Röviden – Mitsubishi Space Star

Mi ez?

Japán kisautó a Colt utódaként, de kisebb méretben.

Mit tud? Városban elemében van, könnyű és nagyon áramvonalas.
Mibe kerül? 1,2 literes, 80 lóerős háromhengeressel a csúcsmodell 3 490 000 forintba, az ezres alapverzió ára 2 990 000 Ft.
Kinek jó?  Annak, aki semmit nem akar kifejezni az autójával, csak közlekedni vele.

Tanácstalanul sétálom körbe a Mitsubishi új kisautóját. Fél számmal kisebb elődjénél és eldobta az 50 éve bejáratott Colt nevet. Helyette egy alig ismert, 2005-ben kifutott kis egyterű típusjelzését vette át.

Space Star, de nem egyterű

Adatlap

Mitsubishi Space Star 1,2 Intense

Motor 1193 cm3, Benzin, S3
Teljesítmény 80 LE
Nyomaték 106 NM
Gyorsulás (0-100 km/h) 11,7 sec
Végsebesség 180 km/h
Fogyasztás (vegyes) 4,5 l / 100 km

Talán elfogult vagyok a 2003-ban bemutatott Colttal, de a modellfrissítésig tologatható hátsó üléssel, vagány négyhengeres motorjaival, az őszinte CZT-vel, a Pininfarinánál összeszerelt kabrióváltozattal nálam a korabeli kisautók élvonalában volt.

Utódán érezni, hogy a gyár nem az európai vásárlókat célozta meg vele. A Thaiföldön gyártott autó többnyire a túlzsúfolt ázsiai városokban fut majd, ahol a négyméteresre nőtt európai kisautók bufláknak számítanak.

Mivel a formaterv kevés pénztárcát nyit meg, a mérnököknek kellett muníciót biztosítani a marketingeseknek, hogy a jellegtelen kiskocsiról legyen mit üzenni a vásárlóknak. Az érvek fajsúlyosak és támadhatatlanok: az autó 9,2 méteres fordulóköre, 4,0-4,3 l/ 100 km átlagfogyasztása, 845 kilós önsúlya és az alapverzió 0,27-es alaktényezője tényleg kiemelkedik a kategóriából. Utóbbi veri a Porsche 911 értékét (0,29).

3,5 milliós ára innen nézve kedvező, onnan nézve túlzás, de a jó felszereltség fontos érv mellette

3,5 milliós ára innen nézve kedvező, onnan nézve túlzás, de a jó felszereltség fontos érv mellette

Olcsó és szellős

Sajnos a belső tér olyan, mintha a tervezők beérték volna az autós létminimummal. Hasonlóan szerény minőségérzettel ebben a kategóriában csak a Micrában találkozunk, amelyet a Nissan három év után sietett is leporolni, annyi kritikát kapott az utastéri anyagaiért.

Drágább autókkal kár példálózni, de az igazi árán sokkal kevesebbe kerülő Swift jóval igényesebben kialakított autó. A kemény műanyag hagyján, de a kalaptartót egyetlen madzag emeli fel és a csúcsmodellben sincs tengelyirányú kormányállítás.

1998-ban a W220-as S-osztály egyik látványossága volt a kulcsnélküli ajtónyitás, amit a Mitsubishi is tud, de az utas oldali első ajtón nincs érzékelő, ezért aki a járda felől a gyermekeit ültetné be először, az nem sokra megy a rendszer kényelmével.

Térkihasználásban a Space Star rendkívül ügyes. Csupán 371 centis, de sikerült 235 literes csomagtartót kialakítani benne, igen tágas utastérrel előtte. Négy megtermett ember belefér, a térdnek hátul több helye van, mint például a kívülről sokkal nagyobb Ibizában.

Zavaróan olcsó anyagokból épül fel a belső tér

Zavaróan olcsó anyagokból épül fel a belső tér

A 3 490 000 forintos Space Star 1,2 Intense és ötajtós konkurensei, listaáron
Kia Picanto 1,2 EX (85 LE)

Škoda Fabia 1,2 TSI Fresh (85 LE)

3 349 000 Ft

3 374 620 Ft

Suzuki Swift 1,2 GLX AC ESP (94 LE)

Volkswagen Up 1,0 high up! (75 LE)

3 390 000 Ft

3 042 200 Ft

Jó bele a 80 lóerős motor

Összesen 9 (kilenc) lóerős teljesítményspektrummal kapható az autó: a háromhengeres motorok közül az ezres 71, az 1,2 literes 80 lóerős. Előbbi csak Inform alapfelszereltséggel választható, utóbbi Invite és Intense kivitelben.

A tesztautó 80 lóerős motorjával nagyon elégedettek voltunk. Az új fejlesztésű benzines finoman jár és azt is bírja, ha 50-nel osonunk ötödikben, de készséggel megy 100-zal kettesben, ahogy épp kívánjuk.

Sajnos a hosszú váltóáttételek lefojtják a benne lévő tüzet, amit a 11,7 másodperces százra gyorsulás ígér. A váltó karcosan jár, de rövid utakon kapcsolhatók a fokozatok. Az áttételezéssel tagadhatatlanul lenyomható a szabványos fogyasztás, ám ez túlzás: a hármas 150-ig ér, míg a végsebesség 180 kilométer/óra.

Városba járni ideális autó a kis Mitsubishi. Lenyűgözően fordulékony, gyerekjáték vele parkolni, jó belőle a kilátás és energikusan gyorsul

Városba járni ideális autó a kis Mitsubishi. Lenyűgözően fordulékony, gyerekjáték vele parkolni, jó belőle a kilátás és energikusan gyorsul

4,4 és 6,5 l/ 100 km között

Amikor a fedélzeti számítógép meseszép értékeket ír ki, a kijózanító tankolások miatt nem merünk előre örülni. Ám a Space Star valóban takarékos, tesztünkön beérte átlagosan 5,8 literrel százon. Budapesten 6,5 litert, ráérős országúti szakaszokon mindössze 4,4-4,6 literes fogyasztást mértünk, összesen 1100 kilométert megtéve.

Autópályán és országúton a motor halk marad és a jó alaktényezővel a szél sem zúg, de az erős gumizajtól az autó hangossá válik. A rugózás a kiskocsi méretéhez és súlyához képest kényelmes, fölösleges volna két jó kanyarért száz úthibán zötyögtetni az utasokat.

Hat légzsák, ESP és légkondi az alapmodellben

A Space Star ár/érték aránya megfelelő, ami a gazdag felszereltségen is múlt. Már az egyliteres Inform alapmodellben is van hat légzsák és menetstabilizáló elektronika, ami nem olyan rég a Mondeo méretosztályában sem volt magától értetődő. Légkondicionáló jár a 2 990 000 forintos belépőmodellhez, de itt automatikus. Az Intense többek között kulcsnélküli nyitással-zárással és 15 hüvelykes könnyűfém felnivel nyújt többet.

A tesztelt változat listaáron 3,5 millió forintba kerül. Ez az összeg a sok extrát látva kedvező, ha ellenfélnek a Fabiát, a 208-ast vagy a Yarist választjuk. De az autót két tűz közé veszik a nála nívósabb és hasonló árú kisautók illetve az igényesebb városi minik. Kényelemben, kulturáltságban a Kia Picanto vagy az Up és a Citigo előrébb tart, utóbbiak jóval alacsonyabb árért.

Tágas a 235 literes csomagtartó az autó méreteihez képest

Tágas a 235 literes csomagtartó az autó méreteihez képest


A Mitsubishi kisautója távol van a kategória élvonalától, de praktikusságával és takarékosságával jó társ a nagyvárosban. A Space Star azoknak való, akik az autójukkal az égvilágon semmit nem akarnak kifejezni, csak közlekedni. Kis súlyával, csekély fogyasztásával és egyszerűségével tagadása annak a környezetpusztító világnak, ahol a populáció bizonyos egyedei nagymenőnek érzik magukat a vállalhatatlan X6-ban.
Mellette – Ellene
  • Remek térkihasználás, tágas utastér
  • Takarékos, harmonikus motor
  • Alacsony önsúly
  • Apró fordulókör
  • Sok extra alapáron
  • Egyszerű utastéri megoldások
  • Kényelmetlen ülések
  • Szűk motorválaszték
  • Túl hosszú váltóáttételezés
  • Erős gördülési zaj
  • A városi minikhez képest magas ár



Tetszik vagy sem a Mitsubishi új kisautója? Szavazzatok!
átlag
7.82
szavazat
94
Tetszik vagy sem a Mitsubishi új kisautója? Szavazzatok!