biztonság kedvéért kompresszor is került a V8-asra. Így az autó teljesítménye 761 lóerőre ugrott, nyomatékból pedig 1350 Nm áll rendelkezésre, ami bizonyára meggyőzően viszi a 2,5 tonnás autót is. Negyed mérföldet 12,9 másodperc alatt futja – ezt is tudjuk, mert nem bírták ki, hogy ne próbálják ki.