Bár szinte az összes nemrégiben megújult Nissan modellt már így vagy úgy, de kipróbáltuk, mégis megérte két napra felköltözni a Mátrába. A Nissan ugyanis összepakolta az összes újdonságát, és odavetette őket a sajtónak. A Pulsartól a felfrissült Juke-on keresztül az új X-Trailig volt itt minden, még elektromos hajtású e-NV-200-as kisáruszállító is.
Nissan Pulsar
A kétnapos rendezvény talán legérdekesebb modellje, hiszen személyében nemcsak egy ráncfelvarrott, vagy újgenerációs modellről van szó, hanem a Pulsar igazi újdonság. A Nissannak már jó ideje nem volt ötajtós, kompakt autója, amit pedig egyre jobban keresnek a vevők világszerte. Érthetően a Nissan sem akart kimaradni a bizniszből, így elkészítette a vagány formatervű Pulsart.
A Nissan Pulsar a Juke és a Qashqai között tátongó űrt hivatott kitölteni és megfizethető, tágas, modern autóként definiálja új gyermekét a gyár. A formailag leginkább egy ültetett Qashqaira hasonlító ötajtós kintről valóban vonzó, de a legnagyobb trükköket a belseje rejti. Leginkább térdben izmos az új Nissan kompakt, a 692 milliméteres lábtér nemcsak a saját kategóriájában rekord, de egy kategóriával feljebb is jóval nagyobb az átlagnál. Csomagtartója már nem ennyire extrém, az 385 literes, amely 1400 literre bővíthető. A belső dizájn, az anyaghasználat is sokkal jobb, mint amit eddig a márka ebben a kategóriában mutatott.
A Pulsar motorterében a 115 lóerős, 1,2 literes DIG-T benzinestől az 1,5-ös dCi dízelig (110 LE) terjed a kínálat. A motorokhoz a hatfokozatú kézi váltó mellett a Nissan nagy kedvence, a fokozatmentes XTronic fantázianevű váltó is társítható. Élőben az új Nissan belseje barátságos, inkább kényelmes, mint sportos és odabent a hátsó sorban tényleg valószínűtlenül tágasnak tűnik. A mély csomagtartó nem telitalálat, de méretben erre sem lehet rossz szava senkinek.
Vezetés közben tovább dörgölődzik az emberhez a Pulsar, hiszen roppant jóindulatú, könnyen vezethető, vezetőtámogató rendszerével – például a 360 fokban mindent mutató, felülnézeti képet adó kameráival – pedig hülyebiztos modell, mind a benzines, mind a dízelmotoros változatban.
Nissan Pulsar árak:
| Benzin | Visia | Acenta | Tekna |
|---|---|---|---|
| DIG-T 115 (190 Nm) | 4 390 000 | 4 990 000 | 5 890 000 |
| DIG-T 115 Xtronic (165 Nm) | 4 940 000 | 5 540 000 | 6 440 000 |
| Dízel | |||
| dCi 110 (260 Nm) | 5 040 000 | 5 640 000 | 6 540 000 |
Nissan e-NV-200
Kicsike, de menő, minimál kivitelű, illetve luxus-villanyautó már van a piacon, így a Nissan most a kisteher kategóriában próbál szerencsét. A LEAF alapjaira épülő elektromos NV 200-as kicsit szélesebb a hagyományos benzines kivitelnél, hiszen a LEAF teljes elejét bele kellett valahogy tuszkolni.
A Pulsarhoz hasonlóan itt is a belsőben van az okosság. Például a piacon lévő elektromos kis-áruszállítók közül csak az e-NV-200-as 4,2 köbméteres, 770 kg-ig terhelhető rakterébe fér be két darab EU-raklap. De nemcsak dobozos, hanem ötüléses, kombi kivitelben – 300 ezer forintos felárért – személyszállításra befogható változat is készül belőle. A rossz hír, hogy a helyigényes elektromos hajtás miatt hétüléses változat nem várható az elektromos NV-200-asból.
A nettó 8 millió forinttól induló járgány nem olcsó, de az 5 ft/km-re kalkulált “üzemanyagköltség” mellett már 100 ezer elektromos hajtással megtett kilométer környékén megtérülhet a befektetés. Emellett a villanymotoros jármű szervizelési költségei is durván 40 százalékkal alacsonyabbak a hagyományos változaténál. A kisteherautó hatótávja a katalógus szerint 170 kilométer, háztartási elektromos csatlakozóról 8, 32 amperes hálózatról 4, míg gyorstöltőről fél óra alatt tölthetők fel 80 százalékig az akksijai.
Nissan X-Trail
A Nissan X-Trail harmadik generációjától sokat várnak, sokkal jobban kell fogynia, mint az előző változatnak, és erre komoly esélye is lehet a modellnek. A 76 milliméterrel megnyúlt tengelytávú, jóval városiasabb külsejű modell a hagyományosan négykerék-hajtású kivitelen túl most már szimplán elsőkerék-hajtással is elérhető.
De nemcsak kinézetében lett városlakó az X-Trail, hanem menettulajdonságaival is erre utal. A korábbi lágyabb, terepjárósabb X-Trailnak csak emléke maradt, a legújabb változat feszes, keményebb futóművet kapott, és a fejlett menetstabilizáló rendszer – amely a kanyarok belső ívén lévő kerekek fékezésére is képes – is inkább aszfaltra való segédeszköz. Pedig az X-Trail hajtáslánca terepen is megállta a helyét. Egészen eddig, mert az új modell ugyan még most is elboldogul terepen, de már jóval kellemetlenebb vele a sárban fetrengés, mint a korábbi változattal. Ez van, ha kiderül, hogy egy típust magas építése és tereptudása mellett főleg városi használatra vesznek.
Új Nissan X-Trail árlista:
| Dízel | Visia | Acenta | Tekna |
|---|---|---|---|
| dCi 130 (320 Nm) | 7 490 000 | 8 290 000 | 9 990 000 |
| dCi 130 Xtronic (320 Nm) | 8 890 000 | 10 590 000 | |
| dCi 130 All Mode 4×4 (320 Nm) | 9 040 000 | 10 740 000 |
Nissan Juke
Nem maradhatott ki a frissített modellek bemutatásából a megosztó formájú, de tagadhatatlanul nagy sikert elkönyvelő – bő félmillió darab kelt el belőle – Nissan Juke sem. Itt érthetően leginkább a dizájn reszelgetésével foglalkoztak, így új színek, kintre illetve belülre egyaránt rendelhető színes dekorelemek teszik frissebbé az autót, de az első lökhárító és a hátsó lámpatest is megváltozott.
Ami viszont ennél is fontosabb, hogy új motor került a listára – az 1,2 literes 115 lóerős kis turbós motor, és az elképesztő mértékben megnőtt, már 354 literes csomagtartó. Sajnos a 40 százalékos puffadás, csak a kétkerék-hajtású modelleket érinti, a 4×4-esek raktere továbbra is csak jelzésértékű.












