Röviden – MG ZS 1,0 Luxury
Mi ez? A frissen visszatérő, kínai hátterű és gyártású MG eredetileg 2017-ben bemutatott városi crossovere elsőkerék-hajtással, elektromos vagy benzines motorral. Ez a gazdagabb felszereltségű ZS benzines sorhármas turbómotorral és kézi váltóval.
Mit tud? Csendes, kulturált autó és hosszú a garanciaideje.
Mibe kerül? 6 399 000 Ft-tól kapható a szívó benzines ZS 1,5 Comfort. A tesztelt MG ZS 1,0 Luxury ára 7 699 000 Ft, a szép kék fényezés felára 150 000 Ft.
Kinek jó? Városi, elővárosi használatra magas ülésű, kényelmes autót keresőknek, akik bizalmat szavaznak egy új belépőnek.

Sok mindent profibban csinál az MG-vel az anyavállalat, a SAIC (Shanghai Automobile Industry Corporation), mint az európai kontinenst a közelmúltban meghódítani kívánó (és rendre felsülő) kínai autógyártók. A brit nevű, kínai gyártású márka autói közül először az MG ZS járt teszten a Vezessnél a turbós háromhengeres benzinessel és a leggazdagabb felszereltséggel.

Külső

Sokan szóba elegyedtek velem az autó kapcsán, és legtöbbször azt hallottam vissza, hogy beszélgetőtársaim nemcsak emészthetőnek, de esztétikusnak találják az autó formáját. Ez a design valóban nem azokat a próbálkozásokat idézi, amit ki szánakozással, ki epés megjegyzésekkel és kárörömmel fogadott 10-15 éve különböző kínai autógyártóktól.

Jobb vétel egy Suzukinál az MG ZS? 1
Jobb vétel egy Suzukinál az MG ZS? 2

Jobb vétel egy Suzukinál az MG ZS?

Jobb vétel egy Suzukinál az MG ZS?

Jobb vétel egy Suzukinál az MG ZS? 60
Jobb vétel egy Suzukinál az MG ZS? 61
Jobb vétel egy Suzukinál az MG ZS? 62
Jobb vétel egy Suzukinál az MG ZS? 63
Jobb vétel egy Suzukinál az MG ZS? 64
Jobb vétel egy Suzukinál az MG ZS? 65
Jobb vétel egy Suzukinál az MG ZS? 66
Jobb vétel egy Suzukinál az MG ZS? 67
Jobb vétel egy Suzukinál az MG ZS? 68
Jobb vétel egy Suzukinál az MG ZS? 69
Jobb vétel egy Suzukinál az MG ZS? 70
Jobb vétel egy Suzukinál az MG ZS? 71
Jobb vétel egy Suzukinál az MG ZS? 72
Jobb vétel egy Suzukinál az MG ZS? 73
Jobb vétel egy Suzukinál az MG ZS? 74
Jobb vétel egy Suzukinál az MG ZS? 75
Jobb vétel egy Suzukinál az MG ZS? 76
Jobb vétel egy Suzukinál az MG ZS? 77
Jobb vétel egy Suzukinál az MG ZS? 78
Jobb vétel egy Suzukinál az MG ZS? 79
Jobb vétel egy Suzukinál az MG ZS? 80
Jobb vétel egy Suzukinál az MG ZS? 81
Jobb vétel egy Suzukinál az MG ZS? 82
Jobb vétel egy Suzukinál az MG ZS? 83
Jobb vétel egy Suzukinál az MG ZS? 84
Jobb vétel egy Suzukinál az MG ZS? 85
Jobb vétel egy Suzukinál az MG ZS? 86
Jobb vétel egy Suzukinál az MG ZS? 87
Jobb vétel egy Suzukinál az MG ZS? 88
Jobb vétel egy Suzukinál az MG ZS? 89
Jobb vétel egy Suzukinál az MG ZS? 90
Jobb vétel egy Suzukinál az MG ZS? 91
Jobb vétel egy Suzukinál az MG ZS? 92
Jobb vétel egy Suzukinál az MG ZS? 93
Jobb vétel egy Suzukinál az MG ZS? 94
Jobb vétel egy Suzukinál az MG ZS? 95
Jobb vétel egy Suzukinál az MG ZS? 96
Jobb vétel egy Suzukinál az MG ZS? 97
Jobb vétel egy Suzukinál az MG ZS? 98
Jobb vétel egy Suzukinál az MG ZS? 99
Jobb vétel egy Suzukinál az MG ZS? 100
Jobb vétel egy Suzukinál az MG ZS? 101
Jobb vétel egy Suzukinál az MG ZS? 102
Jobb vétel egy Suzukinál az MG ZS? 103
Jobb vétel egy Suzukinál az MG ZS? 104
Jobb vétel egy Suzukinál az MG ZS? 105
Jobb vétel egy Suzukinál az MG ZS? 106
Jobb vétel egy Suzukinál az MG ZS? 107
Jobb vétel egy Suzukinál az MG ZS? 108
Jobb vétel egy Suzukinál az MG ZS? 109
Jobb vétel egy Suzukinál az MG ZS? 110
Jobb vétel egy Suzukinál az MG ZS? 111
Jobb vétel egy Suzukinál az MG ZS? 112
Jobb vétel egy Suzukinál az MG ZS? 113
Jobb vétel egy Suzukinál az MG ZS? 114
Jobb vétel egy Suzukinál az MG ZS? 115
Jobb vétel egy Suzukinál az MG ZS? 116
Fotó megosztása:

Sokan mondták az autóra, milyen jól néz ki, amiben szerepe lehet a metálkék fényezések. 150 000 forintot nagyon megér. Az orra és a farra is öntudatos méretben elhelyezett embléma mögött egy 1924-ben alapított, eredetileg brit autómárka rejlik, amely sportautók és roadsterek gyártójaként vált ismertté. A Roverrel közös csődje előtt a háromajtós kompakt ZR, a négy oldalajtós előző ZS, illetve a Rover 75-re épülő MG ZT és ZT-T is a kínálat része volt. Utóbbiból hátsókerekes sportlimuzin is született a Ford Mustang 4,6 literes nyolchengeresével.

Kínai-brit crossoverünk 4323 mm hosszú, szélessége 1809 mm, magassága 1653 mm a széria tetősínnel. A tetőlemez legfelső pontja 9 mm-rel alacsonyabb. A tengelytáv 258 centiméter. A ZS valamivel nagyobb a fő konkurensnek tekinthető, 250 centméteres tengelytávú Suzuki Vitaránál, amelynek méretei: 4175x1775x1610 mm.

Jobb vétel egy Suzukinál az MG ZS? 117

Kínai-brit crossoverünk 4323 mm hosszú, szélessége 1809 mm, magassága 1653 mm a széria tetősínnel. A tengelytáv 258 cm. Képek: Földes Attila

215/55 R17 a gumiméret, a takaros könnyűfém felni alapáron jár az autóhoz és az Európába szállított autók márkás gumiabroncson érkeznek. Jót tesz a szalonba betérő vevőjelöltnek, ha egy noname távol-keleti gyártó helyett elismert prémiummárka gumiabroncsát látja az ismeretlen autón.

Belső tér

Belül is a nyugati, illetve a japán és a koreai autóipar mai nívójához igazodik az MG ZS. Csak a vezető ablakára jutott becsípődésgátlós ablakemelő, az utas ülésében nincs magasságállítás, hátul nincs levegőbefúvás az utasoknak, és a sminktükrökről lemaradt a megvilágítás, de ez elfér egy nyomott árú autóban.

Jobb vétel egy Suzukinál az MG ZS? 118

Csak fel-le állítható a kormány, de a minőségérzet jó. Az érintőképernyő képátlója 10,1″

Kellemes tapintású az öntött műanyagvarrással díszített műszerfal puha anyaga. A felületeket szénszálutánzatú díszítés igyekszik feldobni, számomra a piros cérnás kontrasztvarrás és a tisztességes összeszerelés többet hozzátesz a jó minőségérzethez. A kapaszkodók hátul is csillapítottan térnek vissza alaphelyzetbe.

Nagyrészt tetszett a részben érintőképernyőre, de főleg valódi gombokra épített kezelőfelület. Az alapjárati motorleállításnak mindig kéznél van a kapcsolója, a klímavezérlésből a külön billenőkapcsolóval állítható ventilátor és hőmérséklet is kézre esik, viszont az érintőképernyős funkciók, pl. a levegő eloszlásának változtatása, nehézkesek a lusta válaszidők miatt.

10,1” a központi érintőkijelző képátlója. A monitor képminőségével nincs baj, de kéne mögé normálisabb számítógép, mert a bebootolási idő éppoly idejétmúlt, mint a nyomkodáskor a reakciók lassúsága.

Jobb vétel egy Suzukinál az MG ZS? 119

Vígan elülök a magamra beállított vezetőülés mögött, a kis crossoverek között nem ez jellemző

Azért is jobb hardvert érdemelne, mert a navigáció könnyen és logikusan működik. Elég beírni, hogy Montevideo, és értelmes kiosztásban jönnek a találatok a szerkesztőség Montevideo utcai címével és az itteni vállalkozásokkal, nem kell ország, város alapon megadni, hogy mégsem Uruguay fővárosába tartok.

Örömteli volt a tágas hátsó utastér, ahol nemcsak a lábam fért el jól a magam 190 centijéhez beállított vezetőülés mögé beszállva, de a fejemnek is volt elég hely, a napfénytető ellenére is. A praktikus részletek okos megoldását igazolja az 1,5 literes flaskát is befogadó ajtótároló, ráadásul elöl-hátul. Ügyes a tárolóhelyként megvalósított ajtóbehúzó is. Az első két USB-A töltőt kiegészíti egy 12 voltos aljzat.

448 literes a csomagtér, ami ebben a kategóriában tisztességes érték. A Vitaráé például 375 literes. A csomagtérpadló kétféle magasságban rögzíthető, a tér 1375 literesre bővíthető. Az ülőlap fix, a háttámlák dőlnek előre. Sajnos síalagút vagy külön dönthető középső támlarész sincs, ebben a kategóriában ez az általános.

Jobb vétel egy Suzukinál az MG ZS? 120

Elég nagy a 448 literes csomagtér, Vitaráé például 375 literes. A csomagtérpadló kétféle magasságban rögzíthető, a tér 1375 literesre bővül

Technika

Magyarországon a ZS kétféle hajtásmóddal és két-kétféle motorverzióban létezik, minden esetben elsőkerék-hajtással. Az elektromos neve ZS EV, ami az electric vehicle (elektromos jármű) rövidítéséből ered. A kétféle akkucsomaggal 320 vagy 440 km a WLTP szerinti hatótáv.

A villanymotor a rövidebb hatótávolságúban 130 kW-os (177 lóerő), a Long Range verzióban 115 kW-ot ad le, ami 156 lóerő. A maximális forgatónyomaték egységesen 280 Nm. A váltakozó áramú töltés a kisebb akkuval 6,6 kilowattos, a nagyobbal három fázison és 16 amperen 11 kW-tal futhat. Az egyenáramú töltési teljesítmény csúcsértéke 92 kW.

Jobb vétel egy Suzukinál az MG ZS? 121

156 vagy 177 lóerős az elektromos ZS, 320 vagy 400 km hatótávval a WLTP-mérés szerint

Benzinesből kettő van. A tesztautóban a közvetlen befecskendezéses, részecskeszűrős, turbófeltöltős soros háromhengeres dolgozik, mint a legtöbb konkurensben. Ez a 999 köbcentis motor 82 kW-os, kerekítve 112 lóerős 5200-as percenkénti fordulatszámon. 160 Nm nyomatékmaximumát 1800-tól 4700-ig folyamatosan tartja. Kézi váltóval 11,2, a szintén hatfokozatú automatával 12,4 mp a gyorsulási idő 0-ról 100 km/órára.

Érdekesebb a másik motor, mert a szívócső-befecskendezéses négyhengeres a kivesző szívómotorok utolsó mohikánjai közé tartozik. Ez a tény helyből vonzóvá teheti a hosszú távra tervezőknek, ha hisznek a szívómotorok kiszámíthatóbb szervizköltségében és az egyszerűbb motorkonstrukcióból fakadó kevesebb hibalehetőségben.

Jobb vétel egy Suzukinál az MG ZS? 123

Ez a sorhármas, 112 lóerős turbós benzines, de nagyon reméljük, hogy az 1,5 literes, 106 lóerős szívómotorral is eljut hozzánk az MG ZS

A szívómotor teljesítménye 78 kW vagy 106 lóerő 6000-en és 141 newtonméter a nyomatékmaximuma 4500-on. Bár mindkettő elmarad a turbósétól, a gyorsulás mégis jobb, 11,2 helyett 10,9 mp 0-ról 100-ra. A legfürgébb ZS az elektromos, 8,6 mp alatt felgyorsul 100 km/órára és végsebessége ugyanúgy 175 km/óra, mint az ezerötös benzinesé.

Ha tippelnem kéne, inkább a váltóáttételezés eltérése lehet a két benzines eltérő gyorsulási idejének az oka, nem a súlykülönbség. Azonos kivitelben 20 kg-mal nehezebb a turbómotoros MG ZS a szívó benzinesnél. A benzines ZS-ek súlya 1231-1264 kg közötti, a tesztelt modell 1259 kilót nyom. A futómű elöl MacPherson, hátul csatolt hosszlengőkaros, ahogy ebben a kategóriában megszokhattuk.

2017-ben a benzines ZS Euro NCAP-töréstesztje háromcsillagos lett, erős karosszériával, jó oldalütközés-védelemmel, gyenge nyakcsigolya-védelemmel és hiányos vezetőtámogatással. A 2019-ben tesztelt, lényegesen jobb pontszámokat elérő elektromos ZS viszont öt csillagot kapott. A töréstesztek részletes eredményét itt találjátok.

Jobb vétel egy Suzukinál az MG ZS? 124

Luxury kivitelben alapfelszerelés a 360 fokos kamerarendszer, sokféle nézettel

Vezetés

Kényelmes üléshelyzettel fogad a tesztelt MG ZS, és a csak le-fel állítható kormány ellenére a volán pozíciója is megfelelő. A vezetőülés elektromosan állítható, ez extraként is ritka eben a kategóriában, nemhogy alapfelszerelésként.

Sajnos a Luxury nem választható a Comfort szövetkárpitjával. Kár, mert ez a sötétszürke műbőr annyira felforrósodhat parkolás közben, hogy rövidnadrágban nemigen tudsz ráülni a napon hevülő ülésre. A légkondicionálás fújhatna hidegebbet, a világos árnyékolóval fedett napfénytető alatt 31 Celsius-fokban is erősen dolgoznia kellett a klímaberendezésnek.

Jobb vétel egy Suzukinál az MG ZS? 125

Háromféle rásegítéssel működhet a szervokormány. Az automatikus váltó is hatfokozatú, felára 600 ezer forint

Hasznos a körkamerás parkolássegítő, amivel sokféle szögből megjeleníthetjük az autót a környezetében. A 11,1 méteres fordulókör-átmérő átlagos, a kilátás előrefelé egész jó, és a C oszlopban lévő, értelmezhető méretű kisablakkal hátrafelé is elfogadható. A ZS hátsó utasait megkímélték a tervezők a meredeken felkanyarított övvonaltól, így a hátul ülők sincsenek befalazva.

160 Nm-nél többet, inkább 170-190 Nm-t szoktak leadni az ezres háromhengeres turbómotorok, de valószínűleg nem a motor erőtlen, hanem a kellően pontos, könnyen járó váltó áttételezése túlságosan hosszú.

Kettesben 109-ig, harmadikban 160-ig kihúzatható a még ilyenkor is 6500-at forgó benzines, ami túlzás. Országúton vagy a kettest erőltetjük előzéskor vagy nagyon türelmesen várunk a nagy pillanatra, mert harmadikban csak 100 körül kap erőre a motor. 180 km/óra a végsebesség, ami hosszú nekifutással meg is lehet.

Jobb vétel egy Suzukinál az MG ZS? 126

Szokatlan a fordulatszámmérő formátuma. A váltó-áttételezés túl hosszú, nagyon visszafojtja a gyorsulást

Hosszabb úton az MG ZS messze túlteljesíti azt, amit egy kínai autógyártó eddig ismeretlen termékétől vártam. Kifejezetten jó a zajszigetelés, a motor nemcsak halk, de kulturáltan is forog, és a futómű is igazán kényelmes. Ez nagyobb billenésekkel és oldaldőléssel jár gyors kanyarokban, de amennyivel több úthiba van itthon, mint jó kanyar, ez a futóműhangolás pont jó lesz.

Háromféle kormányrásegítés közül választhatunk. Gyors autózáshoz egyedül a Dynamic való, amivel a kormányzás nem lesz pontosabb és több visszajelzést sem ad az útról, de a visszavett szervohatással érzésre nyugodtabban terelhető az autó. Az Urban annyira egyujjas, mint a FIAT-ok a City gombbal, a normál elmegy a mindennapokban. Piros pont jár a jól hangolt és teljesen kikapcsolható menetstabilizálásért. ESP nélkül sincs mitől tartani, sőt, legalább gázelvétellel kicsit szűkíthettek a kanyaríven.

Jobb vétel egy Suzukinál az MG ZS? 127

Lassan reagál az érintőképernyő, erősebb hardver kéne mögé

Költségek

Benzines ZS-t 6 399 000 forinttól kapni az 1,5 Comfort nevű modellel, ami biztató indítás. Azonos kivitelben a turbós háromhengeres 700 ezer forinttal többe kerül az 1,5 literes szívómotornál. Mivel utóbbit még nem vezettük, nehéz megítélni, ér-e ennyit a turbós motor. A belső égésű motoros ZS-ek elég határozott távolságot tartanak a 11 999 000 és 15 499 000 Ft között mozgó elektromos ZS-ektől.

Könnyen áttekinthető az árlista, Comfort és Luxury felszereltség van, a tesztautó az utóbbi. 7 699 000 Ft az MG ZS 1,0 Luxury listaára. Mivel az MG nem a felpumpált listaárból adott nagy kedvezménnyel dolgozik, itt ez egyben a vételár is. A szívó benzineshez nem kapható automatikus sebességváltó, a turbóshoz igen, 600 000 forintért.

Az MG ZS 1,0 Luxury és vetélytársai – Listaár, forint
Citroën C3 Aircross 1,2 Shine (110 LE) 8 890 000 (8 690 000)

Hyundai Bayon 1,0 T-GDi Premium (100 LE)

Hyundai Kona 1,0 T-GDi Style (120 LE)

7 749 000 (7 349 000)

8 049 000 (7 749 000)

Suzuki Vitara 1,4 GLX Panoráma (129 LE) 8 580 000 (7 530 000)
Volkswagen T-Cross 1,0 TSI Style (110 LE) 8 804 190 (8 304 190)

Vezetőtámogató rendszerből elég szerény a ZS kínálata. A Luxury alapáron ad holttérfigyelőt és hátsó keresztirányú forgalomfigyelést. Légzsákból hat jár alapáron, térdlégzsák vagy az első utasokat szeparáló légzsák nincs.

Jobb vétel egy Suzukinál az MG ZS? 128

5,3-8,5 l/100 km között mozgott a tesztautó fogyasztása

A nagyon gazdag felszereltség, kiemelve az alapáras navigációsrendszert, a vezetőülés elektromos állítását és a hatalmas üveg tolótetőt, fontos érv a ZS mellett. Csakhogy a panorámatetős Vitara kevesebbe kerül, ahogy a Hyundai Bayon vételára is alacsonyabb, még akkor is, ha a nyitható tető 250 000 forintját hozzáadjuk a táblázatban látható összeghez. Az MG-importőr azonban nem a Bayonhoz, hanem a Konához méri a ZS-t konkurensként, mert méreteik közelebb vannak egymáshoz és építésük is hasonlóan magas. Szériafelszereltségét figyelembe véve a ZS mérvadó árelőnnyel bír, legalábbis azoknak, akik ennyire gazdag kényelmi felszereltségű B-SUV-t keresnek.

Legnagyobbrészt országúton és autópályán járva 7,6 l/100 km-es fogyasztás jött ki. A fedélzeti számítógép szerint 5,3-8,5 liter közötti értékekre számíthatunk. Autópályán a benzinigény meghaladhatja a nyugodt városi forgalomban adódó 7-7,5 litert.

Évente vagy 24 000 kilométerenként kell kötelező karbantartásra vinni a tesztelt MG ZS-t. Jótállása hét évre vagy 150 000 kilométerig érvényes.

Jobb vétel egy Suzukinál az MG ZS? 129

150 000 km-ig vagy 7 évre érvényes az MG ZS garanciája

Ugyanilyen garancia segítette a Kia befutását, az importőr szerint ennél nem kell több az alig ismert márkába vetett bizalom megteremtéséhez. A márkaépítés másik bevált eszköze a futballszponzoráció: az MG a Liverpool FC és az Olympique Lyon egyik támogatója.

Értékelés

Gagyinak nyoma sincs, az MG ZS-ben nincsenek primitív részletmegoldások, melyeket az árával kellene menteni. Az MG ZS hozza azt, amit elvárhatunk, kulturáltan működő, halk autó, nincsenek fájdalmas hibái. De a kínai gyártó sokkal könnyebben meghódíthatná az árérzékeny európai vásárlókat, ha a ZS nemcsak felszereltségéhez viszonyítva, de nominálisan is kevesebbe kerülne a Vitaránál vagy a Bayonnál.

Jobb vétel egy Suzukinál az MG ZS? 130

Autóként, színvonalát tekintve rendben van az MG ZS, az ára lehetne jobb a Hyundai Bayonhoz vagy a Suzuki Vitarához képest

Sajnos ár/érték arányban az MG ZS a drágábbik motorral és a gazdagabb felszereltséggel nem adja meg azt a pluszt, ami segítene oldani az új márkákkal szembeni bizalmatlanságot. De az árak képlékenyek, az áremelések mindkét irányba átrendezhetik a viszonyokat, és egy autó színvonalán nehezebb javítani, mint árát módosítani.

Mellette – Ellene
 
  • Kellemes minőségérzet
  • Tágas hátsó lábtér
  • Rendes csomagtér
  • Egyszerű használat sok valódi gombbal
  • Igen jó zajcsillapítás
  • Kényelmes futómű
  • Kedvező ár
  • Hosszú garanciaidő
  • Gazdag felszereltség
 
  • Felforrósodó műbőrkárpit
  • Lassan reagáló érintőképernyő
  • Túl hosszú váltóáttételezés
  • Erélytelen légkondicionáló
  • Nincs átütő árelőnye
  • Ismeretlen értéktartás
Hogy tetszik az MG ZS?
928 szavazat - átlag: 6.03 (10-ből)
Hogy tetszik az MG ZS?