A vadonatúj Renault Twingo egyik nagy szenzációja, hogy szokatlanul gyorsan: mindössze huszonegy hónap alatt jut el az első vázlatoktól a sorozatgyártásig. A cég frissen kinevezett vezérigazgatója, François Provost szerint ez kell, hogy mostantól etalonnak számítson a cégnél, a Daciánál pedig ennél is rövidebb, akár 16 hónapos (tehát nem egészen másfél éves) fejlesztési ciklusokban gondolkodik a vállalat első számú embere.



Normál esetben kettő, kettő és fél; prémium márkák zászlóshajóinál akár öt évig is eltart, amíg a kezdeti ötletből megvásárolható autó lesz. Ez azonban a kínai autógyártók elképesztő sebességű fejlesztése és terjeszkedése mellett nem tartható, legalább François Provost abban bízik, hogy a felgyorsított fejlesztés hatékony fegyver lesz a kínai invázió elleni küzdelemben.
Ez persze nem megy egyik naptól a másikra, ugyanakkor a francia gyár nem csak leendő európai projektjeit, hanem a meglévő modellek frissítését, illetve a nemzetközi piacokon működő tevékenységeit is fel kívánja gyorsítani.
„A rövidebb fejlesztési ciklus ötletesebbé, olcsóbbá teszi az autókat, és a technológiai fejlesztések hamarabb jutnak el az ügyfelekhez.” – idézte a cégvezetőt az Auto Express.


