Legutóbb, amikor kint jártam a nemzetközi bemutatón, és csupa élénk színben mutogatták a vadiúj Mazda3 MPS-t,bevallom nem tetszett a változás. Sokalltam a csicsás elemeket rajta, a megmosolyogtató oldalküszöböt és főként az utólagos tuningkiegészítőre utaló hátsó lámpaburát.
17 litert is bevert, ha nyomtuk neki
17 litert is bevert, ha nyomtuk neki

Sportkocsi magyar földre: Mazda3 MPS

Sportkocsi magyar földre: Mazda3 MPS

17 litert is bevert, ha nyomtuk neki
Merevebb lett a kasztni
8 359 000 az alapár
A hátsó lámpabura kicsit sok nekünk
Csak ötajtósban van
Nincs eltúlozva a sportosság
Egy nyikkot sem hallani menet közben
Levegőre éhes a turbómotor
Hátul nem túl bő
Kikapcsolók
Jól jön a hidegben
Kulcs nélkül indul
Mazda Performance Series
Használható méret
Szeme van
Nem utólagos, ez a gyárri
260 lóerő, 380 newtonméter
Egyszerű, nagyszerű
Viszi a 250-et. 100-ig 6,1 másodperc kell
Nagy sebességnél túl kicsi a navi képernyője
Japánból jön
Baloldalra jön a navi is
Turbónyomásmérő
Fotó megosztása:
A hátsó lámpabura kicsit sok nekünk

A hátsó lámpabura kicsit sok nekünk

A hátsó lámpabura kicsit sok


Szerencsére a hazai importőrnek jobb az ízlése, mint a kintieknek, mert a feketében pompázó izmos Mazda3 MPS tesztautó kifejezetten tetszett. Pont annyira vad, amennyire kell, igaz az előd rejtőzködőbb énje még mindig szimpatikusabb valamiért. Kérkedőnek viszont az újat sem nevezhetnénk, ha mégis annak találjuk, csak magunkat hibáztassuk. A Mazda a felmérésekből kiolvasható eredményeknek próbált megfelelni: a korábbi MPS-t egyszerűen unalmasnak tartották a Mazda tulajok.

A lényeg ugyanaz

Nem tudjuk, mi volt még pontosan az ominózus felmérésben, hogy vajon kérdeztek-e benne a motorról. Ha igen, akkor a válasz egyértelműen pozitív kellett legyen, mivel a 2.3 DISI turbómotor ugyanaz, amelyet már az elődben is nagyon megkedveltünk.

MOTORADATOK
Lökettérfogat (ccm) 2261
Furat x löket (mm) 87,5 X 94,0
Hengerek / szelepek száma 4/0
Max. teljesítmény (kW[LE]/ford.) 191(260)/5500
Max. nyomaték (Nm/ford.) 380/3000
MENETTELJESÍTMÉNYEK
Gyorsulás (s, 0-100 km/h) 6,1
Végsebesség (km/h) 250
FOGYASZTÁS
Város (l/100 km) 13,2
Lakott területen kívül (l/100 km) 7,5
Vegyes (l/100 km) 9,6
CO2 kibocsátás (g/km) 224
MÉRETEK
Hosszúság/szélesség/magasság (mm) 4505/1770/1460
Tengelytáv (mm) 2640
Csomagtér (liter) 340
Menetkész tömeg/terhelhetoség (kg) 1460/465
Üzemanyagtank kapacitás (liter) 60
Gumiméret 225/40 R18
ÁR, KÖLTSÉGEK
Alapár (forint) 8 359 000
ÉRTÉKELÉS
a vezess.hu véleménye Minimális fejlődés után is jó választás az MPS, a megfizethető izomautók között
Pontszám (max. 10)   8,5 pont
Mellette – Ellene
  • erős motor
  • EURO 5
  • napi használatra alkalmas
  • remek futómű
  • cibálja a kormányt
  • szűk hátsó lábtér
  • egy színben rendelhető belső