Már visszatértem Münchenből, itt ülök a fejér megyei kis faluban a számítógép előtt, de még mindig az események hatása alatt vagyok. A hivatalos információkat hírszerkesztő kollégám jóvoltából már megoszthattuk olvasóinkkal – most egy kis szubjektív élménybeszámoló következik.
Valami egészen szürreális volt, ahogy a BMW előadta a show-t. Az újságírókat beterelték a híres müncheni négyhengeres épület, a BMW főhadiszállása melletti BMW Welt rendezvényközpontba (és autószalonba és élményátadóba), majd ránk zárták az ajtót, bekapcsolták a tévét, és kezdetét vette a bemutató. Odakint.
Tiszta május elseje
A Hármas hatodik generációját ugyanis nem a magunkfajta érdemtelen zugfirkászok előtt leplezték le először, hanem azok előtt, akik legjobban rászolgáltak az ünneplésre: a müncheni BMW gyár dolgozói, a BMW-birodalom gyermekei előtt.
A multikulti jegyében aztán volt itt minden. Volt kékköpenyes és overallos munkásokból álló éljenző tömeg – tiszta május elseje a szocialista blokkban. Volt bajszos, fekete vezető, aki emelvényről mondott tapsokkal gyakran megszakított beszédet – Münchenben, pattogós német nyelven ez ugye kifejezett germán hagyomány.
És voltak sztártévések, akik néha oda-odaléptek egy-egy dolgozóhoz, hogy megkérdezzék, milyen a buli, mint az amerikai eredetű zenecsatornák partiműsoraiban. Íme (a minőség azért olyan, amilyen, mert ugye a világ minden zugából idecsődített újságírók a családi ünnepélyt csak zártláncú tévén nézhették):
Zárójelben megjegyezném, hogy nekem az egész parádéból legjobban a 02:15-nél megjelenő segway-es, steadycames robotzsaru-szerű operatőr produkciója tetszett. A fél karomat, vagy hát legalábbis fotós kollégám, Földes Attila fél karját odaadnám egy ilyen készségért, parádés minőségű anyagokat lehet vele készíteni.
A gyári dolgozók tömegének ovációja közben aztán előgördült hét új Hármas BMW, kormányuknál egy-egy gyakornokkal, természetesen melós overallban. Mit tesz Isten, a BMW igazgatótanácsa (magyarul: board) is épp hét tagból áll.
A hét népvezér aztán beszállt a hét autóba, és újra csak mit tesz Isten: dr. Norbert Reithofernek, a BMW vezérigazgatójának (magyarul: CEO) jutott a BMW művek legcsinosabb alkalmazottja. Nem lennék Herr Reithofer helyében, amikor otthon Frau Reithofer megpillantja majd ezeket a képeket:
Aztán begurult a konvoj a BMW Welt épületébe, az újságírók elé. Gyakorlatilag ekkor, másfél órával a hivatalos rajt után kezdődött a szokványos bemutató, cégvezetői beszédekkel, pezsgővel, sörrel, körömfaladékokkal, és persze az autók átadásával a zsurnaliszták számára.
Sport helyett Eco Pro – Új idők savanyú szele
Az új Hármas kívül-belül nagyon hasonlít a régire, csak finomabb, harmonikusabb, és persze modernebb. Az autóba beülve mindössze egy igazán izgalmas újdonságról tudok beszámolni: az új 3-ashoz (gyári kódja F30) rusztikus, mélyen mart fa dekorbetét is rendelhető, amelyet tapogatni olyan, mintha egy százéves tölgyfa kérgét simogatnánk. Az új idők savanyú szelét jelzi, hogy a reklámfilmben a sportos, dinamikus, fiatalos autót vezető statiszta nem a SPORT, hanem a leggazdaságosabb üzemmódot kapcsoló ECO PRO gombot nyomja meg egy snittben.
A desszertet már meg sem vártam, indult a gép haza – hát így történt. Végezetül pedig íme, az új Hármas háromszori világpremierje (először a plakát, másodszor az autó a gyárudvaron, harmadszor az autó a sajtó előtt, a BMW Weltben):











