Távozása űrt hagyott, szájbiggyesztő depressziót, amiből nehezen kilábalva, a múltat lezárva, úgy tűnik, itt az ideje továbblépni. Érezzük, hogy a hétköznapokban nehezen használható célszerszám zsákutca volt, ezért visszatérünk a személyautókhoz, és igazi kocsit állítunk a szerkesztőség szolgálatába. Hogy milyet? Nos, a kérdés eldöntéséhez számítunk a segítségetekre!




Keretünk szűkös, körülbelül 250 ezer forint az átírás költségeit nem számítva, tehát a használtpiac mély sűrű iszapjában matatunk kincsek után. Az anyagi korlát pozitív hozadéka, hogy ezért az összegért izgalmas, használható autót találni a lógó belű roncsok között.
Tökéletes autót használni unalmas, mi pedig kalandra vágyunk, vérrel, verítékkel gazdagon. Így már első körben kiszórtuk az értelmes jelölteket. Csábító ajánlat a klasszikus Suzuki Swift, az Expressz.hu keresőjében rögtön 32 eladó akadt a megadott ársávban. Fogyasztása legendás, megbízhatóságára nem lehet panasz, de a régi Swift bármi lehet, csak szerkesztőségi kabala nem. Ahhoz túl józan, akárcsak az Opel Astra F, vagy a jó öreg Ford Escort.
Gyors döntéssel teret engedtünk az álmoknak. Lendülettel túrtunk bele a hirdetési oldalak kínálatába, vadabbnál vadabb ötletek repültek szét a monitorokat bámulva.
Dízelt viszont nem szeretnénk, a Volkswagentől származó hathengereseket rossz történetek lengik körül, a benzines pedig 13,5 literes átlagfogyasztásával válik riasztó álommá.
Sajna a nyolcvanas évek klasszikus Hot Hatch típusai teljesen kikoptak a fél lábbal a bontóba tartó kategóriából, Peugeot 205 GTI, Volkswagen Golf GTI, Opel Kadett GSi alig akad, talán Ford Escort XR3i-ből beeshet pár találat, sőt ebből a verzióból néha feltűnik a kabrió is, egyhavi átlagkeresetnek megfelelő összegért.

A nyolcvanas évek legendásan fürge és veszélyes kompaktjai már szinte az utolsó szálig elporladtak, vagy nagy becsben tartva, komoly áron cserélnek gazdát
Végül két, sokban hasonló, ugyanakkor teljesen különböző autónál lukadtunk ki. Mindkettő dupla kerek lámpával, hátsókerék-hajtással volt a nyolcvanas évek sztárja. Az egyik a vasfüggönyön innen, a másik a pedig túlsó oldalon.
A Lada egy korszak vágyott tárgya volt, majd a minden típusra jellemző hanyatlás, ritkulás évtizede után a megmaradt darabok mára különleges, tekintetvonzó fellépéssel közlekednek hazánk útjain. Csábító a márkára jellemző pezsgő klubélet, a tulajdonosok, rajongók elhivatottsága, a mindenre kiterjedő szakirodalom és népi tapasztalat, amivel felvértezve bármilyen problémával megküzdhet egy ezeröcsi birtokosa.
Most nem mélyednék bele típushibákba, a gombokért mért öreg autóknál már kötelező kellék az akkut problémagócok megléte. A kérdés csak az, hogy mennyi időt, energiát, és pénzt emészt fel az ellenük folytatott harc. Ez a küzdelem adja majd jövőbeni közös történetünk gerincét, mivel bármi üti fel a fejét, ti tudni fogtok róla, és számítunk a véleményekre, tanácsokra az autó életben tartását illetően.
Csak egy feladat maradt hátra, a döntés. Várjuk az érzelmi és észérveket, de a legfontosabb, hogy mindenki szavazzon, jövő hét szerdáig! Ha letelt az egy hét, indul a második fázis, hajtóvadászatot indítunk a kiválasztott típus után, minden fellelhető fórumon, a virtuális és a való világban egyaránt.
Te is kedvet kaptál egy lógó belű roncshoz, ami felemészti félretett pénzed, a család és a rokonok félretett pénzét, majd végül öl, butít, és nyomorba dönt? Akkor nézz szét az expressz.hu kínálatában!


