| Röviden – Škoda Superb facelift 2013 | |
|---|---|
|
Mi ez? |
Hatalmas, megfizethető középkategóriás limuzin és kombi |
| Mit ad? | Rengeteg helyet, de kevés modern extrát |
| Mibe kerül? | A legolcsóbb limuzin 6,4, kombiként 6,7 millió forintba |
| Kinek jó? | Családosoknak és céges alkalmazottaknak, akiknek hatalmas térre van szükségük és nem bírják kivárni az új generációt |
Több, mint négy évvel a második generációs Superb bemutatása után elérkezett az idő egy apró faceliftre, amely minimális változtatásokkal próbálja frissen tartani az autót. Ez csak részben sikerülhet neki, mivel a középkategóriás Škoda a megújítás ellenére sem mondható igazán naprakész és modern autónak. A konszern többi márkájánál vagy az Octaviánál elérhető asszisztens rendszerek nagy része például egyáltalán nem rendelhető az “új” Superbhez.
Az ok viszonylag egyszerű, valahol érthető is, amint tudomást szerzünk a harmadik Superb bemutatójáról. Ez szokatlan módon rendkívül gyorsan, a mostani átdolgozás után másfél éven belül várható. Ennek a modellnek tartogatja a gyár a többi márkánál már a kompakt kategóriában is rendelhető biztonsági és kényelmi extráit. Tehát máris elavult lenne a Superb? Alaphelyzetben nem az, de az extralistán jóval kevesebb a tétel, sávtartó asszisztenst, távolságtartó tempomatot, tolatókamerát, vagy színes műszerfali kijelzőt nem érdemes keresni rajta. Van viszont visszagurulást megakadályozó elektronika, abroncsnyomás ellenőrzés és okosított parkolóasszisztens is, és gyakorlatilag minden más, ami a kényelmes és biztonságos autózáshoz szükséges.
A kissé régimódi új Superb ennek ellenére sikeres lehet, ahogyan az volt 2012-ben is 109 ezer eladott példánnyal (a két generációból összesen 557 ezer ment el 2001 óta). A tavalyi autók 40 százaléka ráadásul Kínában talált gazdára, ahol minden bizonnyal jobban eladható az európai piacon egyre inkább elvárt extrák nélküli kivitel is.
Aki nem tudja kivárni a vadonatúj Superbet, azonnal megrendelheti az autót – ennél nagyobbat, kényelmesebbet, úgysem találni ebben az árkategóriában. Az első példányok már júniusban itthon lesznek, az elődnél valamivel magasabb áron – jellemzően 100-200 ezer forintnyi emeléssel érdemes kalkulálni. Lássuk, mit kapunk a pénzünkért, mit hozott a modellfrissítés?

Módosult a hűtőmaszk, a márkajelzés, a normál és a ködfényszóró, de a lökhárító, a motorházfedél és még az első kerékdob is.

Most először LED-es nappali fénnyel ellátott bixenon fényszórókkal is felszerelhető a nagy Škoda, az index is LED-es izzót villogtat

Hátul a lámpák C-rajzolatát megőrizve dolgozták át a részleteket. Mostantól minden kivitelben diódák világítanak

A limuzin lámpája is változott a csomagtérfedélre húzódó, háromszögletű lámpatestek fokozzák az eleganciát – legalábbis a gyártó szerint

Négy benzines és három dízelmotor választható. Az 1,4 TSI 125, a 3,6 literes FSI 260 lóerős a benzinesekből

Az összes dízel és a belépő 1,4-es TSI is megkapja a start-stop rendszert, amellyel jelentős spórolás érhető el.

Hagyományos automata váltó nincs, csak a sokkal gyorsabb duplakuplongos DSG váltó, motortól függően hat vagy hét fokozattal

A hátsó lábtér továbbra is hatalmas, nem találunk ekkora lábhelyet egyetlen hasonló árkategóriájú modellben sem.

A csomagtartó is a legnagyobb a kategóriában. A limuzin 595 literrel, a kombi 633 literrel. 1700 és 1865 literig bővíthetők

Elektromos csomagtérajtó, kivehető LED-es elemlámpaként is használható belső világítás, rögzítő pontok, rögzítő háló, rekeszek, szatyorakasztók, stb: ilyen egy full extrás csomagtartó

Nem tudtuk kipróbálni, de az új modellben rendelhető a hátulról is állítható elektromos ülésmozgatás az anyósüléshez. Ez a sofőrös autóknál hasznos

Összkerékhajtás is elérhető: az 1,8 TSI motorhoz, a 3,6 literes FSI-hez és a két teljesítménnyel elérhető kétliteres dízelmotorhoz válaszható
| Mellette – Ellene | |
|---|---|
|
|







