Adatlap
Opel Corsa Sport 1,4
| Motor | 1398 cm3, Benzin, S4 |
| Teljesítmény | 100 LE |
| Nyomaték | 130 NM |
| Gyorsulás (0-100 km/h) | 11,9 sec |
| Végsebesség | 180 km/h |
| Fogyasztás (vegyes) | 5,5 l / 100 km |
Kisautókról szóló összehasonlító tesztünkben a Corsa a ványadt ezerkettes miatt nem végzett előrébb, amelynél akkor csak 130 000 forinttal került többe az 1,4-es motor.
Jó bolt: 15 lóerő 74 ezerért
Turbulens időket élünk, de nem minden változás kedvezőtlen: a Corsa Sporthoz már csak 74 000 Ft az erősebb benzines felára, amelyet a GSI eltűnése óta csak a 192 lóerős OPC követ az árlistán, legalábbis benzines motorral, mert dízelből van 130 lóerős is.
Szolgálati közlemény: eladó használt Corsák a Vezess újjászületett autókeresőjében ezen a linken.
Szóval ez volna a viszonylag erős és sportos autókra vágyók Corsája.
Kívülről mindenképp ígéretes, főleg rikító sárgában, menő, 17-es felnikkel, feketén csillogó tetővel, mutatós kipufogóvéggel, tetőspoilerrel és felár nélkül kapott hátsó ajtókkal.
Jól mutat belül
Belül is tartja a tétet a sárgával varrt bőrkormánnyal és a tisztességesen tartó ülésekkel. A kormányt kihúzva-betolva remekül beállítható az üléshelyzet.
A Corsa elég tágas, hátul akár felnőtt hímneműek is elücsörögnek és a csomagtartó is praktikus a kétféle magasságban rögzíthető padlóval.
Vagány kárpit, kulturált műanyagok és merész színek dobják fel az autót.
Logikus és könnyen használható az új navigációsrendszer, de sikerült csúnyán elbaltázni az elhelyezését.
A készülék túl mélyen van, térdmagasságba kell lebámulni az útról a navigáció útmutatásához.
A szép érintőképernyő helyett a gyári kijelző trónol fent középen a főhelyen.
| A Corsa Sport és vetélytársai | |
|---|---|
| Ford Fiesta 1,4 Titanium (96 LE) | 3 854 000 Ft |
| Opel Corsa Sport 1,4 (100 LE) | 3 909 000 Ft |
| Renault Clio 1,2 TCe Night&Day (100 LE) | 3 940 000 Ft |
| Skoda Fabia 1,2 TSI Monte-Carlo (105 LE) | 3 757 250 Ft |
100 lóerő jót ígér egy ekkora autóban, de ismerve a Corsa túlsúlyát és az Opel szívómotorok szeretetotthonba illő gázreakcióját, nem voltak illúzióink. Közlekedni kényelmesen elég ez a motor, országútra is megfelel, ha forszírozzuk, de nincs benne élet.
Lustán veszi a gázt induláskor, de legalább nem akar lefulladni, nyúlik, amíg lehet. A váltó kapcsolgatásával nincs baj, csak autópályára túl rövid az ötödikben száznál 3000-es fordulatot adó áttételezés.
Ami sztrádán elkínzott motorzúgás, az országúton izgalmas aláfestés lehet. A nagyvárosból kanyargós utakra érdemes kiszabadulni a Sport felszereltségű Corsával. A Budapesten rázós rugózásnak itt kevesebb dolga van, a jól hangolt futóművel szép az élet.
Nem rossz vétel
Közvetlen a kormányzás, annyira direkt volt elsőre, hogy idegessé tette az egyenesfutást amíg rá nem álltam.
A 215/45 R17-es gumikkal kanyarban nagy dolgokra képes az autó, öröm vele sietni, amiben éjjel segít a jó erős reflektor. A hátsó felni közepén bután mutató dobféket ilyenkor nem látjuk.
6,7 literes fogyasztást mértünk, többnyire országúton, andalgásmentes tempóban, ami elfogadható az autó kényelméhez, használhatóságához képest.
Jelentéktelen felára miatt az 1,4-es benzines a kínálat legjobb motorja a Corsa esetében, de maga az autó nem különösebben jutányos, főleg a sokkal jobb motorú Fabia TSI-hez képest.








