Pár éve már nem olyan meghökkentő, ha egy kabrió vagy kupé dízel motorral kerül forgalomba Európában. Kínál ilyet a BMW, a Mercedes és az Audi is. Immár vezetési élményben sem maradnak el benzines társaiktól, sőt. A B&B tuningcég, korábban főleg a turbós benzinesek átalakításával szerzett hírnevet magának.

Készítettek például 300 lóerős motorral Volkswagen Lupo-t. Az utóbbi időkben viszont már dízelmotorokhoz is kínálnak teljesítménynövelő csomagot.

[bekkep]Ezúttal a megújult A4 Cabriolet-t dolgozták át. Az autót 3,0 literes TDI motorral mutatták be, amit korábban a Volkswagen Touareg-ben is megerősített már a cég. Új turbókat kapcsoltak a V6-os blokkhoz és átalakították a szívórendszert is.

A motorvezérlés áthangolása után a teljesítmény 300 lóerőre emelkedett a korábbi 225-ről. A motor maximális nyomatéka is több mint elég, 600 newtonméter. A mintegy 1,5 millió forintért végzett átalakítás után, a nem éppen pillekönnyű A4-es 6,2 másodperc alatt gyorsul 100 km/órára. A B&B kabrió maximális sebessége 262 km/óra.

Ha valakinek túl drága lenne ez a beavatkozás, az durván 320 ezerért kaphat új vezérlő elektronikát, amivel 275 lóerő illetve 550 newtonméter áll rendelkezésére. Az autóhoz átalakított első és hátsó lökhárítókat, sportkipufogókat és sportrugókat ajánl a német cég. Ezzel 40 milliméterrel kerül alacsonyabbra a karosszéria és a 19 colos felnik is jobban mutatnak.

A régi modellkehez is megrendelhető a motor, ekkor persze az új motor megvásárlása, beépítése is növeli a költségeket. Ezekhez a modellekhez az A8-as hűtőmaszkját is felszerelik, hogy új típusúnak hassanak.