Hatvanöt-hetvennel, egyszer egy fotó erejéig a nyolcvanba is belekarcolva zötyögök egy 29 éves rikító piros pléhdobozban a Duna-Tisza közi éjszakában. Fülig ér a szám, elzsibbadt minden végtagom, már csaknem megsüketültem a motorzajt épp csak túlüvölteni képes MP3-as cédés Panasonic rádiótól (benne volt az árban!) – amit az el?bb felhangosítottam, és most nem tudom lehalkítani, mert praktikusan a vezet?fülke túlsó sarkába szerelték.

Ő az
29 éves, de mint az új
Tolóablak az oldalajtón
A hátsó ajtó felső része külön nyílik
Tyúkitató dísztárcsákkal
12 fotó
Tyúkitató dísztárcsákkal

Tyúkitató dísztárcsákkal

Tyúkitató dísztárcsákkal


Na de hogy kerültem ide?

Itt és most nem részletezend? okokból kellett vennünk egy nagy, piros, hangulatos furgont. Adta magát a gondolat: keressünk egy néhai t?zoltóautót. Találtunk is. sokat.

Már majdnem megalkudtunk egy debreceni, tizenpárezer kilométert futott kocsira 350 ezerért, amikor rábukkantunk erre a másikra.

Alig futott öreg furgon bagóért
29 éves, de mint az új

29 éves, de mint az új

29 éves, de mint az új


Ezek a se fecskend?t, se szivattyút, se létrát nem hordozó, de kék villogóval és szirénával azért felszerelt öreg Zukok úgynevezett telepi t?zoltókocsik, vagyis nagyobb gyártelepeken, bányákban várták, hogy t?z esetén szükség legyen rájuk csapatszállításra. Persze a gyárak nem égnek le minden nap, így ezek a kocsik szinte moccanás nélkül vészeltek át évtizedeket egy-egy eldugott sarokban. Nem csak az egykori KGST-blokkban vannak ilyen kocsik, a Mobilén is akad bel?lük b?ven.

8500 kilométer az órában. M?szaki érvényes 2011 közepéig. Lemosva, kitakarítva, megtankolva (de hülye vagyok, tegnap töltöttem tele húszezerért – így a tulaj). Gyári szerszámkészlet, KRESZ-csomag, meg egy vontatókötél. Panasonic fejegység (empéhárom), hat hangszóró ÉS A GYÁRI KURBLI!

a videó a hirdetés után indul