Hátul befellegzett

Hátul befellegzett

Hátul befellegzett


Pedig a Bravo motorját már más fából faragták, és talán már az olasz autókkal kapcsolatban ránk törő kétségektől is megszabadulhatunk. Legalábbis egy németnyelvű lap büszke hirdetése szerint, amely félmillió kilométer, vagy öt év garanciát vállal a tesztautóban is munkálkodó 1,4 literes turbós motorra. Nem mindennapi, merész ajánlat, megbíznak a gépben. Biztos tudják miért.

Dögös test

Az olaszok mindig is értették a módját, hogyan kell szép autót gyártani. Persze vannak botlásaik is, de az új Bravo nem ezek közé tartozik. Mokány alakja jól mutat innen is, onnan is, talán még többet is mutat, mint ami valójában. (Ennek is nagy mesterei a taljánok.) Felnijei mögött a féknyergek még a gyárban kipirosodtak, és ellentétben a házi mázolással, ez elég jól néz ki.

Piros és fekete

Inkább szép, mint kényelmes

Inkább szép, mint kényelmes

Inkább szép, mint kényelmes


Odabent elsőre szinte minden tetszik. A piros-fekete kárpittal bevont ülések színvilága köszön vissza az ajtókon is, illetve piros öltésekkel dobták fel a váltókart és a kifejezetten jó fogású kormányt borító bőrt egyaránt. Remek minőségű anyagokból építették a műszerfalat, és ülések kárpitjához is jó hozzáérni.

Látszik, a dizájnereknek jó napjuk volt, amikor a belsőn dolgoztak, kár, hogy az ergonómiai szempontból jobban képzettek éppen valamiért szabadnaposak voltak. Talán így kerülhetett az első és hátsó ködlámpa kapcsolója az anyósülés közelébe és ezért maradhatott a beépített rádió hangerőszabályzója is olyan, amilyen. Bár ez utóbbit nem is kell feltétlenül piszkálni, a kormány gombjaival is vezérelhető a rádió.

Megint egy szép részlet

Megint egy szép részlet

Megint egy szép részlet


Üdítő a lámpakapcsoló a tempomat és az ablaktörlő kapcsolók formája és működése, és megmaradt a Fiat hagyomány is, miszerint a felkapcsolva felejtett lámpáért nem velőtrázó sípolós jajveszékelés a kocsi válasza, hanem csendben lekapcsolja utánunk a villanyt, ha levettük a gyújtást. Ennyire egyszerű. Rövid menüben kotorászás után a műszerfal közepére a pillanatnyi turbónyomást jelző ábra is odacsalogatható, egy csinos ipari hajszárító képében. Látványos, köszönjük.

Aztán jönnek az apró bosszantó dolgok. A műszerfal világos számlapja az apró számokkal nappal teljes egészében az olvashatatlanság homályába burkolódzik. Ha veszettül figyelünk, talán kiszúrjuk a látómezőnk peremén lévő skáláról, mennyivel is hasítunk. Bezzeg az üzemanyagszint és a vízhőmérséklet mutatója, skálája ott trónol középen.

Nemsokára kiderül, mit szerettünk benne a legjobban, és menyire fájdalmas a jószág etetése


Ezt nagyon szerettük

Az autó egyik legtutibb része az 1,4-es turbóval megtámogatott motor. Kis lökettérfogatú turbós benzinmotorhoz képest váratlanul jól húz, már aránylag alacsony fordulatszámon is. Már amennyiben alacsonynak tekinthető a 2000-es fordulatszám, de turbós benzines motornál ezt talán nyugodt szívvel vehetjük annak, aztán 3500 felett jön a ménes többi tagja is. Szép a hangja is, de csak ha akarjuk. Ha időben váltunk, akkor csendes üzemmódban is használhatjuk, de jobban megpörgetve is igazán szépen muzsikál.

Étvágy

Nyílás

Nyílás

Nyílás


Mindezekért városban 10,4 liter, vegyes üzemben pedig 7,7 liternyi benzinnel fizettünk meg. Hogy ez sok-e, azt mindenki döntse el maga. Mi a 150 lóerő mellé nem tartottuk annyira drámainak, persze nem is örvendeztünk az eredmény láttán. Ez van, valamit valamiért.

Hatfokozatú váltója finoman, talán túl könnyen is jár, ebbe sem szerettünk bele sem elsőre, sem sokadikra. A látvány és a motor mellé jól esett volna valami sportosabb darab. Hasonlóan éreztünk a futóművel kapcsolatban is, egy feszesebb konstrukcióval egyszerűen imádtuk volna a kocsit.

Kerekfenék

Sötétített

Sötétített

Sötétített


A 400 liternyi csomagnak helyet adó leghátsó ajtó gyönyörű megoldással nyílik, csupán a legutóbbi jelvényfrissítés keretében felfrissült Fiat emblémát – ami igazából nem is teljesen új, hiszen 1931 és 1968 között már használtak ilyet – kell megnyomni és már lehet is nyitni, majd pakolni.

Menet és tolatás közben a kilátásra is panaszkodhatunk, de ha inkább a tükrökre hagyatkozunk, akkor jobb a helyzet, abból szép méretes, jól használható darabokat kapott a Bravo. Felfelé nincs gond a kilátással, az óriási üvegfelület alól akár a csillagokat is nézegethetjük.

Hátul szűkület van

Hátul szűkület van

Hátul szűkület van


A hátsó helykínálattól a konyakos meggy pusztító teszt során András nem volt elvarázsolva. Pedig nem is mögöttem, hanem a normális testalkathoz jóval közelebb álló kolléga mögött próbált mérsékelt sikerrel menet közben cikket írni.

De akkor mi is legyen ezzel a Bravóval? Szép, szerethető, tisztességes váltóval és sportosabb, feszes futóművel talán nekem is kéne. Csinos formája és pörgős, izmos kis motorja így is nagyon bejött.

A következő oldal tartalmát óra végén kikérdezzük


Műszaki adatok – Fiat Bravo 1,4 T-Jet Sport
MOTORADATOK
Lökettérfogat (ccm)1368
Hengerek / szelepek száma4/16
Max. teljesítmény (kW[LE]/ford.)110(150)/5500
Max. nyomaték (Nm/ford.)230/3000
MENETTELJESÍTMÉNYEK
Gyorsulás (s, 0-100 km/h)8,5
Végsebesség (km/h)212
FOGYASZTÁS
Város (l/100 km)9,3
Lakott területen kívül (l/100 km)5,8
Vegyes (l/100 km)7,1
CO2 kibocsátás (g/km) 167
MÉRETEK
Hosszúság/szélesség/magasság (mm)4336/1792/1498
Tengelytáv (mm)2600
Csomagtér (liter)400
Menetkész tömeg/terhelhetoség (kg)1350/435
Gumiméret225/45 R17
ÁR, KÖLTSÉGEK
Alapár (forint)4 790 000
Konkurensek (forint) Seat Leon Sport Limited 1,4 TSI 4 299 000
VW Golf GT Sport 1,4 TSI 6 092 200
Peugeot 308 Premium 1,6 THP 4 939 00
Tesztelt autó ára (forint) 5 460 000
ÉRTÉKELÉS
a vezess.hu véleményeRemek motorral megáldott, igazán csinos jószág. Jobb váltóval, kényelmesebb ülésekkel nagyon szeretnénk.
Pontszám (max. 10)  7,5 pont