Bő fél évvel az előszériás termelés beindítása után ma ünnepélyesen megkezdődött azoknak a 6. generációs elektromos hajtásláncoknak a sorozatgyártása, amelyek a BMW Neue Klasse modelleket fogják hajtani. Az ausztriai Steyr városában működő üzem, a BMW-csoport legnagyobb hajtásláncgyára, ahol évente egymillió darab belső égésű motor készül.




A 2022-es projektindítás és 2030 között több mint egymilliárd eurót költ a BMW a steyri üzem bővítésére és fejlesztésére. Nem átállásról van tehát szó, az osztrák gyárban a jövőben is készülnek benzin- és dízelmotorok.
Az új gyártósorok mintegy 1000 embernek adnak majd munkát, de 2030-ra a (jelenleg 4700 fős) dolgozói állomány legalább fele ebben a részlegben dolgozhat majd.
A Plant Steyr gyártja a motorok állórészét, forgórészét, az erőátvitelt és az invertert, míg a motorházak a landshuti alumíniumöntödében készülnek.
A 6. generációs elektromos architektúra 800 V-os technológiát alkalmaz, amelyben szilícium-karbid félvezetők javítják a hatásfokot. Az integrált kialakítás kisebb tömeget és kompaktabb méreteket eredményez.
A Debrecenben gyártandó, új generációs BMW iX3 50 xDrive modellt hozva példának a BMW elmondta, hogy az előző, ötödik generációs xDrive technológiához képest az energiaveszteségeket 40%-kal, a költségeket pedig 20%-kal csökkentették, a rendszer tömege 10%-kal kisebb lett. A BMW számításai szerint mindez összességében 20 százalékkal takarékosabbá teszi az új generációs elektromos hajtásláncot, ami a fejlett akkumulátorral társítva akár 800 kilométeres hatótávolságot is eredményezhet az első debreceni BMW-ben.
Szörényi András kollégánk révén első kézből származó információink vannak a hipermodern technológiáról:



