



A gyártó szerint az R-osztály egy sportos limuzin, egy kombi, egy egyterű és egy szabadidőautó kedvező tulajdonságainak keresztezésével született meg a tervezőasztalon. Eredményképpen egy sportos, tágas hatszemélyes koncepció születtet meg, ami három év után szériaérett korba lépett.
5157 milliméteres hossza egy felsőkategóriás luxusautóé, helykínálata azonban bőségesebb annál. Kialakításából adódóan a teljes hossz 64 százaléka jut az utasoknak, ami felülmúlja egy lépcsőshátú limuzinét.
Az elsőosztályú helykínálatot jól alátámasztják a számadatok, miszerint az első két sor között 990, a hátsó kettő között pedig 840 milliméteres távolság van. A második üléssor elcsúsztatható, így a 840 milliméter 920-ra is növelhető, az első sorok közötti távolság rovására.
A hátsó sorok közé opcionálisan egy konzol rendelhető, amely pakolórekeszt, pohár és palacktartót is tartalmaz. Külön DVD lejátszó is rendelhető, a képernyők az előző sorok fejtámláiba kerülnek.
A széria Thermatic klímarendszer helyett rendelhető a Ther-motronic elnevézésű légkondicionáló is, ami több mint egy tucat szenzor segítségével állítja be a vezető és utasa, valamint a hátul utazók által beállított hőmérsékletet. Opcionálisan üvegtetővel is rendelhető az R-osztály, amiben inkább a hátul utazók lelik örömüket.
A hátsó négy ülés egyenként a padlóba hajtogatható, így akár 2057 literes csomagtér is kinyerhető a hátsó traktusból, és akár egy 2,2 méteres karácsonyfa is elfér az autón belül. Opcionálisan távirányítóval is nyitható-zárható a hátsó ajtó.
A méretes Mercedes mozgatásáról V6 és V8-as motorok gondoskodnak 224 és 306 lóerő közötti teljesítménnyel. Az R500-as 6,9 másodperc alatt gyorsul 100-ra, végsebessége 240 km/óra.
R320 CDI jelzéssel egy új hathengeres, harmadik generációs common-rail dízel került beépítésre, amely bőséges 510 newtonméteres nyomatékkal gazdálkodhat, átlagfogyasztása pedig mindössze 8,9 liter.
Természetesen a nemrégiben bemutatott 3,5 literes benzines sem maradt ki.Ez a változat 8,3 másodperc alatt éri el a 100 km/órás sebességet és leggyorsabban 230-al képes hasítani.
Minden motor egy hétsebességes automata váltóhoz kapcsolódik, ami a kormányoszlopról valamint a kormányról kézzel is kapcsolható. Állandó összkerék-hajtás (4ETS) gondoskodik a stabil úttartásról, a hátsó légrugózással együtt, ami felárért előre is rendelhető. Utóbbi rossz úton haladva 5 centivel megemeli a hasmagasságot, 120 felett pedig 20 milliméterrel csökkenti azt.
Nem hanyagolták el a biztonsági rendszereket sem, így az teljes “személyzete” biztonságban érezheti magát. Az adaptív első, az oldalsó és a függönylégzsákok mellett a Pre-Safe valamint a Neck-Pro rendszerek is az egészség megőrzését szolgálják.
Előbbi a baleset előtti pillanatban megfeszíti az öveket, megfelelő pozícióba állítja az utasülést, valamint a tetőablakot is bezárja. A Neck-Pro egy hátulról való ütközés esetén 44 milliméterrel előre és 30 milliméterrel feljebb emeli a fejtámlákat, jelentősen csökkentve így a nyaksérülést.
