Röviden – Alfa Romeo Giulia Super 2.2 Diesel 180 LE | |
---|---|
Mi ez? | Az Alfa Romeo 159-es utódja, hátsókerék-hajtással, az elmúlt évtized egyik – vagy A – legizgalmasabb szedánja. |
Mi tud? | Villámgyorsan elcsábít, aztán elülteti a fejedben a gondolatot, hogy vegyél egy ilyet. Kár, hogy kiölték belőle a hátsókerék-hajtás adta plusz izgalmat, és az ESP-t nem lehet kikapcsolni, az csak a QV kiváltsága. |
Mibe kerül? | A 180 lóerős dízel alapára manuális váltóval, 17 colos felnikkel, a kisebb navigációval: 10 290 000 Ft. |
Kinek jó? | Aki szenvedélyesen szeret autózni, dízelpárti, de nem akar lemondani a sportosságról és a családot is vinni akarja. Na meg persze Alfa-hívőknek. |
Őszintén bevallom, még soha nem vezettem Alfa Romeót, és ha jobban belegondolok még csak nem is ültem egyetlen egyben sem. Szégyen vagy sem, ez van, de most végre elvesztettem Alfa-szüzességem, méghozzá egy olyan nővel, akarom mondani autóval, mint a Malénából Monica Bellucci.
Minden benne van, amit hosszú évek alatt hallottam és olvastam a márkahívőktől. Legalábbis valahogy így képzeltem el, mikor azt mondták, hogy sok a szívás az Alfákkal, de amikor működik, az mindenért kárpótol. A Gulia pedig veszettül működik, legalábbis egyelőre, és reménykedem, hogy ez lesz az az Alfa Romeo, ami nem dobálja a hibakódokat és nem rohad le 5-10 évesen ezer kilométerenként. Ha a jövőben hozza egy használt BMW megbízhatósági szintjét, az bőven elég lesz, mert minőségben már így is a német prémiummal vetekszik.
Egy romantikus hetet töltöttem el Júliával, valamivel több mint ezer kilométert csatangoltunk, nézzük, milyen élmény volt.