| Röviden – Kia Carens | |
|---|---|
|
Mi ez? |
Eddig jellemzően ismeretlen Kia-modell új változata. Mostantól megismerik a népek |
| Mit tud? | Nagy, ahogy egy kompakt egyterűtől illik. Jól néz ki, ahogy egy új Kiától elvárható |
| Mibe kerül? | Semmivel sem többe, mint a konkurensei, miközben ne felejtsük, hogy kivételes a 7 év garancia |
| Kinek jó? | Mindenkinek, aki nem puccos, de markáns külsejű, tényleg jó egyterűt akar |
Az erősebb, 136 lóerős dízellel 6,149 millió forinttól kapható a kívül belül radikálisan megújult Kia Carens. Ötajtós változatban próbáltuk.

452,5 centi hosszú, 180,5 széles és 160,5 magas, a tengelytávja pedig 275 centi (a Grand Scenicé 277, míg a Zafiráé 276 centi). A Carens 1556 kilót nyom a mérlegen, amit alul komótosan, 1500 felett már biztonságos lendülettel visz a dízel blokk. Ha ez fontos: 11,2 másodperc a gyári adat

Megduplázódott a Kia értékesítése az elmúlt 5 évben, Európában a piac zsugorodása ellenére is növekedik a márka. A modellek közül a Carens esett át utolsóként a radikális megújuláson

Na, ki nézte meg szürke színe ellenére a városban durván az új Carenst? 1, Kiások 2, taxisok 3, mindenki

Egészen lapos a szélvédő, a sofőr meglehetősen hátul ül. Ahogyan az újabban lenni szokott a sikeres ázsiai autóknál: a Carenst európaiak tervezték európaiaknak

A tesztautóra szerelt ballonos gumikkal kényelmes a rugózása. Kritikusabban fogalmazva billeg – elöl MacPherson, hátul csatolt lengőkarok dolgoznak. A kormányerő szabályozható, de érzéketlen így is, úgy is

Négy motor közül választhatunk: az 1,7-es dízelek 115 és 136 lovasak (260 és 330 Nm), az 1,6-os benzines 135 (165 Nm), míg a 2,0-s 166 lóerős (213 Nm). Hatfokozatú a kényelmes, jól vezetett kézi váltó, és a bolygóműves automata

Mindent tud, amit a többiek, tulajdonképpen a legnagyobb hátránya, hogy a Carens név kevésbé ismert, mint mondjuk…, itt és most szinte az összes riválist fel lehetne sorolni

Ínyenc családosok – merthogy vannak ilyenek – barna műszerfallal is rendelhetik. Sajnos a beltér anyagminősége eléggé változatos, de ahhoz kétség sem fér, hogy sokkal jobb, mint az elődé

Manapság viszonylag ritkák az asztalméretű ülőlapok, de több más Kia után szerencsére a bratyójuk is megkapta ezeket

A Renault-tól megszokott ötletes, sokliteres tárolórendszer nincs, de alapvetően vannak rekeszek, a vizes palack is elfér az ajtóban

Jó kis télicsomag volt a tesztautóban kormány-, és hátsó ülés fűtéssel. Rendelhető beparkoló-rendszer, amit a kívülről jól mutató forma (=rossz kilátás) és a méret miatt sokan megszerethetnek

Öt és hétüléses változatban is kapható. A 250 ezer forintos felárat jelentő hétüléses leghátsó két széke a padlóba süllyeszthető

Különálló ülések, amelyek előre-hátra tologathatók, háttámlájuk vízszintesbe dönthető. Uras a lábtér

Így 1640 liter a csomagtér, öt üléssel 492, míg héttel már csak jelképes, 103 liter. Amennyiben a jobb első ülés háttámláját előre csapjuk, 2 méter 15 centis tárgyak is beférnek. Az üléseket nem lehet kivenni, de nem is kell, hiszen így is sík a padló és hatalmas a tér – viszont kisebb, mint a konkurenseknél. Az ötüléses Zafira csomagtartója 710, míg a Grand Scenicé 785 liter, mindkét egyterű hosszabb a Carensnél

Szeretem ezt a 136 lovas motort, de a váltó áttételezése nem az igazi, mert kissé hosszú az egyes. Budapest belvárosában sajnos nem ment 9 liter alá a fogyasztása, vidéken viszont öttel is elgurult

A faék sem egyszerűbb sokkal, de inkább ez, mint az öncélú csicsa. Természetesen a Carenshez is jár sokak kedvence, a hét év garancia. Ahogy hallom, a vásárlóknál erős érv a márka mellett
| Mellette – Ellene | |
|---|---|
|
|








