A Peugeot 206 egy igazi sikersztori, a francia márka magyarországi sikereit ez a típus vezette be. Szépen fogyott, elsősorban a formájának köszönhetően. Nem mellesleg tuning-szempontból is van benne fantázia. Mai főhősünk, Nótás Tamás tuning Peugeot 206-osa, erre az egyik legjobb példa.

Tamás kocsijában az a jó, hogy nagyon következetesen képvisel egy stílust, nincsenek áthallások és keveredések az autóban. A kocsit anyukájától vette át, mikor megszerezte a jogsiját két éve. Most épp főiskolás, de amint lehet, a Peugeot-val foglalkozik. Az alakformázás tavaly ilyenkor indult, akkor kezdte el az ötletgyűjtést, milyen is legyen az autó ruhája.

Összkép

Nem játékautó!
Az átvarriált motorháztető
12 fotó
lexus lámpa

lexus lámpa

lexus lámpa


Egész nap lógott a neten, úgy szedegette össze a neki tetsző részleteket. Például a hátsó felső szárny ötletét a 206 WRC adta, az alsó szárny formáját egy Erebus-szárny ihlette. Mikor mindent szépen összerakott, felkereste a váci Plasztik-ot, vele véglegesítették az elgondolásokat.

Így készült el a küszöb, amely csavart is, nagyon határozott tömegű, a sárvédőkre felkúszó, és légnyílással áttört, vagy a simára húzott, de szintén szellőzőkkel tagolt hátsó lökhárító, amelybe Plasztik szépen beágyazta a kipufogóvégek fészkét. Viszonylag gyorsan elkészültek a szárnyak, az első lökhárító, az új, jelvénytelen hűtőmaszk is.

Szárnyas

Szárnyas

Szárnyas


Közben egy kis lemezmunka is folyt a kocsin, a fémmel szívesen játszó budapesti H&H tuningcsapat tüntette el a hátsó ajtókról a kilincset, a csomagtér-fedélről a rendszámtáblafészket és a típusfeliratokat, valamint alakította át a motorháztetőt, amelyre egy légkilépő nyílást mélyítettek.

Igaz, hogy egy tuningautóhoz nagyon kell a motortuning, azonban Tamás autója 1,4 literes alapgép, nagyon nem nyúlt hát hozzá, mert minek, csoda ebből nem lesz. Összvissz egy sportlégszűrőt illesztett be, meg a Janó-dobbal készíttetett egy új kipufogórendszert – 2×2 aktív véggel.

Fényezés

Dotz felnik, 205/40 R17 - Good Year Eagle F1

Dotz felnik, 205/40 R17 – Good Year Eagle F1

Dotz felnik, 205/40 R17 – Good Year Eagle F1


Induláskor szóba jött minden szín, okkertől a kékig, de Tamás valami olyasmit akart, ami nincs másnak. Hát ez sikerült. A színnek még neve sincs, mert teljesen egyedi. Akár lehetne a sötét oldal alapszíne is, mert nyeli a fényt, rossz időben alig tűnik fel, hogy a motorháztető meg a tető feketére van fújva. Napfényben rögtön más a helyzet, olyankor narancsosan ragyog az éleken, élénkzöld a sok fényt kapó felületen, lila az árnyékos részeken. Szóval igazi show-effekt.

A 17 colos Dotz felnik színét nem rég írták át a Nissan 350Z narancsszínére, a hozzájuk tartozó gumik mérete pedig 205/40 R17 – Good Year Eagle F1. Kérdeztem Tamást, hogy miért nem ültette le az autót, az indok nagyon realista: mivel a kocsi napi használatban van, a budapesti utakon kínlódás lenne sport futóművel járni, és a magas fekvőrendőrök is nehezen vehető akadályt jelentenek. Nem vállalja a nyűgöt.

Még több apróbb dolog is történt az autó körül, ilyen a teljes üveg-fóliázás, az M3-as kétkonzolos tükrök, az első angyalszem fényszórók, a hátsó lexus-lámpák, valamint a hifi. Tomi lecserélte a gyári fejegységet, előre Ground Zero komponens szettet szerelt be, a csomagtartóba szintén Ground Zero mélyláda, erősítő és kondenzátor került.

Hasonló verdák az OKtuning.hu oldalán