Menekülés 260-nal
Ha bedőlsz, jobban kanyarodik!
Én is akarok játszani!
Soha ne nézz hátra!
Alapból csak egy kontroller jár. Ha új kéne, akkor az 14 ezer
15 fotó

Nyilván egyik sem. De egy hétvégi házibuliban bármi megtörténhet. Pláne, ha úgy döntesz, hogy a szokásos sör, pattogatott kukorica, chips, ropi mellett, mással is megpróbálod emelni a hangulatot. Mondjuk a céges bulin karácsonykor nyert játékkonzollal és a két legjobb autósjátékkal. Hamar kiderülhet a legszerényebb lányokról is, hogy ördögi vigyor fog az arcukra ülni, ha vad üldözésbe hajszolja őket egy falka megvadult rendőrautó.

Óriási háború zajlik a különböző játékkonzolok gyártói között. Nem lenne túl jó belemenni, hogy miért kerül ugyanaz a játék az egyikhez 12 ezer forintba, míg a másikra 17 ezerbe. Talán a játékkészítők örülnek a legjobban ennek a háborúnak. De ezt a vonalat inkább hagyjuk. Mi Xbox 360 konzollal végeztük el a kísérletet.

Szorítkozzunk akkor tehát a két tesztelt játékra. Első nekifutásra, mintha teljesen ugyanaz lenne a kettő. Száguldás, menő kocsik, üldözés, hasonló grafika, hasonlóan jó zenék. Mindezt megmagyarázza, hogy egy tőről fakadtak (EA). Van viszont egy lényeges eltérés. Az egyikben a cél az, hogy az autókat a létező leglátványosabban törjük rommá (Burnout), míg a másikban (Carbon) a menekülés, autóépítés és a hagyományos versengés a fő irány.

És melyik a jobb?

Egyik sem szimulátor ugye, hanem egy vidám arcade-verseny. Ha az utóbbira vágynánk, a pillanatnyi csúcstartó talán a GTR2, ami akár a túraautó-világbajnokság versenyzőinek lett kifejlesztve. Kinek mire van szüksége. A Burnout egyébként jobban megfelelt a csoportos, bulis játszásra. Együtt találgattuk, hogy vajon miért kell az álló buszokba rohanni a lehető legrafkósabban? Hogyan lesz nitrónk? Hogyan boldoguljunk a menüben? Együtt örültünk, amikor a rivális versenyautó nekivágódott a falnak és szétkenődött, mint a palacsinta. Szintén együtt fogadtunk véres bosszút, amikor a mi autónk járt hasonlóan.

A Carbon nem akar egyszerre több embert levenni a lábáról, csak az éppen aktuális játékost. Aki viszont rettenetesen elmélyülten tud ilyenkor játszani, az a társadalom kirekesztett példányává válhat nagyon könnyen. Ha hajnali kettőkor jut eszedbe, hogy valamit kéne enni is aznap, de te inkább bevállalod, hogy megpróbálsz 30 rendőrrel a nyomodban menekülni, ott valami nincs rendben.

Melyik mit tud? A választ erre keresd ->


Küldetések

Ha nem az egyéjszakás kalandra hajtunk, hanem tartós párkapcsolatra, akkor fontos megérteni a két játék menetét. A Burnout elsőre simán veri az NFS-t, mert itt az első perctől szupergyors kocsikkal téphetünk, szemben a Carbon nyújtott Alfa Brerával. A feladatunk lehet Detroit, Róma vagy éppen Tokió békés belvárosi forgalmának totális megbénítása egy jól irányzott becsapódással.

Az oldalról, vagy a szemből jövő autók halálosak, hátulról viszont nyugodt szívvel lökdöshetjük a többi autóst, nem fogunk apró darabokra hullani. Versenymódban ki tudjuk ütni az ellenfeleket a pályáról, szóval mint fegyvert használhatjuk a kocsinkat. Egyetlen hatalmas negatívuma a játéknak, hogy nincs “gyors verseny”-játékmód benne, ahol a már megnyitott pályákon szabadon versenyezhetnénk. Én hiányoltam…

Talán pont amiatt, hogy a Burnout mindent megad elsőre és a különböző pályák leküzdése után igazi új elemek már nem kerülnek a játékba, nálam a Carbon a nyerő. Szépen, fokozatosan, tudatos lépésekkel juthatunk előre. A játék alcíme a californiai Carbon Canyon Regional Park hajtűkanyaros, dimbes-dombos közútjairól kapta a nevét. A helyszín amúgy a valóságnak megfelelően két részből áll – egy hegyvidékes, szűk utas környékből és természetesen egy szabadon bejárható nagyvárosból.

A pályákon újra és újra feltűnnek a különböző versenymódok úgy, mint drift, Canyon-Running, mely utóbbiban a hegyről lefelé menet kell a szűk utcán helyt állnunk. Van kieséses körverseny, illetve a Need For Speed-sorozatból jól ismert további elemek sem maradtak ki. A pályák persze egyre nehezebbek lesznek, melyek legyőzéséhez nem árt a gépünket folyamatosan fejlesztgetni. Egy új nitrocsomag, egy kis motortuning, új gumik.

Ha nem haragszik meg érte senki, most megyek vissza játszani.