Tokióban 14 millió ember él, de az agglomerációval együtt 38 millió  a japán főváros népessége. A népsűrűség pedig 6349 fő négyzetkilométerenként a centrumban! És ez a tömeg látszólag különösebb probléma nélkül közlekedik, metrózik, vonatozik, buszozik, taxizik, biciklizik és autózik, sőt: gyalogol ide-oda, fel-alá folyamatosan, éjjel is.

Nem mondom, hogy európai, még akár magyar szemmel is vonzó ez a nagyon steril, agyonszabályozott, autópályán hivatalosan 80-100 (de még a legkorszerűbb szakaszokon is maximum 120) km/h-ban limitált sebességű közúti közlekedés, de hogy lebilincselően érdekes nézni ezt az egészet, az biztos. (Már ha valakinek olyan eltorzult, autózásra kihegyezett világlátása van, mint nekünk itt a Vezessnél.) Így hát hoztam vagy 70 képet erről az egészről Japánból (ahová a Toyota meghívására utaztam a Tokiói Autószalonra), fogadjátok szeretettel a galériát desszertként a korábbi három tokiói beszámoló után!

Tokió az autóbuzi szemével 1
Tokió az autóbuzi szemével 2

Tokió az autóbuzi szemével

Tokió az autóbuzi szemével 73
Tokió az autóbuzi szemével 74
Tokió az autóbuzi szemével 75
Tokió az autóbuzi szemével 76
Tokió az autóbuzi szemével 77
Tokió az autóbuzi szemével 78
Tokió az autóbuzi szemével 79
Tokió az autóbuzi szemével 80
Tokió az autóbuzi szemével 81
Tokió az autóbuzi szemével 82
Tokió az autóbuzi szemével 83
Tokió az autóbuzi szemével 84
Tokió az autóbuzi szemével 85
Tokió az autóbuzi szemével 86
Tokió az autóbuzi szemével 87
Tokió az autóbuzi szemével 88
Tokió az autóbuzi szemével 89
Tokió az autóbuzi szemével 90
Tokió az autóbuzi szemével 91
Tokió az autóbuzi szemével 92
Tokió az autóbuzi szemével 93
Tokió az autóbuzi szemével 94
Tokió az autóbuzi szemével 95
Tokió az autóbuzi szemével 96
Tokió az autóbuzi szemével 97
Tokió az autóbuzi szemével 98
Tokió az autóbuzi szemével 99
Tokió az autóbuzi szemével 100
Tokió az autóbuzi szemével 101
Tokió az autóbuzi szemével 102
Tokió az autóbuzi szemével 103
Tokió az autóbuzi szemével 104
Tokió az autóbuzi szemével 105
Tokió az autóbuzi szemével 106
Tokió az autóbuzi szemével 107
Tokió az autóbuzi szemével 108
Tokió az autóbuzi szemével 109
Tokió az autóbuzi szemével 110
Tokió az autóbuzi szemével 111
Tokió az autóbuzi szemével 112
Tokió az autóbuzi szemével 113
Tokió az autóbuzi szemével 114
Tokió az autóbuzi szemével 115
Tokió az autóbuzi szemével 116
Tokió az autóbuzi szemével 117
Tokió az autóbuzi szemével 118
Tokió az autóbuzi szemével 119
Tokió az autóbuzi szemével 120
Tokió az autóbuzi szemével 121
Tokió az autóbuzi szemével 122
Tokió az autóbuzi szemével 123
Tokió az autóbuzi szemével 124
Tokió az autóbuzi szemével 125
Tokió az autóbuzi szemével 126
Tokió az autóbuzi szemével 127
Tokió az autóbuzi szemével 128
Tokió az autóbuzi szemével 129
Tokió az autóbuzi szemével 130
Tokió az autóbuzi szemével 131
Tokió az autóbuzi szemével 132
Tokió az autóbuzi szemével 133
Tokió az autóbuzi szemével 134
Tokió az autóbuzi szemével 135
Tokió az autóbuzi szemével 136
Tokió az autóbuzi szemével 137
Tokió az autóbuzi szemével 138
Tokió az autóbuzi szemével 139
Tokió az autóbuzi szemével 140
Tokió az autóbuzi szemével 141
Tokió az autóbuzi szemével 142
Fotó megosztása:

A korábbi tokiói anyagok:

És még egy fontos tudnivaló Japánról: aki netán kedvet kapott, hogy mondjuk egy bérautóval csapjon egy jó kis túrát arrafelé, jó, ha tudja, hogy a magyar jogosítvány nem érvényes kint, még a nemzetközi jogsi se. Míg az EU és az USA a bécsi közlekedési konvenció alapján szervezi a forgalmat és ismeri el a más országban szerzett autóvezetési tudást, Japán a genfi közlekedési konvenció alapján működik (miért is ne lenne pont ebben más, mint a mi kultúránk), külföldiként csak az vezethet, akinek genfi konvenciós, ráadásul egy évnél nem régebbi érvényes jogsija van! Az autóbérlő cégek ezzel együtt adnak ki kocsit bárkinek, de ha az ember bajba kerül az utakon, még nagyobb bajba fog kerülni, mikor kiderül, hogy gyakorlatilag érvényes jogsi nélkül vezetett. Szóval csak óvatosan!