A hazai segélyhívóközpontba rendszeresen futnak be olyan hívások, amelyeknek nem kellene, és csak feltartják a diszpécsereket. Most mutatunk egy olyan betelefonálót, akin lehet nevetni, de igazából elkeserítő, hogy ilyen történik.

A rendőrség végül segített az úriembernek. Az alábbi posztot osztották meg közösségi oldalukon.

“Egyébként segítünk szívesen:

  • 3 lapát sóder
  • 1 lapát cement
  • 1 kis víz, de ne legyen túl híg!” – írták.

Fontos, hogy a 112 hívószámot és az operátorokat soha ne terheld ilyen hívásokkal, hiszen lehet, hogy a te hülyeséged miatt valaki nem jut időben segítséghez!

Jó, ha tudod!

Ha valaki a segélyhívóhoz fordul egy baleset kapcsán, jó eséllyel stresszhelyzetben van, ilyenkor a legalapvetőbb kérdésekre sem könnyű válaszolni. Ezért összegyűjtöttük, mit fog kérdezni az operátor, hogy ne érjen váratlanul a helyzet, ha épp bejelentést teszel.

Fontos, hogy a bejelentő gyorsan és a lehető legpontosabban válaszoljon a hívásfogadó kérdéseire:

  • bejelentő neve, lakcíme,
  • az esemény pontos helyszíne: lakott területen belül irányítószám, vármegye, település, utca, házszám, emelet, ajtó, kapucsengő; lakott területen kívül az út száma, az autópálya melyik oldala,
  • osztott pályás út, kilométerszelvény, benzinkút, üzlet stb. – ami mellett elhaladtak – a könnyebb azonosíthatóság érdekében;
  • a bejelentő visszahívható telefonszáma;
  • a bejelentő tanú vagy sértett;
  • történt-e személyi sérülés, ha igen, vélhetően milyen súlyos;
  • ha gázolásról (vagy hasonló balesetről) van szó, az elkövető a helyszínen tartózkodik-e?

Reméljük, soha nem lesz rá szükség, hogy megválaszold ezeket a kérdéseket.