Négy motorral készül kezdetben az új Leon, közülük kettő dízel, kettő benzines
Az utastér az Alteát és a Toledot idézi. A műszerfalon a fordulatszámmérő került központi helyre
13,2 centivel nőtt a karosszéria hossza, a tengelytáv pedig 65 milliméterrel nagyobb
15 fotó
Megérkezett a Seat modellcsalád legújabb tagja, a Leon. A Seat megújulása az Ibizával indult, majd az Altea és a Toledo fokozta a pezsgést. Az i-re a pont most az új Leon teszi fel, mely egyértelmű követője a 2000-ben bemutatott, majd 2002-ben felfrissített Salsa tanulmánynak.

Hatalmas első hűtőnyílás és spoiler-szerű első lökhárító mutatja, hogy az autó vérvonala eredetileg sportos. E mellett itt is megjelenik az autó oldalán végigfutó Dynamic Line, ami lendületbe hozza a karosszériát, ahogy a spanyolok többi újdonságán is. Ellentétben a jelenlegi modellel, az új Leon egy zömök csapotthátú, hanem nyújtott kupéjellegű ötajtós autó.

Walter de’ Silva a hátsó ajtó kilincseit az oszlopokra száműzte, hogy erősítse az autó kupés látványát, amit korábban már elsütött a 156-os Alfánál is.

A látszat nem is csal, hiszen 132 milliméterrel hosszabb a Leon, így 4,315 méter. Jól járnak az utasok az átalakított karosszériával, hiszen az elődmodell kissé szűkős hátsó lábtere is a múlté, mert a tengelytáv 2,578 méterre növekedett, ami 6,5 centis gyarapodást jelent.

Szélességben 26 milliméterrel, 1768-ra bővült az új Leon, az autó magassága 1,458 méter. A karosszéria 341 literes csomagtartót rejt, ami jelképesen egy literrel bővült az elődhöz képest.

Kezdetként négy motorral indul a Leon gyártása, két benzines és két dízel alkotja a palettát. Az alapmotor a nyugdíjas korban lévő 1,6 literes nyolcszelepes blokk 102 lóerővel. Mellette a 2,0 literes 150 lőerős közvetlen befecskendezéses motor áll még a benzinkedvelők rendelkezésére.

Akik dízel motort szeretnének, azok az 1,9-es és a 2,0 literes Volkswagen-csoportos motorok közül válogathatnak, a megszokott 105 és 140 lóerővel. Mindegyik motor teljesíti az Euro 4 emissziós normát. Az 1,6-os és 1,9-es motorok ötsebességes, a 2,0 literes hatsebességes kézi váltóval készülnek. A 2,0 FSI-hez rendelhető hagyományos, de kézzel is kapcsolható automata váltó, míg a 2,0 TDI DSG-vel is választható.

Hasonlóan a korábbi Leonhoz, elöl ezúttal is McPherson rendszerű felfüggesztést találunk, de a hátsó futómű megváltozott. A korábbi csatolt lengőkaros megoldás helyett teljesen független, négylengőkaros szerkezet alkalmaznak hátul.

Elektromos szervkormány veszi át a korábbi olajos szerepét. A fékeknél minden modellen négy tárcsaféket alkalmaznak, közülük az első kettő belsőhűtésű.

Az új Leon piaci bevezetése ősszel kezdődik Európa-szerte, így hazánkban is.