Tegnap Esztergomban a Suzuki bemutatta az új Swiftet. Elsőként a nagy csinnadrattáról írtunk, de a notabilitások távozása után megnéztük az új autót is, amely ránézésre nagyon közel áll elődjéhez, technikailag viszont alapos továbbfejlesztésen van túl.
Hosszabb és magasabb
A mi autónkból ez a harmadik itthon gyártott generáció, amely öt év után váltja le elődjét. Az új Swift egy centivel magasabb és kilenc centivel hosszabb lett, aminek zöme a gyalogosvédelem javítására kellett.
Jó hír, hogy a nyújtás dacára a Swift ledobott 20 kilót elődjéhez képest, a katalógusadat szerint 960 kilogrammos. A változás a nagyszilárdságú acéloknak köszönhető.
Motor a Splashből?
Jelenleg nagyon keveset tudunk az autóról, de a K12B jelű, kipufogóoldalon változó szelepvezérlésű motor alighanem a Splashből ismerős. Az 1,3 literest leváltó új négyhengeres 93 helyett 94 lóerős, nyomatéka is gyarapodott valamelyest, 116-ról 118 Nm-re.
| 1992-2010: Krónika a gyárból |
|
1991: létre jön a Magyar Suzuki Rt., elkezdődik a gyárépítés Esztergomban 2003. március: kifut a Swift Sedan gyártása |
A lényeg azonban a fogyasztás és az ebből fakadó szén-dioxid-kibocsátás, amiben látványosabb az előrelépés. Az étvágy a szabványos mérési ciklusban 5,8 helyett 5,0 liter, ami 17 százalékkal kedvezőbb.
Lesz dízel is
Megmarad a 75 lóerős a dízelváltozat, az 1,3 DDiS motor fogyasztása is javult: 4,5 helyett papíron 4,2 literrel beéri.
Beindítani nem lehetett az új motort, a kocsiban üldögélni viszont igen. Az öt centivel nagyobb tengelytáv és a megnyújtott karosszéria kicsit javított a térkínálaton, bár ebben a Swift eddig sem volt rossz. A csomagtartó viszont továbbra is pici, itt nem érzékelhető előrelépés.
Korrekt belül
Meglepetésként ért, hogy a kiállított Swiftben ki lehetett húzni a kormányt.
A fel-le mellé adott tengelyirányú állítás nagy öröm, mert még mindig vannak kisautók, például a Mazda2, amelyekből hiányzik ez a ma már elvárható extra.
Elsőre jónak tűnt az üléshelyzet is, a praktikus karral a kakasülő és a sportosan mély helyzet között mozgatható az ülés. Tetszett a precízen, finoman járó váltókar is, sokat nyüstölt zöld Splashünk is megérdemelne egyet.
Vastagon csúcsmodell lehetett a tegnapi ceremónia után kiállított autó, mert az alufelnik mellett hátsó tárcsafék, ESP és kulcsnélküli indítás is jutott bele. A váltókar előtti üreg felett vörös fény dereng, lejjebb USB-csatlakozóra bukkantam. Ez nem is olyan kis dolog, amikor az Audi még mindig Aux-csatlakozókkal borzolja az idegeket.
Elsőként itthon gyártja a Suzuki
Az új modell sorozatgyártása hazánkban indult be elsőként a világon, a japán és az indiai üzemben csak később állnak át a legfrissebb változatra. Idén 170 ezer Swift készülhet világszerte, amiből 40 ezer lesz az új. A magyarorszégi értékesítés csak ez év őszén kezdődik, ezért az árakról még semmit nem tudunk mondani.
| Suzuki Swift 2010 1,2 (Zárójelben a kifutó 1,3-as adatai) | |
| Teljesítmény | 69 kW(94 LE)/6000 (68-93/5800) |
| Maximális nyomaték: | 118 Nm/4800 (116/4200) |
| Méretek (H x Sz x M, mm) | 3850/1695/1510 (3760/1690/1500) |
| Átlagfogyasztás: (l/100 km) és CO2 (g/km) | 5,0 l/116 (5,8/140) |
Vezetni legkorábban június végén tudjuk az autót, a nemes vad kipróbálására főszerkesztőnket delegáltuk, Rácz Tomit éri majd a tisztesség, hogy írjon a legfontosabb magyar autóról. Már csak tizenegyet kell aludnunk.













