| Röviden – Kia Optima Hybrid és Plug-in Hybrid | |
|---|---|
| Mi ez? | A Kia Optima benzin-elektromos hibrid és konnektorról tölthető hibrid kivitele. |
| Mit tud? | Kényelmes és tágas középkategóriás autó, amelynek konnektoros változata akár 43 kilométert is képes árammal megtenni, feltöltött akkuval szabványos átlagfogyasztása 2,4 l/100 km. |
| Mikor érkezik? | Előre láthatóan jövő év közepén érkezik, a normál hibrid felára 25, a konnektorosé 45 százalékra várható. |
| Kinek jó? | Azoknak, akik inkább ülnek hibridben, mint dízelben. Kisebb csomagtartója miatt, és mert képes csak árammal is haladni, a konnektoros használata inkább városban előnyös, a normálé mindenhol. |
Korábban is kínált már a Kia az Optima alapjaira épülő hibridet, de ezt nem nagyon lehetett észrevenni. Ennek legfőbb oka, hogy elsősorban a hibridek iránt fogékonyabb Egyesült Államokban árulták – míg az óceán innenső felén a koreai márka inkább a dízeleit próbálta értékesíteni. A másik ok, hogy talán ők is érezték, van még mit csiszolni az egyébként ésszerűen egyszerű technikán.
Sok kicsi…
Ez most, az Optima új generációjának érkezésével egyidejűleg megtörtént. Az alapkoncepció nem változott, azonban szinte minden részleten finomítottak. A benzin-elektromos hibridrendszer benzines része továbbra is egy kétliteres benzinmotor, csakhogy a legkorszerűbb, közvetlen befecskendezéses, 154 lóerős kivitel, amely a takarékosság jegyében elektromos hűtőfolyadék-szivattyút kapott. Az állandó mágneses, váltakozó-áramú szinkron elektromotor a hatfokozatú automataváltóban kapott helyet, teljesítménye a normál hibridben 38 kW, a konnektorról tölthetőben 50 kW.

A motorburkolat feliratán kívül csak a vastag narancssárga kábelek alapján tudható, hogy egy hibriddel akadt dolgunk
Más a tár
A hibrid és a konnektoros hibrid változat között nemcsak az elektromotor teljesítményében van különbség, hanem természetesen akkumulátoraik méretében is. A korábbi Optima hibridben a csomagtartóban helyezték el az akkumulátort, ami nyilván nem volt előnyös a csomagtartó befogadóképességére nézve. Az új Optimát azonban már úgy tervezték, hogy az 1,62 kWórás lítium-polimer akkut bezsúfolhassák a csomagtér padlója alá, amely így végre teljes értékűvé vált és térfogata 381 literről 425-re nőtt – ami már elfogadható érték.

Minimálisan, csupán néhány gombban különbözik a hibridek utastere a belsőégésű motoros változatokétól. A nagy kijelzőn figyelemmel kísérhető, a hibridrendszer működése és az energiaállapot
Áramvonalasabb
Nemcsak a ruha alatt különböznek azonban a hibridek a csak belsőégésű motorral hajtott Optimáktól. Ha messziről nem is feltűnő, de közelebbről már észrevehető eltérés például, hogy a normál hibriden EcoHybrid, a konnektoroson EcoPlug-in emblémát helyeztek el az első sárvédőkön, valamint, hogy az utóbbin a tanksapka fedélen kívül még egy nyitható fedelet találunk: az elektromos töltőcsatlakozó számára. Ha pedig tovább folytatjuk a vizsgálódást, néhány további eltérést is felfedezhetünk.

Most zárt a zsalu a hűtőrácsban, így kicsi a légellenállás. Csak akkor nyílnak ki, ha lassú tempóban túlmelegedne a motor
Selymes
A rövid próbaút során ezt sajnos nem ellenőrizhettük, azonban az kiderült, hogy mindkét hibridben tökéletesen észrevehetetlenek a kapcsolások, de ami ennél is fontosabb, a fékpedálon sem nagyon lehet érezni, mikor lassítunk elektromosan, és mikor a tárcsafékek használatával. Meglepő tapasztalat volt, hogy a nyilvánvalóan nehezebb konnektoros hibrid élénkebben reagált a gázpedál lenyomására, azaz jobban ugrott rá. Ennek magyarázatát az elektromotor nagyobb teljesítménye adhatja, és az a tény, hogy előszériás kivitele miatt a normál hibridben nem lehetett kapcsolni a Sport üzemmódot.

Ha kormánya nem is kényeztet el sok-sok visszajelzéssel, de fürgesége és jó kanyarstabilitása miatt kellemes vezetni mindkét hibridet. Hosszabb utakon utasterének csendessége, városban takarékossága tűnik fel. Utóbbiban főként a konnektoros változat jeleskedhet, amely akár 43 kilométert is képes megtenni csak árammal
| Mellette – Ellene | |
|---|---|
|
|




