Tokióban 14 millió ember él, de az agglomerációval együtt 38 millió  a japán főváros népessége. A népsűrűség pedig 6349 fő négyzetkilométerenként a centrumban! És ez a tömeg látszólag különösebb probléma nélkül közlekedik, metrózik, vonatozik, buszozik, taxizik, biciklizik és autózik, sőt: gyalogol ide-oda, fel-alá folyamatosan, éjjel is.

Nem mondom, hogy európai, még akár magyar szemmel is vonzó ez a nagyon steril, agyonszabályozott, autópályán hivatalosan 80-100 (de még a legkorszerűbb szakaszokon is maximum 120) km/h-ban limitált sebességű közúti közlekedés, de hogy lebilincselően érdekes nézni ezt az egészet, az biztos. (Már ha valakinek olyan eltorzult, autózásra kihegyezett világlátása van, mint nekünk itt a Vezessnél.) Így hát hoztam vagy 70 képet erről az egészről Japánból (ahová a Toyota meghívására utaztam a Tokiói Autószalonra), fogadjátok szeretettel a galériát desszertként a korábbi három tokiói beszámoló után!

Tokió az autóbuzi szemével 1

Már a Narita reptéren ilyen belterjes kollekcióval fogadott a japán autós kultúra: Toyota Crown Athlete rendőrautó, Toyota Century luxuslimuzin 12 hengerrel vagy a legújabb modellben V8 hibriddel, Toyota Vellfire luxuskisbusz és még egy csak ott létező kisbusz

A korábbi tokiói anyagok:

És még egy fontos tudnivaló Japánról: aki netán kedvet kapott, hogy mondjuk egy bérautóval csapjon egy jó kis túrát arrafelé, jó, ha tudja, hogy a magyar jogosítvány nem érvényes kint, még a nemzetközi jogsi se. Míg az EU és az USA a bécsi közlekedési konvenció alapján szervezi a forgalmat és ismeri el a más országban szerzett autóvezetési tudást, Japán a genfi közlekedési konvenció alapján működik (miért is ne lenne pont ebben más, mint a mi kultúránk), külföldiként csak az vezethet, akinek genfi konvenciós, ráadásul egy évnél nem régebbi érvényes jogsija van! Az autóbérlő cégek ezzel együtt adnak ki kocsit bárkinek, de ha az ember bajba kerül az utakon, még nagyobb bajba fog kerülni, mikor kiderül, hogy gyakorlatilag érvényes jogsi nélkül vezetett. Szóval csak óvatosan!