| Röviden – Peugeot 3008 2,0 HDi | |
|---|---|
|
Mi ez? |
2009-ben bemutatott, a hibridet kivéve elöl hajtó crossover, enyhe renoválás után. |
| Mit tud? | Belső tere mindent visz, a nagy dízellel maga a nyugodt erő. |
| Kinek jó? | Fedélzeti videorendszerrel a családoknak mindenképp. |
| Mibe kerül? | Listaáron 5,9, akciósan 4,6 millió Ft az alap 1,6 VTi. A tesztelt csúcsmodell 8,3/7,1 millió forintért kapható. |
Nem sok minden történt a 3008-cal a tavalyi modellfrissítés során. Alapértékei miatt az autó elbírja, hogy alig fejlődött a módosításokkal. A Peugeot első crossoverét erős dízelmotorral és királyi felszereltséggel teszteltük.
Külső
Magyarul a ráncfelvarrás kifejezőbb szó, de aki arcfelvarrásnak hívja az angol faceliftet, pontosabban megfogja, mi történt a 3008-cal. Leginkább az orra változott elődjéhez képest. Új, krómbetétes hűtőmaszkot kapott, amely sportosabbá és fiatalosabbá teszi a modell megjelenését. A díszes hűtőrács és az új fényszóró az aktuális márkaarculathoz – mindenekelőtt a 2008-ashoz – közelíti a külsejét. A hátsó lámpatest egyenesen az 508-ast idézi.
Belső tér
Öt éve gyártják, de a 3008 utastere ma is példaértékű. Nem a térkínálat miatt, az csak átlagos, hanem igényessége, ötletessége, átgondoltsága miatt, amivel egyterűeket is megszorongat. Különleges az elegáns kapcsolósor a váltó előtt-fölött, ami a repülők cockpithangulatát próbálja megadni a vezetőt körülölelő műszerfallal.

Változatlanul az autó erőssége a jó minőségérzet, az alapos összeszerelés és kellemesen magas üléshelyzet
Az utasülés támlája előrehajtható, amivel a gyermekek jobban kilátnak hátulról, de létrát, horgászbotot szállítva is jól jön. A csomagtér több szinten rögzíthető polccal kitűnően használható. Az ajtó lehajtható alsó felére ketten is ülhetnek szalonnát sütni vagy a vizet bámulni, 200 kilót elbír. Nagyon hasznos a csomagtér elemlámpaként kivehető világítása.
Menük, szórakoztató elektronika
Nagyon érezni a típus korát a navigáció vagy a telefon Bluetooth-funkcióinak használatakor. A szépen zengő hifi bekapcsolásakor mindig újra ki kell választani forrásként a telefont, akkor is, ha már csatlakozott a készülék és az volt az utolsó source.
| A listaáron 8,3 millió, akcióban 7 110 000 forintos 3008 konkurensei | Listaár (akciós ár) |
|
| Mazda CX-5 2,2 CD 150 Revolution 4×4 | 9 940 000 Ft | |
| Nissan Qashqai 1,6 dCi Tekna (130 LE) | 8 410 000 (8 060 000) Ft |
|
| Renault Scénic 1,6 dCi 130 XMOD Privil?ge (130 LE) | 7 505 000 (6 905 000) Ft |
|
| Subaru XV 2,0D Exclusive 4×4 | 9 250 000 Ft |
A navigációval a cím beadása nehézkes. A menük körülményesek ahhoz képest, hogy az új Audi TT után az átdolgozott Volkswagen Polóban is elég az utcanevet bepötyögni és a többit kidobja a számítógép. Nem kell a tejútrendszertől a kontinensig mindent külön beállítani.
A tesztautóban benne volt a video csomag, amelyhez külső lejátszót csatlakoztathatunk. A hét hüvelyk átmérőjű képernyők az első fejtámlákban vannak, a két hátsó utas vezeték nélküli fejhallgatóval követheti a mozit, amivel a gyermekeket pompásan le lehet kötni utazás közben. A szülők hálatelt szívvel és kisimultabb idegekkel gondolnak a tervezőkre az Adriára érve.Vezetés városban
Azonnal ébredő, bő nyomatékával a kétliteres dízel Budapesten belül autózva is nagyon tetszett. Alapjárat közelében megold sok mindent, kaptatókon is korán felkapcsolhatunk.

Az 1,6 THP és a 2,0 HDi hátsó futóművében a Dynamic Rolling Control egy harmadik lengéscsillapítót takar, 20 baros nyomással. A plusz lengéscsillapító csak kanyarban aktív, csökkentve az oldaldőlést. Kivált egy drabális keresztstabilizátort, amely nehéz és rontaná a kényelmet egyenesen haladva
Adatlap
Peugeot 3008 2,0 HDi Allure
| Motor | 1997 cm3, Dízel, S4 |
| Teljesítmény | 150 LE |
| Nyomaték | 340 NM |
| Gyorsulás (0-100 km/h) | 9,7 sec |
| Végsebesség | 195 km/h |
| Fogyasztás (vegyes) | 5,3 l / 100 km |
Parkoláskor zavaró a túl nagy fordulókör. Míg járdák között (ez a kisebbik érték) 16-os felnivel elég 10,9 méteres kör a megforduláshoz, az eggyel nagyobb, alapáron adott kerékgarnitúrával már 11,7 méterre van szükség, falak között, például parkolóházban egyenesen 12,1 méterre.
A manőverezést tovább nehezíti az igen rossz kilátás. A szép képű tolatókamera és az első-hátsó parkolássegítő támogatásáról nem tudnánk lemondani. Járdára parkoláskor nem ért tudni, hogy az autó 15 centis hasmagassága fél-egy centivel nagyobb csak, mint a normál személyautóké.
Biztonságérzetünknek jót tesz a magas üléshelyzet. Jobb érzés, hogy egy átlagos autó orra nem a mellkasunk, hanem a derekunk magasságában vagy az alatt ütközne a kocsinak egy meg nem kapott jobbkéz-szabálynál. Amíg az egész világ át nem áll SUV-ra, fentről jól átlátható a forgalom.
Rendelhető 18-as keréktárcsa is, de az csak felnimániásoknak való. A 3008 a gyárilag szerelt 17 colos felniken is darabosan mozog, a futómű nem tompítja eléggé az úthibákat.

Beállítható, hogy a rendszer mekkora követési távolságnál figyelmeztesse a vezetőt. Nagyon hasznos funkció ráfutásos balesetek elkerülésére
Milyen hosszabb úton?
Állandó örömforrás az öblös dízelmotor. A 3008 az erős és nehéz autók nyugalmával rombol előre. A motor 340 Nm maximális nyomatéka 2000-es fordulaton mérhető, de 1200 körüli fordulatszámon húzni kezd. A teljesítmény-leadás harmóniája és az ésszerűen hosszúra, de nem túl hosszú áttételezés miatt hatodikból ötödikbe csak akkor kell visszaváltani, ha sürgős az előzés. A váltó kapcsolhatósága megfelelő.

Kényelmetlen a rugózás, gyors kanyarokban a 3008 nehézkesnek érződik, de az úttartás nagy sebességnél is biztonságos
Országúton a 250 000 forintos kanyarkövető xenon fényszóró megszolgálja az árát. Extra a JBL hifirendszer is, amely igen sokat hozzáad az utazás élményéhez. 125 000 Ft nem tétel érte egy listaáron 8,3 milliós autónál, de kétszer is meggondolnánk, mert az erősítő elveszi a pótkerék helyét.
Fogyasztás
Autópályás és országúti, tempós haladásnál a számítógép 6,2 litert saccolt, a kúton 6,64 literes fogyasztást mértünk 100 kilométerre. Városban alig fogy több gázolaj, a bikás crossover mindössze 7,3 literrel el tud járni. A teljes teszttáv 642 kilométer volt, amit 43,9 liter gázolajból, tehát 6,83 literes átlagfogyasztással tett meg az autó.
Ár
Míg a világ első széria dízel-hibrid személyautójának árából 200 000 Ft olvad le, a többi változatra az importőr és a kereskedőhálózat helyből 1,2 milliós kedvezményt nyújt. A több mint nagyvonalú engedmény nem a kifutó modellre érvényes, hanem az átdolgozott 3008-ra. A tesztünkben szereplő verzió 7 110 000 forintra engedett ára értékarányos.
| Mellette – Ellene | |
|---|---|
|
|








