Nagyobb akkumulátorral, megnövelt rendszerteljesítménnyel kapható mostantól az Opel Astra és az Opel Astra Sports Tourer plug-in hibrid modellváltozata.

A korábbi 133 kW (180 LE) helyett 144 kW (196 LE) a rendszerteljesítmény, a kombinált nyomatéki csúcs 360 Nm. Ez ugyanaz a rendszer, amit az Opel Grandland is megkapott idén tavasszal.

6 fotó

Ez 225 km/óra végsebességet tesz lehetővé mindkét modellváltozatnál, álló helyzetből az ötajtós 7,6, a kombi 7,7 másodperc alatt gyorsul 100 km/órára.

A benzinmotor 110 kW (150 LE) csúcsteljesítményéhez a villanymotor a korábbi 92 helyett 81 kW-ot (125 helyett 110 LE) tesz hozzá.

A nagyobb teljesítmény mellett a sebességváltót és az akkumulátort is lecserélte az Opel: az előbbi egy hétfokozatú, duplakuplungos egység, az utóbbi kapacitása pedig a korábbi 12,4-ről 17,2 kWh-ra emelkedett.

Takarékosabb, erősebb motort kap az Opel Astra 6

Ezzel együtt a hatótávolság is jelentősen nőtt, már nem 57, hanem 83 kilométer (a WLTP-norma szerinti vegyes ciklusban mért szabványos átlagérték.)

Érdekes, hogy miközben az elektromos fogyasztás számottevően csökkent (16,3-ról 12.7 kWh/100 km-re), a benzinfogyasztás nőtt: már nem 1,3, hanem 2,2-2,4 litert ad meg a gyártó 100 kilométerre. Lemerült akkumulátorral 5,4-5,5 (korábban 6,2-6,3)literes átlagfogyasztást ígér 100 kilométeres a szabványos mérés.

Nemcsak plug-in hibridként kapható az Opel Astra, hanem – dobpergés – dízelmotorral is! Alább elolvashatod, milyennek találtuk: