| Röviden – Alfa Romeo Stelvio QV | |
|---|---|
| Mi ez? | Az Alfa Romeo 2016-ban bemutatott szabadidő-autója, a Stelvio csúcsmodellje, a QV, némi modellfrissítés után. Nem változott sokat, de nem is nagyon volt rá szüksége. Szerencsére a művészi szinten megalkotott 510 lóerős motort nem piszkáltak. |
| Mit tud? | A a Porschén innen számos sportmodell menettulajdonságait felülmúlni. |
| Mibe kerül? | Az Alfa Romeo Stelvio QV listaára a cikk megírásakor 29 190 000 millió forint. A tesztautóba néhány millióval több extrát pumpáltak. |
| Kinek jó? | Aki sportos SUV-re vágyik, mindenképp próbálja ki, mielőtt vásárol bármit, aztán nem kizárt, hogy meggyőzi a Stelvio. |
Néhány éve, az Alfa Romeo Giulia tesztje alatt engem is elragadott az érzelmcunami, addig nem igazán rajongtam az olasz autók iránti, de a Giuliával határozottan elindult valami. Most pedig, miután kiszálltam a Stelvióból, teljesen megfertőzött az olasz autógyártás egyik csúcsterméke, mint Bruce Bannert a gammasugárzás. Ahogy a Stelvio egy zöld embléma hatására Hulkká változik, úgy izzik fel a sofőr szeme is és csattintja a kormány mögötti váltófüleket fel-le, mert a Stelvio QV azt akarja, hogy érezd. Érzed minden porcikádban, hogy ez az autó képes kiszakítani a szürke, unalmas hétköznapokból, a vezetés mára szinte teljesen kikopott őszinte élményét adja, amire mondhatnánk, hogy megfizethetetlen, de ennek kőkeményen megkérik az árát.
Egy apró adalék a felvezetőhöz, hogy még jobban elkapjon a hangulat: az Alfa Romeo Stelvio QV volt jó ideig a leggyorsabb szabadidőjármű, ami valaha végigszaladt a Nürburgringen. A körideje: 7 perc 51,7 másodperc! Olyan nagynevű modelleket utasított ezzel maga mögé, mint a Range Rover Sport SVR, vagy a Porsche Cayenne Turbo S, amely elsőként lépte át a 8 perces álomhatárt az SUV-kategóriában (jelenleg egy Mercedes a leggyorsabb).















