Kevés olyan hely van sajnos, ahol az autósok és a kerékpárosok tökéletes harmóniában megférnek egymás mellett. Ez Budapesten is tapasztalható, ahol örök huzavona megy arról, szükséges-e fenntartani annyi, az autósoktól “elvett” kerékpársávot, amennyit éppen aktuálisan fenntartanak.
Biztonsági szempontból természetesen jobb, hogy ha a két, egyébként ugyanarra közlekedő csoportot el lehet különíteni egymástól, de nagyon sok helyen ez nem megoldott. Ennek a gordiuszi csomónak a feloldására készült az Egyesült Királyságban egy igen megosztó kormányzati dokumentum, mely azt boncolgatja, hogy
a jelenlegi autós forgalmi sávokat szűkíteni vagy bővíteni kellene, hogy azok biztonságosak legyenek a bringások számára.
A dolog lényege annyi, hogy a jelenleg átlagosan 3,65 méter széles sávok pont a nem jó tartományba esnek, mivel egy előzéshez már hívogatóan szélesek. Ám ha jönnek szemből, akkor mégsem elég szélesek, és könnyen kész a baj: vagy a szembe jövővel, vagy a kerékpárossal ütközik az előzésre készülő autós.
A felvetés ezt orvosolná azzal, hogy vagy szélesítsék a sávokat legalább 3,9 méteresre, vagy szűkítsék 3,25 méteresre. Előbbinél kényelmesebben elférne mindenki, utóbbi pedig visszafogná az előzési kedvet.
Hamar látszik azonban az ötlet megosztó mivolta is, tekintve, hogy rengeteg városi területen egyszerűen kivitelezhetetlen a szélesítés a beépítettség miatt. Itt maradna tehát a szűkítés, az autósok kárára, akik könnyebben beragadhatnak egy bringás mögé.
Arról egyelőre nincs szó, hogy mindezt törvénybe iktassák, azonban a Daily Mail szerint komoly közlekedésfejlesztési támogatásoktól eshetnek el azok az önkormányzatok, akik a jövőben nem ezt az elvet követve tervezik megújuló útjaikat.

