A most bemutatott Opel tagadhatatlanul legfontosabb testrésze – a feneke. Az új Astra kombit Isztambulban mutatta be a gyártó, a Boszporusz túlpartjára is kiterjedő tesztútvonalon. Az autós újságírók tehát annyira perverzek, hogy még egy másik földrészre is képesek elmenni – csupán egy izgalmas hátsó kedvéért.
A hátsó tengely előtt csak egy sima Astra
Az utastér, a műszerfal éppen olyan, mint az ötajtós Astrában. Aki nem kívánja elolvasni részletesen, mit írtunk erről korábban, annak íme, a lényeg:
Az Astra csinos, arányos, úgynevezett szép autó. Az Opel a műanyagkorszak (nagyjából a csepp-, vagy E-Kadett bemutatása, 1984) óta amolyan olcsó, de kissé igénytelen németautó-pótlékként él a tudatunkban, de ennek most vége. Ahogy az Insigniával a felső-középkategóriában, az Astrával a Golf-osztályban is minőségi, nívós kocsit készített végre az Opel.
Ahogy egy Passatból is modernebb, élőbb környezetbe kerül, aki Insigniába ül, a Golf után is felüdülés az Astra játékos, mégis praktikus és jól megcsinált belvilága. (A Polo-Corsa, Zafira-Touran párosból viszont még mindig a VW-t kedveljük jobban.) Az üléseket a német ortopédusok szakmai elismeréssel illették, a kormány jó fogású és széles intervallumokban állítható, a középkonzol összetettsége ellenére egész gyorsan kiismerhető.
Bár a kombit még nem törte meg az NCAP, az ötajtós modell eredménye alapján ez is rendes, jól megcsinált ötcsillagos modern kocsinak valószínűsíthető.
Az autót bemutató esti sajtótájékoztatón volt szó a motorokról (három dízel, négy benzines), a futóműről (elöl MacPherson, hátul sima csatolt hosszlengőkarok, sportosságot, stabilitást adó Watt-rúddal megtámogatva) – de semmiről nem beszéltek olyan hosszan, mint a csomagtartóról.
500 liter a kalaptartóig, 1550 az első ülések támlájáig. (A legendásan hatalmas F Astra kombi 500 illetve 1630 litert tudott.) A hátsó ülések támlája gombnyomásra lefekszik, majdnem vízszintesbe. Sajnos az elektromos retesz visszahúzni már nem tudja az üléseket, de hát olyat a Chrysler Grand Voyageren kívül még nem is láttunk semmiben.
Bár a csomagtérajtó nem nyílik motorosan, a kocsi alá rúgva, mint az új Passatban, a teli karral pakolást azért megkönnyíti egy nagyon primitív, de nagyon hatásos okosság. A kalaptartó végét megütve a roló felugrik egy jó arasznyit, így könnyebb alatta a cuccolás.
Jó helyen van a raktér világítása, már-már könnyet csalt szemembe a kis szatyorakasztó fülek precíz igényessége, van horogkampó bőven. A padló alatt csempészrekesz, a hasábforma kialakítás pedig segít a cuccok fix elhelyezésében. ÉS mindez még szép is, kívülről is.
Nem rontja el a formát a hosszú far
Az Opel teljes joggal cserélte Sports Tourerre a Caravan szót. Az új Astra kombit megpillantva nem izzadó tevék jutnak az ember eszébe, sportos, stílusos kirándulások annál inkább.
Az arányok jók, a lámpák szépek; néhány prémium közép kombi megirigyelhetné a kompakt tömegmodell nagyfenekű változatának elegáns megjelenését.

A raktér hossza is 2,8 centit nőtt: 1835 mm hosszú karácsonyfáig nem kell hátradönteni a jobb egy támláját
Az Opel motorjai az igazán erős benzinesek és az importált dízelek (Isuzu, Fiat) kivételével általában évtizedek óta erős hümmögést váltanak ki az autós sajtó napszámosaiból. Sajnos, úgy tűnik, ez nincs másképp az új Astrával sem.
Az 1,4-es, 140 lóerősnek mondott turbós benzinessel kezdtük a tesztutat. Négy felnőtt ült benne, az igaz, így a kocsi biztos nyomott vagy 17 mázsát (1400 kilótól indul az Astra kombi) – meg is látszott a viselkedésén.
| Opel Astra Sports Tourer – benzinmotorok | ||||||||||
|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 1,4 | 1,6 | 1,4 Turbo | 1,4 Turbo | 1,6 Turbo | ||||||
| Lökettérfogat | 1398 | 1598 | 1364 | 1364 | 1598 | |||||
| Hengerek/szelepek | 4/16 | 4/16 | 4/16 | 4/16 | 4/16 | |||||
| Telj. (kW[LE]) | 74[100] | 85[115] | 88[120] | 103[140] | 132[180] | |||||
| Max. nyom. (Nm) | 130 | 155 | 200 | 200 | 230 | |||||
| Menetteljesítmények, fogyasztás (kézi váltóval) |
||||||||||
| Gyorsulás (s, 0-100 km/h) | 14,5 | 12,3 | 11,2 | 10,5 | 8,8 | |||||
| Végsebesség (km/h) | 175 | 185 | 190 | 200 | 220 | |||||
| Vegyes fogy. (l/100 km) | 5,9 | 6,4 | 6,1 | 6,1 | 6,8 | |||||
Hiába pakolgattuk akárhová a hatfokozatú kézi váltó karját, szegényke csak bőven kétezres fordulatszám fölött volt hajlandó mutatni valamit, ráadásul hamar ki is fulladt. Szó se róla, elég ez a teljesítmény a hétköznapi közlekedéshez, de azért egy ilyen szép autó, pláne Sports-szal a nevében – pláne pirosban, hát többet vártunk tőle.
A váltó mindkét Astrában kicsit pontatlannak tűnt, de bőven alatta maradt az ingerküszöbömnek ahhoz, hogy legyalázatosozzam. Pedig régebben az Opel olyat is tudott bőven az Astrákban… A dízelben ráadásul jó hosszú volt a fokozatok kiosztása, városban még a negyediket is csak ritkán viselte el. Ez pedig jótékony hatással szokott lenni az országúti, autópályás fogyasztásra.
| Opel Astra Sports Tourer – dízelmotorok | |||||||||
|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 1,3 CDTI | 1,7 CDTI | 1,7 CDTI | 2,0 CDTI | ||||||
| Lökettérfogat | 1248 | 1686 | 1686 | 1956 | |||||
| Hengerek/szelepek | 4/16 | 4/16 | 4/16 | 4/16 | |||||
| Telj. (kW[LE]) | 70[95] | 81[110] | 92[125] | 118[160] | |||||
| Max. nyom. (Nm) | 190 | 260 | 280 | 350(380) | |||||
| Menetteljesítmények, fogyasztás (kézi váltóval) |
|||||||||
| Gyorsulás (s, 0-100 km/h) | 14,9 | 13 | 11,7 | 9,5 | |||||
| Végsebesség (km/h) | 172 | 180 | 192 | 212 | |||||
| Vegyes fogy. (l/100 km) | 4,1 | 4,5 | 4,5 | 5,1 | |||||
200 ezerrel drágább az ötajtósnál
Az új Astra kombi árlistáját meglehetősen egyszerű képlettel származtatták az ötajtóséból: plusz kétszázezer. Ez azt jelenti, hogy egy – Magyarországon vélhetőleg majd elég kapós – jó, öreg 1,6-os szívómotorral szerelt benzines Astra kombi fapadosan (Essentia) 5 230 000 forintba kerül. Azért ebben eléggé benne van a kocsi szépsége.
Nem csak hasznos, nem csak szép: akarom!
Vigyázat, nagyon szubjektív bekezdés következik! Az ilyesmire érzékenyek most inkább kattintsanak át itt baloldalt valamelyik Astra Sports Tourer-konkurens tesztjére!
Szóval: ez a kocsi nekem fenemód tetszett. Van két gyerekem, gyakran megyünk hosszabb útra is, tehát egy jó kis kompakt kombi teljes joggal tekintet célközönségének. Eddig nem is nagyon küzdöttem volna a sors ellen, ha egy Focus, egy Octavia, egy i30/Ceed kombival kellene járnom a gyerekek érettségijéig. Most viszont már küzdenék. Az új Astra kombi ugyanis nem csak praktikus, elfogadható árú és szép, hanem egyenesen csábítóan kívánatos. A fene gondolta volna, hogy egy tömeggyártó abszolút tömegmodelljének egyszer még rajongója leszek!
Csak egy jó középméretű dízel, az kéne még bele. Az 1,3-as túl kicsi, a kétliteres feleslegesen nagy, az 1,7-es pedig pont a legvacakabb motor a kategóriájában. Túl szép is lenne, ha lenne új Astra kombi mondjuk a PSA 1,6-os dízelmotorjával!










