| Röviden – Mercedes-Benz CLA 250 Aut. | |
|---|---|
|
Mi ez? |
Feltűnésre vágyók és vezetni szeretők limó-kupéja |
| Mit tud? | Szinte mindent, amit a nagyok |
| Mibe kerül? | 8 millióba, 11-be vagy 16-ba – motortól, felszereltségtől függően |
| Kinek jó? | Két felnőtt, két gyerek – és süt rájuk a nap |
Olyan történt a Mercedes-Benz CLA-val, mint tesztautóval még soha. Az ilyen-olyan kategóriájú új kocsikkal kapcsolatban rendszerint felteszem a kérdést, hogy hát mennyibe kerül, ám a válasz előtt pimaszkodva játékra hívom a válaszadókat. Sokéves tapasztalat, úgyis elbuknak. Na, szerinted mennyibe? Így ránézésre…?
Hát, így ránézésre olyan 3 millió – mondják a 4,5 milliósra.
Ez szerintem 5-6 körül lehet – becsülik alá a 8 milliósat.
Várj, ezért kb. 10-12 misit is elkérhetnek – ez bizony 15.
Húú, 15-20 milliósra tippelem – így a 25-30 milliósnál.
Nem mindenki kel és fekszik árlisták böngészésével, nagyon nem kell részleteznem, közismert: pénz hiányában a magyar átlagember évek óta nem vásárol új autót, emiatt az árakat sem böngészi, mert minek. Nem csoda, hogy mindig alátrafálnak, aztán meg jön az “ajjaj, tényleg?”, meg a “b…ki, de drága”, de talán a legtöbbet az aranyos “nahát, nem is néztem ki belőle” mondatot hallom.
Velük ellentétben a Mercedes-Benz CLA az a kocsi, amely magas áránál is még drágábbnak néz ki.

A képen látható autó ára pont a duplája a típus alapárának. 4 év vagy 120 ezer kilométer garanciát ad hozzá a Mercedes-Benz Magyarország
A CLA az C-osztály vagy A-osztály?
Kompaktnak mondom, de nem ennyire egyértelmű a helyzet, már házon belül sem. A 4,63 méteres karosszéria hosszabb a kifutó C-osztálynál, de rövidebb az újnál, miközben a kocsi az A-osztály padlólemezére épült.
Természetesen nem ez a néhány centi befolyásolta az autó árát 20-25 millió forintra taksálókat, hanem az egészen különleges forma. Távolról nézve az arányait, vagy közelről felfedezve az apró részleteit, egyaránt lenyűgöző a dizájn. És SOKKAL ütősebb élőben, mint a cikkben szereplő fotókon, hogy mást ne mondjak, én például túl nyálasnak tartottam sokáig a CLA-t, de amióta használom, bevallom férfiasan, hogy jó érzés ránézni.

Az A-osztályban megismert és apróbb változásokkal egyre több Mercibe bekerülő műszerfal a valódi alumíniummal és a piros cérnával varrt igényes bőrrel gyönyörű
Sportkocsi lenne?
Adatlap
Mercedes-Benz CLA 250 Aut.
| Motor | 1991 cm3, Benzin, S4 |
| Teljesítmény | 211 LE |
| Nyomaték | 350 NM |
| Gyorsulás (0-100 km/h) | 6,7 sec |
| Végsebesség | 240 km/h |
| Fogyasztás (vegyes) | 5,8 l / 100 km |
Persze nem, de gyors, és kiváló vezetni, ha nem is feltétlenül a rekorder 0,23 légellenállási együtthatónak köszönhetően, az csak egy szám, amit a Merci mérnökei lerakhatnak a konkurencia mérnökei elé. Srácok, mi ezt tudjuk. Ja, és autópályás tempónál eltünteti a szélzajt, ami országátszelő túrákon felettébb értékes tulajdonság.
A CLA 250 – mert ez a pontos típusmegjelölés – az AMG csúcsváltozat alatti legerősebb és legfürgébb benzines. Motorja négyhengeres, kétezres, turbófeltöltős, változó szelepvezérlésű, maximális teljesítménye pedig 211 lóerő, de ennél is fontosabb, hogy már 1200-as (!) fordulatszámtól rendelkezésre áll a 350 Nm-nyi csúcsnyomaték.
Szerencsére a feláras AMG-pakk a külső csicsák mellett sportfutóművet is tartalmaz, ami a rossz fővárosi utakon kissé kemény, kényelmetlennek azért nem mondanám, viszont kanyargós, jó aszfaltot találva sínen húzza a Mercit. Ilyen környéken élmény az autónak mind az 1380 kilója. A kiváló futómű mellett a közvetlen kormányzás is nagyon szerethető, és bár a hétfokozatú, duplakuplungos váltó se lassú, és a kormány mögötti fülekkel is játszhatunk, egy idő után visszaáll az ember arra, hogy hagyja a technikát dolgozni, hadd pakolgassa saját maga a fokozatokat.

4,63 méter hosszú, 1,77 széles, és csak 1,43 magas. Világrekord – kürtölte szét a 0,23-as légellenállási együtthatóról a gyártó
Drága?
Van egy tekintetet vonzó megjelenésű, teleextrázott, gyors kupé-limuzinunk. Egy autó, amely érzelmeket vált ki belőlünk. Az ilyenekre tényleg 20 millió körüli árcédulát (vagy jóval súlyosabbat) szoktak biggyeszteni, pláne, ha a német prémiumtrió valamelyikének terméke, ám ezúttal ettől nagyon messze járunk.
A Mercedes-Benz által kitalált CLA 8,42 millió forintról indul, a 250-es 11,4-ről – és ahogy az lenni szokott ebben a szegmensben, a képeken látható tesztautó ára jóval efölött áll meg: 16,44 millió forintnál. Ha így nézem, drága autó, tényleg az. Ha úgy nézem, hogy mindenki 20-25 millió forint közé tippelte az árát, akkor viszont egyértelmű, hogy nagyon tud valamit. És nem csak vezetés közben.

A hangját hiányoltam, de erős, egyúttal takarékos a kétezres, feltöltővel izmosított motor. Maximális teljesítményét (211 lóerő) 5500-as fordulaton adja le, maximális nyomatéka (350 Nm) viszont már 1200-as fordulattól használható
Mondom ezt úgy, hogy ez a kocsi nekem az elmúlt hónapokban nem különösebben tetszett. De elég volt egy hét együtt. Levett a lábamról.
| Mellette – Ellene | |
|---|---|
|
|





